Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان نماینده مردم اهواز با اشاره به تصویب مجوز واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده گفت: متاسفانه آنچه که از شرکت‌های خودروساز داخلی انتظار می‌رفت، محقق نشده است.

سید کریم حسینی در گفت و گو با ایسنا در خصوص تصویب مجوز واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو اظهار کرد: پیرو صحبت‌ها و مباحثی که در ماه‌های گذشته و از ابتدای مجلس یازدهم وجود داشت، نمایندگان مردم در مجلس دغدغه ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل، رقابتی کردن بازار خودرو و وجود حق انتخاب برای مردم را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صف‌های طولانی و نوبتی ثبت‌نام خودروهای داخلی، اختلاف قیمت شدید بین قیمت کارخانه و بازار، مشکلاتی که خودروهای داخلی دارند و تجربه‌ای که از تصادفات آن‌ها وجود داشت، همگی باعث این شد که نمایندگان از طرق مختلف قانونی به بحث خودرو ورود و در این زمینه اقدام کنند.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه متاسفانه آنچه که از شرکت‌های خودروساز داخلی انتظار می‌رفت، محقق نشده است، گفت: روزهای اخیر نیز رییس جمهور از پارکینگ‌های این شرکت‌ها بازدید و تعداد زیادی از خودروهای دپوشده را مشاهده کرد.

حسینی ادامه داد: تمامی این موارد باعث شد که در قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوبه‌ای را برای واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو داشته باشیم. این میزان شامل ۵۰ هزار خودروی سواری، دو هزار خودروی هیبریدی و برقی برای صرفه‌جویی و جلوگیری از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ می‌شود و مابقی نیز ماشین‌های سنگین که نیاز به آن‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: این مجوز فعلا برای سال ۱۴۰۱ است و واردات مازاد بر این میزان، قطعا نیاز به مجوز جدید خواهد داشت.

نماینده مردم اهواز گفت: افرادی هم که به بحث واردات خودرو انتقاد داشتند لازم به ذکر است که این مصوبه، برای یک سال است و یک قانون دائمی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان خودروسازان واردات خودرو سید کریم حسینی نماینده اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری

حمید شجاعی اظهار داشت: واردات بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به واسطه تامین این نیاز از سوی شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری، قطع شده است.

وی افزود: به واسطه توانمندی شرکت ورق خودرو محصولات تولیدی به کشور‌های دنیا صادر می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: خودروسازان خارجی تمایل خود را برای استفاده از محصولات ورق خودرو اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات احداث خط تولید ورق گالوانیزه خودرو در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: حضور در بازار‌های کیفی دنیا و صادرات ۲۰ هزارتنی در سال ۱۴۰۳ از مهمترین برنامه‌های پیش روی این واحد صنعتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟