Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزیدگان سی و هشتمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم امشب در حوزه هنر‌ی با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی،رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی شدند.این مسابقات در سه بخش قرائت، ترتیل و حفظ قران کریم تجمیع شده است. از اهداف برگزاری این مسابقات می توان به تکریم منزلت قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی تکریم و منزلت قاریان و حافظان قرآن کریم،ایجاد موج قرانی در بین اقشار مختلف جامعه و ایجاد وحدت و همبستگی بین امت اسلامی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات بین المللی قرآن کریم به صورت غیر حضوری و با حضور قاریانی از سراسر جهان برگزار شد.در نهایت ۶۹ نفر به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند.

بنابه گفته رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  امسال به دو نیمه شعبان منور شد و ما دو شعبان را درک کردیم. ان شاء الله ما و کشورهای اسلامی دانش، بینش و بصیرت را درک کند و به بینش قرآنی خود را نزدیک کنیم. گویا برای رئیس جمهور عارضه ای پیش آمده است به همین دلیل در مراسم اختتامیه حضور نیافتند. 

  حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی می‌گوید: قرآن در قیامت به زیباترین تصویری  محشور می‌شود که می‌توانیم تصور کنیم. خدا به قرآن خطاب می‌کند و ‌می‌گوید؛ سرت را بالا ببر هرچه بخواهی انجام می‌دهم. شفاعت کن شفاعت تو مقبول است. قرآن معاذی بنده به بنده قرار می‌گیرد. در برابر فردی قرار می‌گیرد و می‌گوید این فرد به من توجه نداشت در برابر فرد دیگری قرار می‌گیرد و می‌گوید این فرد مرا خواند و به دستوراتم عمل کرد.در این محشر انسان‌هایی هستند که مرا ضایع نکردند از سوی دیگر انسان‌هایی هستند که به من توجه نکردند. خداوند به قرآن می‌گوید به واسطه تو بهترین ثواب‌ها را می‌دهم و به واسطه تو بدترین عذاب‌ها را می‌دهم.

وحی منزل وحی از ناحیه خدای متعال است. اگر وحی نمی‌آمد همه ما در کتن جهل می‌ماندیم. حرکت نمی‌کردیم. پیش نمی‌رفتیم. وحی آمد که سفره این ضایفت الهی را برای کمال بشر پهن کند.این استطاعت بهره گیری از این ضیافت را خدواند به انسان ها داده است. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات قرآنی حوزه هنری قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد

یک فعال مسیحی به نام جِید سانبِرگ (Jade Sanberg) تحت حمایت پلیس سوئد، به قرآن هتک حرمت کرد. این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور