Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محتبی همتی‌فر عصر شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: برای خدمت به فرهنگیان و حل معیشت و ارتقای منزلت آنها به جد پیگیری و اقدام لازم صورت می‌گیرد.

وی به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور که مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این سند نیازمند عزم ملی است و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها آن را از مسئولان  مطالبه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حل بسیاری از مسایل در سایه توجه به نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است و اگر امروز بخواهیم آسیب‌های اجتماعی کمتر شود باید به معلمان و عرصه فرهنگیان توجه کرد.

به گفته همتی‌فر، یکی از ملزومات تحقق گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه به جوانان است و در این میان افراد خبره و با تجربه برای ورود نسل جدید به بدنه مدیریتی کشور باید میدان‌دار باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به رویکرد دولت سیزدهم نسبت به آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: دولت برای تحول بنیادی در کشور  نکاتی را مورد توجه دارد که یکی از این نکات سند تحول بنیادین است و برشی از آن را در سند کلی تحول کشور شاهدیم.

همتی‌فر ، کاهش فاصله جغرافیایی و طبقاتی در جامعه به نحوی که هیچ فردی در هر سطح از استعداد نباید از آموزش با کیفیت باز بماند را جزو رویکرد دیگر ذکر کرد و یادآور شد: توجه به کیفیت آموزش و پرورش به ویژه پس از آسیب‌های ایجاد شده در این دو مقوله در جریان شیوع کرونا یکی از موضوعات مهم است که باید پیگیری شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به اهمیت جذب بهترین‌ نیروهای انسانی در این مجموعه به عنوان یک رویکرد اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون پنجره ایجاد شده به واسطه بازنشستگی می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد چرا که در صورت جذب نیروی‌های نخبه و توانمند یک فرصت تلقی می‌شود ولی در صورت جذب افراد با سیاسی‌بازی و رانت‌خواری این فرصت را از دست خواهیم داد.

 همتی‌فر در ادامه، برگزاری مراسم‌های تودیع و معارفه را به مسابقات دوی امدادی تشبیه کرد که در آن اعضای تیم هرچند در یک مسیر می‌دوند ‌ولی رقیب یکدیگر نیستند.

در این آیین با قدردانی از محسن موحدی‌فرد به جای وی محمد کاظم رحیمی‌نژاد به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان یزد معرفی شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۲۷۰ هزار دانش‌آموز دارد که در یک هزار و ۷۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یزد تکریم و تجلیل وزارت آموزش و پرورش گام دوم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یزد تکریم و تجلیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یزد تکریم و تجلیل وزارت آموزش و پرورش گام دوم انقلاب معاون وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین همتی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

 نخستین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پروش یک تکلیف ملی است
  • قایباف:باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد