Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصوبه بند‌ی تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره یکی از بند‌های مهم مرتبط با اعتبارات وزارت ارتباطات، بزودی در صحن علنی مجلس در قالب لایحه بودجه ۱۴۰۱ بررسی خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مصوبه بند‌ ی تبصره 6 لایحه بودجه 1401 کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره یکی از بند‌های مهم مرتبط با اعتبارات وزارت ارتباطات، بزودی در صحن علنی مجلس در قالب لایحه بودجه 1401 بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه 1401، اعضای این کمیسیون در اقدامی خلاف قانون با تغییر یکی از بند‌های لایحه دولت، محل درآمد مازاد بر پیش بینی اپراتور‌ها را تغییر دادند.

طبق این مصوبه کمیسیون تلفیق، حق السهم دولت از درآمد اپراتور‌های مخابراتی، در صورتی که مازاد بر پیش بینی دولت در لایحه بودجه شود، این درآمد بین دستگاه‌های دیگر تقسیم خواهد شد! حال اینکه طبق "قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات"، دولت و مجلس موظفند که کل درآمد دولت از محل اپراتور‌ها را به وزارت ارتباطات بدهند تا آن را صرف "توسعه زیرساخت‌های کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات" به‌خصوص افزایش سرعت و کیفیت اینترنت صرف کند.

وزارت ارتباطات دولت سیزدهم بار‌ها اعلام کرده که به دلیل عدم سرمایه گذاری مناسب در گذشته در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور، شبکه ارتباطی کشور به آستان اشباع رسیده است و در صورت عدم سرمایه گذاری فوری و مناسب، وضعیت سرعت اینترنت روز به روز بدتر خواهد شد.

بخشی از این برنامه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بنا بود که سال ۱۴۰۱ و از محل مازاد درآمد حاصل از خدمات‌دهی اپراتور‌ها انجام شود، اما کمیسیون تلفیق مجلس در بخش "اعتبارات موضوع جزء ۲ بند‌ ی تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱" این درآمد را بین ۵ دستگاه دیگر تقسیم کرده و عملا بخش اعظمی از برنامه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی به خصوص پهنای باند را منتفی کرده است.

با توجه به وضعیت فعلی زیرساخت‌های مخابراتی کشور و نارضایتی مردم از وضعیت کنونی آنتن‌دهی و اینترنت، در صورتی که این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود، عملا برنامه‌های وزارت ارتباطات برای توسعه زیرساخت‌ها دچار خلل شده و قطعا دود چنین اقدامی به چشم مردم خواهد رفت.

پیگیری‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که این بدعت برای اولین بار در بودجه سال 1400 توسط عده‌ای از نمایندگان بنا گذاشته شد و حدود 3 هزار میلیارد تومان از درآمد اپراتور‌های مخابراتی که می‌بایست توسط وزارت ارتباطات صرف توسعه زیرساخت‌ها شود، به بیش از 30 دستگاه برای کار‌های عمدتا بی ربط به حوزه ارتباطات تخصیص پیدا کرده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسه علنی مجلس کمیسیون تلفیق توسعه زیرساخت توسعه زیرساخت ها لایحه بودجه ۱۴۰۱ صحن علنی مجلس وزارت ارتباطات کمیسیون تلفیق اپراتور ها خواهد شد ی تبصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، در جریان ادامه بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول 22 و جداول الحاقی در مورد منابع و مصارف حوزه انرژی با از مجموع 194 نماینده حاضر با 138 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موافقت کردند.

در ادامه جلسه هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در تشریح جزئیات این جدول بیان کرد: این جدول هم در بودجه سال گذشته و هم در بودجه امسال وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد تمام جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند. همچنین ذینفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و ... را درج کنند و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، ادامه داد: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری؛ حساب بهینه‌سازی و ... آمده در جدولی درج شده است.

بنابراین گزارش، معاون سازمان برنامه و بودجه که در این جلسه حضور داشت درباره جدول مذکور بیان کرد: این جدول گزارشگری بوده و به نوعی اطلاع‌رسانی است.

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 درباره جزئیات این جدول گفت: در جدول مذکور فعل و انفعالاتی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریک‌خانه‌ها است، البته منظورمان این نیست که خلافی صورت می‌گیرد اما تمام اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳