Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری گفت: اجرای اقدامات پیشگیرانه در جهت ممنوع شدن ورود بازدیدکنندگان به دشت لاله‌های واژگون در دست اقدام است و در صورتی که افراد بازدیدکننده به چیدن گل و یا پیازچه لاله در منطقه اقدام و یا در دشت ورود پیدا کنند برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اکنون دشت لاله‌های واژگون یک هزار هکتار وسعت دارد که ممنوعیت ورود بازدیدکنندگان به این دشت در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان تصویب شده است.

بیشتر بخوانید

اشک مریم به حال خویش می‌گرید+تصاویر

برخورد با متخلفان در خصوص برداشت کلوس و یا فروش این گیاه بومی در استان به صورت جدی دنبال می‌شود.

در خصوص برخورد با فروشندگان کلوس در سال‌های گذشته خلا قانونی وجود داشت و تنها با افرادی که اقدام به بوته‌کنی کلوس می‌کردند برخورد قانونی صورت می‌گرفت.

هم اکنون با فروشندگان کلوس با عنوان تحصیل مال نامشروع برخورد قانونی انجام می‌شود.

در راستای حفظ و حراست از این گونه نادر و در معرض خطر از ظرفیت جوامع محلی در قالب همیاران طبیعت استفاده شده تا از زمان جوانه زدن کلوس تا بذر دهی از این گونه بومی حراست و حفاظت شود و در نهایت بذر جمع‌آوری شده توسط این افراد را اداره کل منابع طبیعی خریداری می‌کند.

هم اکنون ۳۵ نفر از جوامع محلی در قالب همیاران طبیعت در حوزه حراست و حفاظت از گونه کلوس با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همکاری دارند.

کلوس هم‌اکنون در ۲ هزار هکتار از سطح منطقه سرآقاسید رویش دارد. این گونه نادر در خطر انقراض است و حفظ، حراست و نگهداری از این گونه یک وظیفه عمومی است و با متخلفان در این حوزه برخورد قانونی می‌شود.

 امسال همزمان با هفته درختکاری ۱۰۰ هزار اصله نهال در استان توزیع می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته منابع طبیعی و درختکاری دشت لاله های واژگون هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) یک دختر جواد عزتی را بغل کرد؛ حراست گیر داد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شب گذشته پیش اکران مردمی فیلمِ «تمساح خونی» در مشهد با حضور بازیگران این فیلم برگزار شد که حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در این مراسم بسیار مورد توجه قرار گرفت. اما به تازگی ویدیویی از این مراسم منتشر شده که لحظه بغل کردن جواد عزتی توسط یک دختر را نشان می‌دهد! اتفاقی که مدتی پیش مانند آن برای شهاب حسینی افتاد که حواشی زیادی هم به دنبال داشت.

منبع: برترین‌ها

tags # جواد عزتی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله
  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • (ویدئو) یک دختر جواد عزتی را بغل کرد؛ حراست گیر داد
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • واژگونی کامیونت در بزرگراه آزادگان
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • فصل گلدهی دشت های غربی پایتخت را از دست ندهید | تماشای ریواس های تالون تا شقایق های اخترآباد