Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سورنا ستاری روز شنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: با سرمایه گذاری دولت در حوزه علم و پژوهش و فناوری به جایی نمی رسیم و باید کاری کرد تا بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذار ی کند.

وی با بیان اینکه پارک های علم وفناوری وظیفه تامین زیرساخت ها برای حضور بخش خصوصی را دارند افزود: ما شتاب دهنده و تسهیل کننده حضور بخش خصوصی هستیم و تا بخش خصوصی نباشد نمی توان انتظار تولید داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نوپا بودن استان خراسان شمالی افزود: یکی از مزیت های نوپا بودن استان این است که می تواند از  اشتباهاتی که در دانشگاههاٰ در تولید علم و پژوهش و ایجاد اشتغال در دیگر استانها به وجود آمد درس بگیرد و دانشجویی تربیت کند که پس از دانش آموخته شدن به دنبال استخدام در بخش دولتی نباشد.

ستاری افزود: تا کنون در بخش آموزش و پژوهش اعتبارات زیادی هزینه شده و  فقط زمانی می توانیم بگوییم که این هزینه ها نتیجه داده است که اثر آن را در اقتصاد کشور ببینم.

وی خاطرنشان کرد: محور توسعه استان نیروی انسانی کارآمد و دانشگاه ها است که در خدمت حل مشکلات جامعه باشد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی مشکلات زیرساختی دارد افزود: در تامین زیرساخت های مناسب برای توسعه علم و فناوری استان کمک می کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار داشت: اگر شرکت های فناور و دانش بنیان استان در زمینه مجوزها مشکل دارند بخشی از آن به خود استان بازمی گردد و بخش دیگری نیز به خارج استان اما کمک می کنیم این فرایند تسهیل شود.

وی با بیان این که در اقتصاد دانش بنیان پول شاخص پنجم یا ششم است افزود: اگر شرکت دانش بنیانی برای پول بخوابد دانش بنیان نیست.

وی با اشاره به صندوق پژوهش و فناوری در خراسان شمالی اظهار داشت: این صندوق نیز نوپاست و با سرمایه سه میلیارد تومانی فعالیت می کند اما کمک می کنیم تا سرمایه آن بیشتر شود.

ستاری از مسوولان استان خواست تا زمین مورد نیاز پارک علم و فناروی برای توسعه را تامین کنند و مشکلات آن را حل کنند.

استقرار هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بینان در پارک ها

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز در این جلسه گفت: در استان خراسان شمالی پیشرفت های بسیار خوبی در حوزه نوآوری و فناوری صورت گرفته است.

دکتر علی خیر الدین با اشاره به فعالیت بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور، افزود: هزار و ۷۰۰  شرکت در پارک های علمی و فناوری مستقر هستند که زمینه ۶۵ هزار اشتغال در بستر دانش بنیان را ایجاد کرده اند.

وی گفت: به دنبال استقرار پردیس های علم و فناوری با مشارکت پارک های علم و فناوری  در دانشگاه های استان ها هستیم.

وی با بیان این که پیشرفت های خوبی در زمینه فناوری صورت گرفته است افزود: ۴۰ پارک علم و فناوری و ۲۲۴ مرکز رشد در کشور فعالیت دارد.

نماینده بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم نیز در این جلسه گفت: از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شرکت های دانش بنیان و سایر مراکز علمی و پزوهشی استان خراسان شمالی پیش بینی شده است که تا کنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

محمد وحیدی افزود:با توسعه زیر ساخت ها و مشوق های مختلف باید زمینه ماندگاری نخبگان و فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان و کشور فراهم و این افراد و شرکتها تقویت شوند.

تامین زمین طرح توسعه پارک علم و فناوری

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت:دستگاه های اجرایی استان مشکلات و موانع موجود در حوزه کاری خود را با کمک شرکت های دانش بنیان با تاکید بر بومی سازی تجهیزات و امکانات مورد نیاز برطرف کنند.

محمد رضا حسین نژاد در این جلسه با بیان اینکه تحرکات خوبی در استان در حوزه فناوری و نوآوری به وجود آمده است گفت: استان دارای ظرفیت های فراوان در حوزه نیروی انسانی است و با توجه به وجود مرز مشترک با کشور ترکمنستان، تقویت شرکت های دانش بنیان می تواند زمینه ساز ارتباطات بیشتر با این کشور باشد.

حسین نژاد با تاکید بر ارتباط  دانشگاه ها با مباحث مراکز علمی و فناوری، صنعت، گردشگری و کشاورزی افزود: نهادینه سازی مبحث فناوری و نوآوری در سنین پایین در حوزه آموزش و پرورش یک نیاز جدی استان است.

وی با تاکید بر بهره مندی از فناوری و نوآوری برای اصلاح نژاد در دام سبک و سنگین به عنوان یکی از داشته های مهم استان  اظهار داشت: در این زمینه باید بیشتر کار شود و از ظرفیتهای دانشگاهی استان نیز کمک گرفته شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: مجوزهای لازم برای واگذاری ۱۵ هکتار زمین مورد نیاز به پارک علم و فناوری مرکز استان گرفته شده  است.

به گزارش ایرنا در پایان این جلسه با دستور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس سه مرکز رشد و فناوری در شهرستان های بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان افتتاح شد.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی امروز از نمایشگاه محصولات مرکز نوآوری دانشگاه بجنورد و از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان نیز بازدید کردند.

همچنین مرکز نوآوری شیروان نیز امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح  می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و ۲۹ هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.  

چهار مرکز رشد، ۱۳۰ شرکت فناور، ۳۱شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها سورنا ستاری علی خیرالدین خراسان شمالی پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری علی خیرالدین خراسان شمالی سورنا ستاری علی خیرالدین خراسان شمالی پارک علم و فناوری معاون علمی و فناوری شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری فناوری و نوآوری خراسان شمالی دانشگاه ها شرکت دانش بخش خصوصی پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور نامی، معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: معضل پسماند در استان ظرف یک بازه زمانی کوتاه مدت در شهر ایلام و استان رفع شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پسماند امروز به منزله طلای سیاه در سطح جهان است، گفت:هر فردی در این حوزه سرمایه گذاری کند هم به حوزه حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند و هم در حوزه سرمایه گذاری، از حاشیه سود برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه به مسئولان مربوطه در حوزه پسماند اعلام اخطار می‌کنم که باید این موضوع در استان حل شود، ابراز کرد: این زیبنده استان نیست که موضوع پسماند در استان به یک مشکل تبدیل شود.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: حل این معضل باید حتما در دستور کار شهردار‌ها و فرمانداری‌های ایلام، مهران و ملکشاهی قرار گیرد که در یک بازه زمانی کوتاه مدت این معضل در استان حل شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در بحث پسماند نیاز به یک هم افزایی است، مطرح کرد: سرمایه گذاری، هم افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در این حوزه لازم است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: به معدود افرادی که حقوق شهروندی مردم را رعایت نکنند و پسماند‌های خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها می‌کنند اخطار می‌دهیم که طبق قانون با این قانون شکنان برخورد خواهد شد.

وی با قدردانی از مشارکت اقشار مختلف مردم برای داشتن شهری زیبا و لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه، ابراز کرد: برای جلوگیری از رها شدن پسماند توسط برخی افراد، در بسیاری از بلوار‌های اطراف شهر ایلام نیوجرسی نصب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان