Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد محمدی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت طرح‌های آبخیزداری، اظهار کرد: ۳۰ درصد از طرح‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری طی سه سال گذشته اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۳۰۰ طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری ایجاد و احداث شده است، تصریح کرد: طی سه سال گذشته اعتباران خوبی از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعتبارات صندوق توسعه ملی دیگر اختصاص داده نمی‌شود، گفت: محل جذب اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری بخش محرومیت زدایی و سایر منابع است.

محمدی کاهش فرسایش خاک، کنترل سیلاب، کاهش تخریب و تقویت آبخوان را از جمله تأثیرات مثبت ایجاد طرح‌های آبخیزداری دانست و مطرح کرد: اثربخشی اقدامات آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری نسبت فایده به هزینه در سه حوزه، «قلنگان شهرکرد»، «کوهرنگ» و «دوراهان» ۵.۷ درصد بوده این درحالی است که این مهم در کشور ۴.۸ درصد است.

وی در خصوص شایعات مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی در مورد محبوس کردن آب در سازه‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در حوزه زاینده رود، گفت: ۶۰۰ سازه آبخیزداری در این حوزه ایجاد شده که ظرفیت آن‌ها بالغ بر دو میلیون متر مکعب است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایجاد این سازه‌ها مانع از ورود رسوب‌ها به مخزن سد می‌شود، ادامه داد: در این سازه‌ها بیش از ۷۵۰ هزار متر مکعب رسوب و تنها یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب آب ذخیره می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه میانگین ورودی آب به سد زاینده رود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب است، مطرح کرد: آب پشت سازه‌های آبخیزداری استان در مقابل ورودی آب به سد کمتر از ۰.۱ درصد مخزن است.

وی با بیان اینکه فرسایش خاک در کشور از میزان جهانی بالاتر است، گفت: فرسایش سالانه خاک در چهارمحال و بختیاری ۱۷ تن در هکتار است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای ۴۷ درصد از مساحت این استان مطالعات و پژوهش‌های آبخیزداری انجام شده است، گفت: از ابتدای امسال به منظور اجرای ۱۸ هزار متر مکعب عملیات آبخیز داری اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

محمدی عملیات‌های آبخیزداری را در ۱۰ حوضه عنوان کرد و افزود: مساحت این طرح‌ها بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

کد خبر 5439481

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی علی محمد محمدی پروژه آبخیزداری فرسایش خاک منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان سفر استانی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مبعث گرد و غبار شیوع کرونا گردشگری جهاد تبیین مشهد عکس استانها آبخیزداری چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری طرح های آبخیزداری متر مکعب سازه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود : کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می شود.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت