Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: بنای عظیم گنبد سلطانیه با وجود این همه عظمت و شکوه، هنوز به جایگاه واقعی خود در زمینه گردشگری در کشور نرسیده است.

حسین عیدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز پاک‌سازی محوطه گنبد سلطانیه، اظهار کرد: پاک‌سازی محوطه‌های اماکن و بافت تاریخی اقدامی اثربخش و بستری مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه نوروز و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی است و تمیزی بافت تاریخی نشانه ارزشمند بودن در راستای تکریم بازدیدکنندگان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پاک کردن دیوارنویسی‌ها از روی دیوار خارجی، مرمت در و پنجره‌های چوبی و ساماندهی باجه بلیت فروشی، پاک‌سازی علف‌های هرز کل محوطه، کاشت درخت، آماده‌سازی سفره هفت‌سین، ساماندهی فضاهای سبز، برگزاری نوروزگاه، ایجاد فضای مناسب برای حضور اورژانس و هلال‌احمر و غیره از اقدامات در حال انجام در گنبد جهانی سلطانیه است تا زمینه‌ای برای استقبال از مسافران نوروزی باشد.

عیدانی با بیان اینکه با وجود صنایع‌دستی در منطقه سلطانیه، بازارچه ویژه فروش صنایع‌دستی در مجاورت گنبد تاریخی سلطانیه در ایام نوروز ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، تصریح کرد: موزه و بنای گنبد سلطانیه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ شب برای بازدیدکنندگان این اثر جهانی خدمات ارائه خواهد داد و در هر شیفت ۱۵ نفر راهنما و بلیت‌فروش به راهنمایی مسافران و گردشگران  نوروزی خواهند پرداخت.

وی با توضیح این مطلب که یکی از نمادهای گردشگری استان زنجان را می‌توان در گنبد سلطانیه دید، متذکر شد: این بنا با وجود این همه عظمت و شکوه هنوز به جایگاه واقعی خود در زمینه گردشگری در کشور نرسیده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه تاکید کرد: دو سال متوالی مسافرت‌های عید نوروز به دلیل کرونا با محدودیت‌هایی همراه بود اما با تصمیم ستاد ملی کرونا در سال‌جاری این محدودیت‌ها و اجازه مسافرت‌های عید نوروز، البته به‌ شرط تزریق دو دُز واکسن و داشتن کارت واکسیناسیون و یا داشتن PCR منفی برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: همه مراکز پذیرایی بین‌راهی، نمازخانه‌های بین‌راهی، هتل‌ها، پمپ‌های بنزین و همه فضاهای خدماتی درون‌شهری و برون‌شهری در شهرستان سلطانیه برای استقبال مناسب از مسافران نوروزی در حال آماده‌سازی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی شهرستانها گنبد سلطانیه گردشگري گنبد سلطانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به شادگان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که این مبلغ می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی به ریل گذاری شهرستان شادگان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری این شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان به صورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

صالح زاده بیان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که می‌طلبد این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی پیگیری شود.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و… به بهره برداری رسیده بود،

وی گفت: از مهمترین پروژه‌های به جا مانده در شادگان تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود که با دستور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

کد خبر 6089183

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم