Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاوره مدیریت و ارزیابی عملکرد یکی از خدمات اصلی و تخصصی مجموعه مشاوره بصیرت راهبردی رخ می باشد. این تیم از طریق شاخص های ارزیابی دانش روز دنیا مانند KPI،  عملکرد و کارایی بخش های مختلف شرکت ها را ارزشیابی می کنند. در این مطلب سرکار خانم مهندس حسین نوروزی مشاور بخش مدیریت و ارزیابی عملکرد مشاوره مدیریت رخ، قسمتی از خدمات این مجموعه را در زمینه مشاوره مدیریت و ارزیابی عملکرد را معرفی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    
ارزیابی عملکرد کارکنان بخش های مختلف یک سازمان، به عنوان یکی از روش های کاربردی توسعه عملکرد و کارایی سازمان، برای بخش های مختلف هر سازمان و شرکتی به کار می رود. به مجموعه کارها و فعالیت هایی که در حوزه مشاوره مدیریت و ارزیابی عملکرد انجام می گیرد، ارزشیابی عملکرد گفته می شود.  

ارزیابی عملکرد
 
شاخصهای ارزیابی عملکرد در مشاوره مدیریت و ارزیابی عملکرد منابع انسانی
ارزیابی عملکرد سیستم ها، یکی از مسئولیت های اصلی هر مدیری است که استاندارد های شغلی و کیفیت اهداف تعیین شده را بررسی می کند. ارزیابی عملکرد اگر به روش صحیح انجام شود، کیفیت کار در هر بخش تعیین می شود و مدیران می توانند از عملکرد هر قسمت را بر اساس استاندارد های مشخص شده بسنجند و با  توانایی کارمندان بیشتر آشنا می شوند. به کمک شاخص های ارزیابی می توان در مورد ارتقای شغلی افراد، ضرورت آموزش و بهبود توانایی های کارکنان در سازمان، بهتر تصمیم گیری کرد.
بنابراین با توجه به اهمیت بسیار زیاد ارزشیابی عملکرد و تاثیر آن در پیشرفت و بهبود کیفیت کار هر بخش از سازمان، بسیار ضروری است که در این زمینه از خدمات مشاوره مدیریت و ارزیابی عملکرد حرفه ای و متخصص استفاده کنید.    
مشاوره مدیریت و ارزیابی عملکرد تیم مشاوره مدیریت رخ
 
چرا باید از خدمات مشاوره مدیریت و ارزیابی عملکرد تیم مشاوره مدیریت رخ استفاده کنیم؟    
فرآیند ارزشیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی شامل موارد زیر می باشد : 
- تعیین استاندارد و معیار برای عملکرد کارکنان
- اعلام استانداردهای مشخص شده
- بررسی و آنالیز عملکرد حقیقی افراد
- مقایسه و تحلیل عملکرد افراد نسبت به استاندارد های تعیین شده
- شناسایی اختلافات
- ارائه ایده و راه حل برای اصلاح نواقص موجود  
مسلما رسیدگی به تمامی این موارد در کنار سایر مسئولیت های مدیریتی، کار بسیار دشواری خواهد بود. تیم مشاوره مدیریت و ارزیابی عملکرد مجموعه مشاوره مدیریت رخ، با همکاری متخصصان در هر دو بخش علمی و اجرایی، در تلاش است تا بخشی از مسئولیت های مدیران را در حوزه ارزشیابی عملکرد سیستم ها، به نحو احسن انجام دهد و دوره های آموزش مدیر منابع انسانی را برای شما برگزار نماید. تیم علمی این گروه متشکل از فارغ التحصیلان مقطع دکتری از بهترین دانشگاه ها می باشد و   در کنار متخصصان بخش  اجرایی که بیش از 15 سال سابقه حرفه ای دارند، در این کار بر مبنای شاخص های ارزیابی KPI، عملکرد سیستم  را ارزیابی می کنند.    
Key performance Indicator یا همان شاخص  KPI، یکی از بهترین روش ها برای سنجش میزان کیفیت عملکرد کارمندان یک سیستم می باشد. به کمک شاخص های ارزیابی KPI می توان کیفیت عملکرد در هر واحد از سازمان و یا حتی عملکرد کل آن سازمان را بررسی کرد.
از شاخص های KPI  می توان در تمامی صنایع، شرکت ها، سازمان ها و مشاغل شخصی در هر حوزه ای، استفاده کرد. در هنگام کار بر اساس این شاخص، باید در دوره های زمانی مشخص به طور منظم عملکرد را مطابق معیار های تعیین شده، مقایسه و ارزیابی شود. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع و پیچیدگی و وقت گیر بود این روش ها، بهتر است که مسئولیت آن را به یک تیم با تجربه و حرفه ای در این زمینه بسپارید.      
تجربه ی عملی برای بهبود عملکرد مدیریتی بسیار ضروری است. تیم مشاوره مدیریتی باید در زمینه مورد نظر هم دانش بروز و هم تجربه عملی کافی داشته باشد. تجربه عملی بسیار به تیم مشاوره کمک می کند که با چالش های احتمالی بهتر آشنا شوند و بتوانند بهترین راهکار را ارائه دهند. متخصصان مجموعه مشاوره مدیریت رخ با بیش از 15 سال سابقه حرفه ای در زمینه مشاوره مدیریت حوزه های مختلف، به خوبی با چالش ها و موانع احتمالی در مسیر هدایت سیستم های مختلف آشنا هستند و می توانند همراه خوبی برای مدیران دوراندیش که به فکر اصلاح سیستم خود هستند، می باشند.  
مشاوره مدیریت و ارزیابی عملکرد از طریق KPI  
مشاوره مدیریت و ارزیابی عملکرد از طریق شاخص های ارزیابی KPI در مجموعه مشاوره مدیریت رخ
KPI بخش های گوناگونی در زمینه عملی و استراتژیک دارد که در ادامه به طور خلاصه معرفی کرده ایم :
1. ورودی : این بخش اطلاعاتی در مورد مقدار، گونه و کیفیت منابع مصرف شده را ارائه می دهد.
2. فرآیند : این قسمت بر کارایی، عملکرد و کیفیت فرآیندهای تولید دلالت می کند.
3. خروجی : بخش خروجی میزان کار و فعالیت انجام شده و یا تعداد و کیفیت محصولاتی که در نتیجه فعالیت های مربوط به قسمت فرآیند، تولید شده اند را نشان می دهد.
4. نتیجه : در این بخش، دستاورد ها و تاثیرات آن ها در مجموعه بررسی می شوند.
5. پروژه : در این قسمت روند پیشرفت پروژه و وضعیت پایان و تحویل آن مشخص می شود.
ورودی، فرآیند و خروجی در حوزه فعالیت های عملی قرار می گیرند و بخش نتیجه و بررسی عواقب در حوزه استراتژی ها می باشند.
تمامی سازمان های کوچک و بزرگ در هر زمینه ای، برای ارزیابی عملکرد و اصلاح نواقص موجود به هر دو اقدامات عملی و استراتژیک به جهت پیشبرد اهداف خود، نیاز دارد. اقدامات عملی و استراتژیک به نحوی مکمل یکدیگرند. اقدامات استراتژیک، میزان موفقیت سیستم در دستیابی به اهداف تعیین شده را مشخص می کند و اقدامات عملی بر روی فعالیت ها و تکنیک های مشخص شده، در جهت ارتقا کیفیت عملکرد بخش ها متمرکز است. در واقع اقدامات عملی، مشخص می کند که تا چه اندازه استراتژی های به کار برده شده، به صورت موثر و کاربردی اجرا شده اند.    
خدمات مشاوره مدیریت و ارزیابی عملکرد تیم مشاوره مدیریت رخ، به صورت کاملا تخصصی و منحصر به فرد برای ارزشیابی عملکرد هر سازمانی از شاخص های ارزیابی KPI، استفاده می کند. گفتنی است رویداد مدیریت تغییر نیز در کنار سایر آموزشها برگزار مینماید.
  
      
  

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مدیریت منابع انسانی شاخص های ارزیابی KPI تیم مشاوره مدیریت ارزشیابی عملکرد مجموعه مشاوره اقدامات عملی فعالیت ها تعیین شده بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش قدس آنلاین،  طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بر روی عدد ۱۴۰ (AQI) قرار دارد و به گروه‌های حساس توصیه می‌شود از تردد و ورزش در فضای باز خوداری کنند.

شرایط هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان، انقلاب، رهنان، احمدآباد، زینبیه، فرشادی، کاوه، کردآباد و ولدان در شرایط قرمز و ناسالم برای عموم مردم دارد.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه های خرازی و میرزاطاهر ناسالم برای گروه‌های حساس است و در ایستگاه‌های پارک زمزم، پروین، سپاهان‌شهر و فیض شرایط قابل قبولی دارد.

همچنین شاخص کیفیت هوا در کاشان، نارنجی و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است و در خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، زرین‌شهر، سگزی و قهجاورستان شرایط سالم و قابل قبول را نشان می‌دهد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است