Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این بررسی با استفاده از پرسشنامه که یکی از بزرگترین بررسی‌ها تا به حال در مبتلایان  به کرونای بستری‌نشده است، نشان داد که شایع‌ترین علامت درازمدت گزارش‌شده بوسیله افراد تغییر در حس بویایی و چشایی و نیز خستگی است.

این بررسی پیش از موج اخیر اُمیکرون انجام شده است، نشان داد حدود ۳۰ درصد پاسخ‌دهندگان که آزمایش مثبت کرونا داشتند، دست کم یک علامت جسمی ادامه‌یابنده را در طول شش تا ۱۲ ماه پس از عفونت گزارش کرده‌اند، در حالیکه در گروه شاهد، این میزان ۱۳ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از نیمی از افراد با آزمایش مثبت گفتند که دچار فرسودگی ذهنی یا جسمی، مشکلات خواب یا مشکلات شناختی در طول شش تا ۱۲ ماه پس از عفونت شده‌اند.

تشخیص جدید اضطراب و افسردگی نیز در میان افراد با سابقه عفونت کرونا نیز شایع‌تر بود.

تخمین‌ها درباره شیوع «کووید درازمدت» متفاوت است. سازمان جهانی بهداشت که این نشانگان را «عارضه «پسا-کووید-۱۹» می‌خواند آن را به عنوان داشتن علائم مداوم از جمله خستگی و تنگ‌نفس- سه ماه پس از عفونت اولیه که دست کم دو ماه به طول می‌کشد، تعریف می‌کند.

این سازمان تخمین می‌زند که ۱۰ تا ۲۰ درصداز افراد در زمانی به این عارضه مبتلا می‌شود و باید تحقیق بیشتری درباره پیامدهای این عارضه انجام شود.

کد خبر 661957 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: بر اثر مسمومیت چند مسافر که در یکی از مراکز اقامتی قم مستقر بودند، پنج نفر مسموم شده که به بیمارستان منتقل شدند.

در حال حاضر حال عمومی بیماران خوب گزارش شده و خدمات درمانی در حال انجام است که در چند ساعت آینده مرخص خواهند شد.

دیگر خبرها

  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد