Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوچکترین کاوشگر هوایی مریخ، هلیکوپتر نبوغ ناسا، در حال آماده شدن برای انجام بیست و یکمین پرواز خود در راه بازگشت برای پیوستن مجدد به مریخ نورد استقامت است.

به گزارش digitaltrends، ناسا اعلام کرد که این پرواز زودتر از امروز، ۵ مارس، انجام نمی‌شود. توانایی هلیکوپتر ناسا می‌تواند به مریخ نورد استقامت کمک کند تا از هرگونه مانع یا ایراد احتمالی جلوگیری کند و مناطق خاصی که به جست‌وجوهای علمی کمک می‌کند را پیدا کند، زیرا مریخ نورد ناسا به ماموریت خود برای جست‌وجوی شواهدی از حیات باستانی در مریخ ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرواز به دنبال پرواز موفق هفته گذشته است که در آن هلیکوپتر به مدت ۱۳۰.۳ ثانیه در هوا بود و ۳۹۱ متر را با سرعت ۴.۴ متر بر ثانیه طی کرد. نبوغ به سراغ منطقه‌ای به نام South Séítah رفته بود، اما اکنون در راه بازگشت به جایی است که برای اولین بار به پرواز درآمد.

همکاری نبوغ و استقامت

ایده این است که نبوغ دوباره به مریخ نورد استقامت بپیوندد، بنابراین می‌تواند به عنوان یک راهنما عمل کند تا جلوتر از مسیر مریخ نورد را ببیند و مشکلات در زمین را دریافت کند و به استقامت اطلاع دهد. مهندسان تخمین زدند که بین چهار تا هفت پرواز طول می‌کشد تا نبوغ به محل فرود برگردد، روندی که در نوامبر سال گذشته آغاز شد. زمان دقیقی برای این پرواز اعلام نشده، اما پرواز شماره ۲۱ به زودی انجام می‌شود.

یک طوفان گرد و غبار بزرگ در این منطقه منجر به تاخیر یک پرواز شد و هلیکوپتر برای ادامه کار مجبور شد گرد و غبار را از روی خود بتکاند. تغییرات در فصول مریخ نیز چالشی را برای این هلیکوپتر ایجاد می‌کند، زیرا چگالی هوای کمتر باعث می‌شود پره‌های هلیکوپتر سریع‌تر بچرخند، اما نبوغ با تمام چالش‌هایی که تاکنون بر سر راهش قرار گرفته، روب‌رو شده است.

بیشتر بخوانید

مریخ نورد استقامت وارد دلتای جزرو می‌شود

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلی کوپتر نبوغ هلیکوپتر ناسا مریخ نورد ناسا مریخ نورد استقامت سیاره مریخ مریخ نورد استقامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، این مسابقات با حضور ۱۶ تیم از ۱۰ استان و سه منطقه آزاد برگزار شد.

در پایان مسابقات تیم پالایش نفت بندرعباس با کسب ۱۷ نشان رنگارنگ قهرمان شد.

مسابقات در دو رده سنی آزاد و زیر ۱۸سال و در بخش های استقامت ۱۸کیلومتر، نیمه استقامت ۶ کیلومتر، سرعت ۲۰۰ متر و پدلینگ کار برگزار شد.

نفرات برتر این مسابقات با نظر مربیان تیم ملی به اردوی آماده سازی تیم ملی پدل برد دعوت می‌شوند. تیم ملی پدل برد آقایان و بانوان برای مسابقات جهانی دانمارک و آسیایی چین آماد می‌شود.

دیگر خبرها

  • رامین رضاییان آماده برای تقابل با پرسپولیس؛ محرومیتی در کار نیست
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • جزئیات و زمان بیست و یکمین حراج شمش طلا اعلام شد
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ