Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، ایروبیک؛ ورزشی است که دستگاه تنفسی و قلب را قوی می کند و هر فردی بسته به توانایی بدن خود می تواند مدت طولانی تر و تمرینات سنگین تری انجام دهد تا سریع تر به وضعیت مطلوب برسد.

ورزش ایروبیک از آغاز رواج تاکنون، با توجه به ایجاد حس رقابتی مورد توجه بیشتر ورزشکارانی که در این رشته فعالیت می کردند، قرار گرفت که می خواستند توانمندی خود را در حیطه های آمادگی جسمانی، قدرت و استقامت عضلانی، آمادگی قلبی_عروقی، انعطاف پذیری و مهارت های اجرایی هنری در سطح بالای ورزشی نمایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروزه ایروبیک به حدی پیشرفت کرده است که برای قرار گرفتن جزء رشته های المپیکی برای آن برنامه ریزی می شود. ایروبیک را نه تنها در باشگاه های ورزشی بلکه در منزل هم می توان  انجام داد.

با توجه به نشاط‌بخشی و تاثیر این ورزش در حفظ سلامت عمومی، به سراغ یکی از مربیان نمونه در سطح شهرستان فیروزآباد رفتم تا هم در مورد کارش از او بپرسم و هم علت موفقیت او را در این رشته ورزشی جویا شوم.

تلاش برای کشف استعداد در رشته‌های مختلف ورزشی ویژه بانوان

فرزانه کرمی در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: متولد ۱۳۶۷ هستم و فوق لیسانس تربیت بدنی؛ از آن جایی که از همان کودکی علاقه بسیاری به ورزش داشتم با تشویق یکی از دوستانم در رشته کونگ فو شروع به فعالیت کردم و سپس در رشته های کاراته و ووشو فعالیتم را ادامه دادم و عناوین استانی و کشوری زیادی کسب کردم، 2 فصل در لیگ یک فوتبال بازی کردم و بعد از مدتی مصدوم شدم و به مربی‌گری روی آوردم.

 کرمی افزود: تا این که در سال ۱۳۹۰ به طور جدی وارد ورزش ایروبیک و آمادگی جسمانی شدم و توانستم مربی این رشته ورزشی شوم و در باشگاه های دولتی به صورت جدی فعالیت می کردم که استقبال بی نظیری از این ورزش در سطح شهرستان شد.

وی گفت: از آن جایی که در بین مردم شناخته شدم و آن ها به من اعتماد کامل پیدا کردند، در سال ۱۳۹۹ باشگاه ویژه بانوان را در سطح شهرستان راه اندازی کردم و به لطف خداوند استقبال چشمگیری از این باشگاه صورت گرفت.

دعوت از ورزش‌دوستانی که بضاعت مالی ندارند

این مربی پرتلاش گفت: از آن جا که علاقه بانوان به ورزش زیاد شده است اما تعدادی از آنها مشکلات مالی دارند و نمی توانند هزینه باشگاه را بپردازند، سعی می‌کنم افراد بی‌بضاعت را شناسایی کنم و بدون گرفتن هزینه ای، آنها را به باشگاه دعوت نمایم؛ چون هدف من از این کار فقط پول نیست بلکه  سلامتی، هیجان و سرگرمی مهم ترین چیز در کنار بانوان شهرم است.

رئیس هیئت دو و میدانی فیروزآباد اظهار کرد: ما به صورت گسترده برنامه هایی در هیئت از کوهنوردی تا پیاده روی، مسابقات طناب کشی و غیره داریم و که از طرف بانوان محترم شهرستان مورد استقبال گسترده قرار می‌گیرد.

کرمی افزود: در این برنامه ها ما از همدیگر انرژی می گیریم و ساعت هایی که در کنار دوستان می گذرانیم مثل برق می گذرد و واقعا حس قشنگی است؛ این شادی و سرحالی است که به همه ما انگیزه دوباره برای کوهنوردی و یا پیاده روی می دهد؛ گاهی اوقات من جایزه ها را از جیب خودم تهیه می کنم و لحظه ای که در قرعه کشی اسم دوستان را صدا می زنند و او خوشحال برای گرفتن جایزه می رود، برای من غیرقابل توصیف است.

حضور دختران ۴ ساله تا سالمندان ۶۰ ساله در باشگاه

فرزانه کرمی بیان کرد: در تمام رده های سنی از  ۴ تا  ۶۰ساله در باشگاه من فعالیت می کنند و هدف عمده من از این ورزش سلامت محور بودن آن است؛ برای تمام گروه ها دوره آمادگی جسمانی می گذارم و هدف من این است افرادی که توانایی پیشرفت در رشته های خاص ورزشی دارند را شناسایی کنم و به مربی های مربوطه ارجاع دهم، البته در این زمینه پیشرفت خوبی هم داشته ایم.

کمبود زیرساخت ورزشی برای متقاضیان 

وی اظهار کرد: از آن جایی که استقبال بی نظیری در سطح شهرستان از این ورزش می شود و سالن من آن چنان بزرگ نیست تا جوابگوی همه دوستان باشد، در ضمن من تمام تلاش خود را می کنم و از صبح تا شب با ۷ مربی کار می کنیم ولی باز هم متقاضی بسیار زیاد است و امیدوارم که با کمک مسئولین شهرستان و استان بتوانم سالن بزرگتری در اختیار داشته باشم تا همه عزیزان علاقه مند به این ورزش بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.

کرمی افزود: به زودی آموزش ها و مسابقات زیادی در سطح شهرستان در بخش دو و میدانی خواهیم داشت و من برای تک تک زنان سرزمینمان آرزوی شادی و سلامتی دارم و در پایان از خانواده خود و کارکنان اداره ورزش و جوانان به عنوان پشتیبان همیشگی خود بسیار سپاسگزارم.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزشکار دو و میدانی ایروبیک ورزش بانوان استعدادیابی سطح شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم

ورزشکاران و اهالی روستای گوروی در شهرستان بشاگرد از تجهیز نشدن زمین ورزشی روستا به چمن مصنوعی، به وسیله اداره کل و رزش و جوانان استان گلایه دارند.

به گفته شهروند خبرنگار، ساخت این زمین ورزشی از سال ۹۶ به صورت مشارکتی آغاز شد و با وجود تکمیل آن، هنوز چمن مصنوعی ندارد.

رئیس اداره فنی و نظارت بر اماکن ورزشی هرمزگان علت تکمیل نشدن این طرح را مصوب نشدن بودجه در چند سال گذشته عنوان کرده و گفت: خوشبختانه سال گذشته بودجه تکمیل این طرح مصوب شده و اکنون در مرحله عقد قرارداد است.

مسیحی افزود: پس از عقد قرارداد نهایت تا ۲ ماه آینده، چمن مصنوعی خریداری و نصب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است