Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@03:04:30 GMT

حمایت از مطالبات مردمی یا هشدار به خودروسازان؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۰۴۴۱

حمایت از مطالبات مردمی یا هشدار به خودروسازان؟

آفتاب‌‌نیوز :

در پی بازدید اخیر رئیس جمهور از گروه صنعتی ایران‌خودرو و در جریان بررسی اثرات این دست بازدیدهای سرزده که شاید حقیقت‌ها را بیشتر در معرض نمایش قرار دهد، حسن کریمی سنجری- کارشناس صنعت خودرو - ضمن تاکید براینکه خودروسازی به سبب میزان نفوذ و تاثیری که در جامعه دارد، موضوعات مرتبط با خود را هم از میزان اهمیت بالایی برخوردار کرده است، گفت: انتقاد اخیر مقام معظم رهبری از صنعت خودرو و حضور رئیس جمهور در ایران خودرو بیانگر اهمیت این صنعت و میزان تاثیر اتفاقات اخیر در لایه‌های اجتماعی جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت حضور سرزده رئیس جمهور در گروه صنعتی ایران‌خودرو، بیش از آنکه اقدامی اصلاحی برای بهبود روش‌های اجرایی شرکت‌های خودروساز باشد، نوعی پیام سیاسی برای نشان دادن اهمیت فرامین رهبری از یک سو و توجه به مطالبات مردمی از صنعت خودروسازی کشور از سوی دیگر است.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: البته مجموعه بزرگی همچون ایران‌خودرو نمی‌تواند آنچنان دور از چشم نهادهای نظارتی کشور عمل کند که برای دیده شدن کژی‌ها و ناراستی‌ها حتما نیاز به حضور سر زده مسئول صاحب منصب در سطح رئیس جمهور باشد.

کریمی سنجری یادآور شد: دستورات هشت ماده ای رئیس جمهور نیز در راستای همان وعده‌هایی است که وزیر صمت در جلسات رای اعتماد خود از مجلس مطرح کرده بود و به نوعی تعهد دولت به مردم است؛ کمااینکه این دستورات را می‌شد از داخل جلسات هیئت دولت هم به خودروسازان اعلام کرد. براین اساس صرفا ابلاغ این فرامین هم نمی‌تواند دلیل حضور پر اهمیت رئیس جمهور در یک شرکت خودروسازی آن‌هم بصورت سرزده باشد.

وی افزود: علاوه براین، صرف نظر از اینکه این دستورات تا چه میزان قابلیت اجرائی دارد و اصولا با شرایطی که صنعت کشور بطور عام و خودروسازی‌ها بصورت خاص با آن درگیر هستند، آیا امکان تحولی اینچنینی برای این صنعت وجود دارد یا خیر، آنچه که در این حضور سرزده بیش از هر چیز حائز اهمیت نشان داده شد، انتقاد رئیس جمهور از وضعیت نامطلوب خودروسازی و شاید هم دادن آخرین فرصت به خودروسازان است.

این کارشناس ضمن تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی سال‌هاست در بخش توسعه با کندی حرکت می کند؛ به حدی که دیگر صدای اعتراض و انتقاد همه ذی‌نفعان - از مشتری گرفته تا سیاست‌گذاراران خودرویی که از قضا بخشی از این تاخیر متوجه خود آن‌هاست - درآورده است، متذکر شد: مردم این روزها از خودروسازی دل پری دارند؛ بنابراین به نظر نمی رسد رئیس جمهور صرفا برای احوال پرسی و خدا قوت به مسئولان خودروسازی به این شرکت خودروساز رفته باشد؛ لذا مدیران تازه نفس خودروسازی بایستی هرچه در چنته دارند، ارائه کنند، چون ظاهرا این رئیس جمهور به این راحتی ها به وضعیت نامطلوب خودروسازی تن نمی‌دهد.

وی افزود: براین اساس، بازدیدهای سرزده از تولیدکنندگان و صنایع گرچه می‌تواند در ظاهر اقدامی برای تکان دادن صنایع به جهت ایجاد تحول و جلوگیری از کم کاری‌ها به بهانه مشکلات باشد اما تنها ختم شدن موضوع به یک دیدار و بازدید، مشکلی را حل و ایجاد تحول نخواهد کرد و نیاز به پیگیری جدی روند دستورها و فرامین خواهد داشت.

چهارشنبه هفته گذشته (۱۱ اسفند ماه) رئیس جمهور در یک قرار از پیش تعیین نشده، از گروه صنعتی ایران‌خودرو بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل این شرکت تولیدی قرار گرفت؛ این بازدید منجر به صدور هشت دستور جهادی برای تحول در حوزه خودرو شد.

در جریان این بازدید، رییس جمهور ابتدا از خودروهای موجود در انبارهای ایران خودرو بازدید میدانی به عمل آورد و ضمن تأکید بر غیرقابل قبول بودن وجود این حجم از خودرو در انبار، دستورهایی برای ترخیص خودروها صادر کرد.

پیش از این، در اواسط بهمن ماه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و مسئولان اقتصادی و صنعتی، از وضعیت کیفیت برخی محصولات داخلی از جمله خودرو گلایه کرده و اعلام کردند که با وجود حمایت‌های بسیار از صنعت خودرو کشور، کیفیت خودروها قابل قبول نیست و مردم ناراضی‌اند؛ حق نیز با مردم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ایران خودرو سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران خودرو صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی