Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: تاکنون به منظور توسعه گردشگری و رونق اشتغال روستای توریستی ملحمدره از محل اعتبارات بنیاد مسکن، اداره میراث فرهنگی و گردشگری و دهیاری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال برای این روستا هزینه شده است.

سلیمان نظری دوست در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:اجرای پروژه بافت با ارزش روستای گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور  توسط بنیاد مسکن شهرستان از سال ۸۶ آغاز شده و تاکنون  ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روشنایی معابر،جدول گذاری، سنگ‌فرش ،جداره سازی ،دیوار حائل و  مبلمان را از جمله عملیات‌های انجام شده و  در دست اجرا  توسط دستگاه‌های ذی ربط در این روستای گردشگری دانست و افزود: در حال حاضر پروژه ملی اجرای بافت باارزش روستای ملحمدره و نیز جدول گذاری روستای وندر آباد از محل فروش زمین دو پروژه فعال شهرستان اسدآباد در حوزه بنیاد مسکن به شمار می‌رود.

نظری دوست  در ادامه تصریح کرد: گردشگری روستایی منبع با ارزش اشتغالزایی و ایجاد درآمد است که می تواند وسیله مهمی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی  جوامع روستایی باشد که به همین منظور با برنامه ریزی و حمایت از این مهم می توان کسب و جذب سرمایه، زمینه های اشتغال پایدار را با هدف شکوفایی جوامع روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان فراهم کرد.

وی همچنین در رابطه با شهر تازه تأسیس پالیز بیان کرد: انتظار است شهروندان پالیزی با مشارکت یکدیگر در ساختار هر چه سریع تر شهری نظیف و پاک و توسعه یافته با شهرداری شهر خود همکاری لازم را داشته باشند.

نظری دوست توانمندسازی زنان روستایی را مهمترین عامل توسعه روستایی برشمرد و یادآور شد: توجه به حضور زنان در عرصه های اقتصادی می تواند نقش مهمی در ارتقاء درآمد خانوارهای روستایی داشته باشد که به همین منظور از ارائه برنامه های اقتصادی و تولیدی در سطح شهرستان و روستاها برای خدمت رسانی به روستائیان حمایت خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها روستای ملحمدره اسدآباد سنگفرش توانمندسازی اشتغال مهاجرت معکوس به روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمداشرفی با بیان اینکه این طرح‌ها درقالب آبرسانی به یک مجتمع و دو روستا در حال انجام هستند، اظهار داشت: آبرسانی به مجتمع ۵ روستایی حمزیان شامل روستا‌های قورول سفلی، بالاکهریز، قره کهریز، حمزیان علیا و حمزیان سفلی و روستا‌های علی آباد و فیض آباد این طرح‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها حفر یک حلقه چاه، احداث و راه اندازی ایستگاه سرچاهی، لوله گذاری خط انتقال به طول ۱۶ کیلومتر، ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، اتمام و بهره برداری از این طرح‌ها را سه ماهه اول سال جاری اعلام و اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، ۲۵۳ خانوار روستایی با ۸۶۹ خانوار از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

دیگر خبرها

  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان