Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@01:00:54 GMT

کاهش درد با استفاده از زهر مورچه

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۸۵۸۰

کاهش درد با استفاده از زهر مورچه

محققان دانشگاه کویینزلند استرالیا دریافتند زهر نوعی مورچه استرالیایی موسوم به میرمسیا برای کاهش درد مزمن کاربرد دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اخبار علمی ساینس، در این تحقیقات مولکولی در زهر مورچه شناسایی شد که یک مسیر درد را در پستانداران کنترل می‌کند.

این مولکول دارای ساختاری مشابه هورمون‌های موجود در فاکتور رشد اپیدرمی پستانداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فاکتور رشد ساختاری پروتئینی با ۵۳ اسید آمینه دارد و در رشد و متابولیسم سلول‌های زیادی دخیل است.

مورچه‌ها در طول هزاران سال تکامل توانسته‌اند این مولکول را که متعلق به دشمن اصلی آن‌ها یعنی اکیدنه است، در بدن خود تولید کنند تا سیستم عصبی دشمن را تحت کنترل گیرند. این مولکول قابلیت اثرگذاری بر پستانداران را دارد و اگرچه به طور مستقیم موجب درد نمی‌شود، حساسیت بلندمدت را در بدن پستانداران ایجاد می‌کند.

محققان در آزمایش این مولکول روی گیرنده‌های فاکتور رشد اپیدرمی دریافتند که تاثیر شدید روی این گیرنده‌ها دارد و قطعا برای دفاع در برابر پستانداران مورد استفاده مورچه‌ها قرار می‌گیرد.

در حال حاضر داروهای مسدودکننده فاکتور رشد اپیدرمی در بازار عرضه می‌شوند و برای کاهش رشد تومور و کاهش درد مزمن ناشی از سرطان کاربرد دارد.

به اعتقاد محققان ارتباط بین درد مزمن و فاکتور رشد اپیدرمی راه را برای استفاده از نتایج این تحقیقات به منظور درمان دردهای مزمن هموار می‌کند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه PNAS منتشر شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: فاکتور رشد اپیدرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هندوانه ۹۲ درصد آب است، بنابراین می تواند به آبرسانی پوست شما از داخل کمک کند. این امر به ویژه برای افرادی که پوست خشک یا پوسته پوسته دارند مفید است.

بیشتر بخوانید: اگر زیاد هندوانه بخوریم چه می‌شود؟

یخ هندوانه می تواند به کاهش پف کردگی و سیاهی دور چشم کمک کند. این امر به دلیل اثر قابض آن است که به سفت شدن پوست و کاهش ظاهر رگ های خونی کمک می کند.

هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. این آسیب ها می تواند منجر به چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری شود.

برای استفاده از یخ هندوانه برای پوست، به سادگی یک تکه هندوانه را برش داده و آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود. سپس، تکه هندوانه را در یک پارچه نازک بپیچید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید برای افزایش فواید، آب هندوانه را یخ زده و از آن به عنوان تونر استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228280 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • کاهش هزینه حفاظت پارک کبودوال از ۱۳۰ به ۳۲ میلیارد تومان
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟