Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، جنگ روسیه با اوکراین در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده است  که آمریکا و ناتو درخواست دولت کی‌یف برای برقراری پرواز ممنوع در آسمان اوکراین را رد کرده‌اند اما در حال بحث و رایزنی در زمینه ارسال جنگنده به اوکراین هستند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفته، یا پرواز ممنوع برقرار کنید یا به ما جنگنده بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی خود با رهبران جهان از جمله رئیس جمهور فرانسه تاکید کرده است که مسکو به اهدافش در اوکراین خواهد رسید با جنگ یا از طریق سیاسی. وی از اوکراین خواسته برای پایان دادن به جنگ شروط روسیه را بپذیرد.

در گزارش زیر تحولات مربوط به اوکراین را دنبال کنید؛

00:16 رایزنی مقامات دیپلماتیک آمریکا و ونزوئلا درباره صادرات نفت

درحالیکه روزنامه نیویورک تایمز روز یک شنبه از سفر یک هیات عالیرتبه آمریکا به ونزوئلا برای رایزنی با مقامات این کشور در زمینه تحولات جهانی و روسیه خبر داده بود، روزنامه وال استریت ژورنال شامگاه یک شنبه گزارش داد که هیاتهای دیپلماتیک آمریکا و ونزوئلا در زمینه صادرات نفت ونزوئلا و لغو ممنوعیت پالایشگاههای آمریکایی برای واردات نفت از این کشور خبر داده است.

پیش از این برخی منابع آمریکایی از ارزیابی کاخ سفید برای تحریم صادرات نفت و گاز روسیه خبر داده بودند. 

00:27 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در تازه ترین اظهارات خود گفته، ما ملتی هستیم که شکست نمیخوریم، شکسته نمیشویم و نمیبخشیم. ما میدانیم که چه کسانی برای این جنگ آماده هستند و چگونه به آن پاسخ خواهند داد. 

وی در ادامه اظهارات خود گفت: غیرنظامیان باید بتوانند از مناطقی گه در آن درگیری است خارج شوند. وی مجددا از کشورهای غربی انتقاد و تاکید کرد،ما درباره کمکهای بشردوستانه زیاد شنیدیم اما چیزی ندیدیم.

00:51 وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که 24 نفر که به مظنون به عملیات خرابکاری بودند را شناسایی و دستگیر کرده است.

این وزارتخانه همچنین از ویران شدن 4 ساختمان در شهر کراماتورسک و کشته شدن چندین نفر در جریان حمله هوایی ارتش روسیه خبر داده است. 

1:09 روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده است که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا بین دو درخواست متناقض تحریم واردات نفت از روسیه از یک سو و افزایش تورم در ایالات متحده گیر کرده است چرا که تحریم نفت روسیه فشار تورمی افزایش خواهد داد و موجب افزایش نارضایتی متحدان این کشور که به نفت روسیه وابسته هستند خواهد شد. 

1:12 ادعای وزارت دفاع اوکراین: در یک ضد حمله به نیروهای روسی در ماریوپول، سه تانک ارتش روسیه را منهدم کردیم و 30 سرباز روسی را کشتیم.

1:55  ارزیابی پنتاگون از آرایش نظامی ارتش روسیه در اوکراین

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا مدعی شده است که ارتش روسیه از آغاز عملیات خود بیش از 600 موشک به سمت اهدافش در اوکراین شلیک کرده است.

2:31 ستاد کل ارتش اوکراین می‌گوید که نیروهای روسیه درحال بسیج برای حمله به کی‌یف هستند. این ستاد همچنین گفته، نیروهای روسیه در تلاش برای ایجاد یک کریدور زمینی در کریمه به سمت بندر ماریوپل هستند.

ستاد کل ارتش اوکراین مدعی شده است که برخی تدارکات نیروهای روسی از بلاروس می‌رسد. این ستاد همچنین اعلام کرده است که نیروهای اوکراینی کنترل شهر چاهیف در شرق خارکیف را دوباره به دست گرفته است. 

2:49 شبکه الجزیره از وقوع چندین انفجار پشت سر هم در پایتخت اوکراین خبر داد. 

خبرنگار الجزیره همچنین می‌گوید که نیروهای روسی از سمت شمال و شمال غرب بسیار به کی‌یف نزدیک شده‌اند.

الجزیره: نیروهای روسی می‌گویند که حمله خود را به کی‌یف آغاز کرده‌اند.

نیروهای روسی از سمت غرب کی یف در جبهه «اربین»، 20 کیلومتر با پایتخت فاصله دارند.

2:55 قیمت نفت خام برنت به 139 دلار در هر بشکه رسید، بیشترین قیمت از سال 2008 تا کنون. 

درحال تکمیل....

منبع: فارس

کلیدواژه: تنش نظامی بحران اوکراین نیروهای روسی رئیس جمهور ارتش روسیه خبر داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان‌ غرب نیروهای روسیه مواضع سودمندتری را به دست آوردند به نحوی که ۵ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن حدود ۹۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان شرق روسیه نیروهای اوکراین را در دونتسک هدف قرار دادند، تلفات اوکراین بالغ بر ۱۰۰ پرسنل نظامی بود.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای اوکراین در نبرد با یگان جنوب روسیه حدود ۴۴۰ پرسنل نظامی، ۲ تانک، یک خودروی زرهی و یک هویتزر ام۱۹۸ را از دست دادند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اما از سوی دیگر، یگان مرکز ارتش روسیه مواضع را بهبود بخشید، نیروهای اوکراین در دونتسک را هدف قرار داد و ۹ ضدحمله دفع شد. دشمن در این محور حدود ۱۴۵ نظامی را از دست داد. پدافند هوایی روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی، ۶ موشک اتاکمز آمریکایی و ۲ بمب هدایت شونده هامر ساخت فرانسه را در یک روز سرنگون کرد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093408

دیگر خبرها

  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد