Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: تلاش داریم بخشی از موضوعات مرتبط با بحث افزایش جمعیت را در قالب بخشنامه به معاونت‌های فرهنگی ودانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نخستین نشست کارگروه فرهنگی قرارگاه جمعیت وزارت بهداشت با موضوع "افزایش جمعیت" با حضور عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دیگر اعضای این کارگروه عصر روز شنبه ۱۴ اسفند ماه در سالن اجتماعات شهید احدی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این نشست، عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ضمن خوشامد به حاضران در جلسه گفت: موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری از موضوعات جدی است که همواره مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید جدی داشته و دارند و عین الهی وزیر بهداشت نیز باتاکید بر اقدامات فرهنگی و فرهنگ سازی نسبت به این موضوع، با جدیت پیگیر امور مربوطه هستند. امیدوارم برگزاری این نشست‌ها با موضوع افزایش و جوانی جمعیت و بحث فرزندآوری و مبارزه با تک فرزندی و نهادینه کردن این مباحث در فضا‌ها و محیط‌های دانشگاهی بتواند، بستر‌های لازم را برای رسیدن به اهداف مورد نظر فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم بخشی از موضوعات مرتبط با بحث افزایش جمعیت را در قالب بخشنامه به معاونت‌های فرهنگی ودانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کنیم تا پیگیری‌های لازم در این خصوص توسط آن‌ها انجام شود و بخشی از کار را نیز توسط ستاد وزارت بهداشت به سرانجام برسانیم. به هرحال قانون جوانی جمعیت وحمایت از خانواده، از موضوعات مهمی است و امیدوارم با همفکری و همیاری هم در ستاد و صف، بتوانیم بستر‌های لازم برای تحقق اهداف مورد نظر را ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت بر لزوم طراحی پوستر‌ها و شعار‌های تبلیغاتی مرتبط با موضوع افزایش جمعیت و جوانی جمعیت تاکید کرد وگفت: یکی از وظایف مهم ما در کارگروه فرهنگی قرارگاه جمعیت وزارت بهداشت، تبلیغ، ترویج و فرهنگسازی با موضوع افزایش جمعیت، مبارزه با تک فرزندی و جوانی جمعیت است و باید از طریق رسانه‌ها، اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی و ساخت پوستر، بروشور و... مخاطبان و افکار عمومی اعم از دانشگاهیان و عموم مردم را نسبت به این مقوله مهم اقناع کنیم و خوشبختانه در وزارت بهداشت با تغییر ریلی که درحال شکل گیری است درصدد هستیم افکار عمومی را نسبت به این مقوله مهم، آگاه و آشنا سازیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون فرهنگی وزارت بهداشت افزایش جمعیت وزارت بهداشت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت معاون فرهنگی و دانشجویی افزایش جمعیت جوانی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت اظهار کرد: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

به گزارش ایسنا، در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی