Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق، انفجار مهیب در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه، افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در عربستان، سفر آنجلینا جولی به یمن و برگزاری رزمایش دریایی از سوی عمان از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق

منابع رسمی سوریه بامداد دوشنبه گزارش دادند که پدافند هوایی ارتش این کشور حملات رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را دفع کرده است.

 خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با تأیید این خبر اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های رژیم صهیونیستی در اطراف دمشق، مقابله و بیشتر آنها را منهدم کرده است.

ساعاتی پیش از آن، سانا از شنیده شدن صدای چندین انفجار در اطراف دمشق خبر داده بود.

رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر چندین بار به خاک سوریه حمله کرده است.

پدافند هوایی ارتش سوریه بارها در ماه‌های اخیر، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور را دفع کرده بود.

تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه چند ماه پس از آن روی می‌دهد که "اسکات ریتر" عضو پیشین کمیسیون بازرسی سلاح های کشتار جمعی عراق هشدار داده بود که ادامه حملات اسرائیل به سوریه ممکن است موجب درگیری منطقه‌ای شود.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری بموقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

انفجار مهیب در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه

منابع خبری از وقوع انفجار مهیب در پایگاه نیروهای آمریکا در شمال شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار اسپوتنیک در سوریه روز یکشنبه اعلام کرد که یک انفجار مهیب در پایگاه نیروهای آمریکا در بزرگ‌ترین میدان نفتی سوریه موسوم به میدان "العمر" در شمال شرق سوریه رخ داد.

منابع محلی در دیر الزور نیز از شنیده شدن صدای شدید انفجار در شهر مسکونی در اطراف میدان نفی العمر خبر دادند.

یکی از این منابع گفت که پس از شنیده شدن صدای این انفجار هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان شهرک‌های "الشحیل" و "الحوایج" در نزدیکی میدان نفتی العمر مشاهده شده‌اند.

این منبع در ادامه گفت که ممکن است انفجار ناشی از حمله موشکی به پایگاه نیروهای آمریکایی باشد.

تا بدین لحظه اطلاعات بیشتری درباره این انفجار و تلفات و خسارات احتمالی آن منتشر نشده است.

افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در عربستان

نخستین دوسالانه نمایشگاه جهانی صنایع دفاعی در عربستان امروز یکشنبه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه در پی شتاب بخشیدن به پیشرفت‌های صنایع نظامی و دفاعی از طریق به نمایش گذاردن آخرین دستاوردهای فنآوری از سرتاسر جهان است.

این نمایشگاه با حمایت ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و از امروز یکشنبه ششم مارس به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

برآورد می‌شود ۳۰ هزار بازدید کننده از این نمایشگاه بازدید کنند.

به گزارش الشرق الاوسط برگزار کننده این نمایشگاه صنایع دفاع، که قرار است هر دو سال یکبار برگزار شود، اداره کل صنایع نظامی عربستان سعودی است.

هیئت‌های بلندپایه‌ای از ده‌ها کشور جهان از غرفه‌های این نمایشگاه چهار روزه بازدید خواهند کرد و نزدیک به ۶۰۰ غرفه‌دار از بیش از ۴۰ کشور جهان محصولات و فن‌آوری‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.

احمد عبدالعزیز العوهلی، ریاست اداره کل صنایع نظامی عربستان سعودی، می‌گوید: «روز ششم مارس نقطه عطفی در مسیر صنایع دفاعی عربستان سعودی است چرا که هدف ما این است که تا سال ۲۰۳۰، ۵۰ درصد بودجه نظامی کشور در صنایع دفاعی داخل کشور هزینه شود. ما شاهد علاقه بین‌المللی گسترده‌ای برای شرکت در این نمایشگاه هستیم و امیدواریم شاهد فضای مساعدی برای شبکه‌سازی و همکاری‌های فرامرزی باشیم که عامل نوآوری در این صنایع است.»

به گزارش ایندیپندنت، اندرو پیرسی، مدیرعامل نمایشگاه جهانی صنایع دفاعی، می‌گوید: «هدف نمایشگاه جهانی صنایع دفاعی این است که به یکی از بهترین رویدادهای جهانی در حوزه دفاع و امنیت تبدیل شود و فضایی برای دیدارهای بین‌المللی و برنامه‌های بی‌نظیری برای شبکه‌سازی فراهم کند. ما منتظر شرکت هیات‌ها از بیش از ۸۰ کشور جهان هستیم.»

در روز هشتم مارس، روز جهانی زن، زنان برجسته صنایع دفاعی در رویدادی ویژه گرد هم می‌آیند تا مشارکت بیشتر زنان در این حوزه را تشویق و ترغیب کنند.

سفر آنجلینا جولی به یمن

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از کشورهای جهان خواست اقدامات بشردوستانه این نهاد در یمن را مورد حمایت قرار دهند.

به گزارش آژانس مطبوعات یمن ،کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بیانیه‌ای در صفحه توئیتر خود ابراز امیدواری کرد که سفر نماینده آمریکایی اش، نیازهای بشردوستانه فزاینده در یمن را [ برای جهانیان ] آشکار کند و به بسیج برای حمایت فوری جهت انجام اقدامات بشردوستانه قبل از کنفرانس سالانه کمک به یمن که در ۱۶ مارس در سطح عالی برگزار می شود، کمک کند.

« آنجلینا جولی » سفیر حسن نیست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل امروز ( یکشنبه ) با هدف آگاه کردن مردم جهان نسبت به درد و رنج مردم یمن که هفت سال است کشورشان مورد حمله قرار گرفته است، وارد این کشور شد.

این کمیساریا از طرف های موثر منطقه ای و بین المللی خواست تا به پایان دادن به درگیری در یمن متعهد شوند.

پیش از این، « هشام شرف » وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن ( انصارالله ) گفته بود که نماینده آمریکایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به زودی به صنعا سفر خواهد کرد.

وی افزود که سفر وی (به جلب توجه جهانیان به آنچه دشمنان علیه یمن انجام می دهند و محاصره ای که مردم یمن با آن مواجه شده است و پناهندگانی که در یمن درخواست حمایت و کمک دارند، کمک می کند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طی این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

برگزاری رزمایش دریایی از سوی عمان

نیروی دریایی سلطنت عمان در منطقه دریایی « الباطنه » این کشور اقدام به برگزاری رزمایش دریایی پنج روزه کرد.

به گزارش رسانه‌های عمان، در این رزمایش دریایی که با عنوان «خنجر حاد » ( خنجر تیز ) از روز (یکشنبه) با حمایت نیروی هوایی این کشور آغاز شده است تعدادی از ناوهای نظامی دیگر کشورها حضور دارند.

رسانه‌های عمان بدون ذکر نام کشورهای شرکت کننده در این رزمایش نوشتند که ناوهای نظامی متعلق به نیروی دریایی تعدادی از کشورهای دوست در آن حضور دارند.

در این پیوند پایگاه اطلاع‌رسانی «أثیر» عمان نوشت: این رزمایش که تا روز پنجشنبه ادامه می‌یابد در چارچوب برنامه‌ها و سیاست‌های آموزشی سالانه نیروی دریایی عمان و برنامه‌ریزی برای تبادل تجربیات عملیاتی و آموزشی با کشورهای دوست در هر زمینه ای که سطح آمادگی و کارایی نیروی دریایی عمان و زیر مجموعه‌های آن را در زمینه‌های مختلف نظامی دریایی بر اساس چشم‌انداز راهبردی همسو با ماموریت‌ها و وظایف ملی محول شده به آن‌ها حفظ و ارتقا دهد کند، انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، ناوها و خدمه نظامی نیروی دریایی عمان شرکت کننده در این رزمایش ظهر امروز از پایگاه دریایی «سعید بن سلطان» به سمت منطقه مشخص شده برای اجرای این رزمایش حرکت کردند.

در این رزمایش ناوها و کادرهای شرکت کننده بسیاری از فعالیت‌های مشترک نظامی دریایی را بر اساس برنامه تدوین شده انجام می‌دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور مناجات شعبانیه جزیره آشوراده تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن تحولات افغانستان ایران و آمریکا تحولات اوکراین ایران و آمریکا عربستان امارات مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور مناجات شعبانیه جزیره آشوراده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت امنیت دریایی انگلیس «امبری» اعلام کرد یک کشتی کانتینربر با پرچم مالت در حالی که از جیبوتی به سمت بندر جده عربستان سعودی در حال حرکت بود، هدف حملات موشکی قرار گرفت و با سه موشک به این کشتی حمله شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که براساس برآوردهای امبری، این کشتی به دلیل وجود روابط تجاری بین اپراتور ثبت شده آن با رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر یا خسارات وارده احتمالی به کشتی مذکور منتشر نشده است. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

نیروهای مسلح یمن از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که 206 روز از آن می‌گذرد، اعلام کرده‌اند که به کشتیهای مرتبط با این رژیم اجازه عبور از تنگه باب المندب و دریای سرخ را نخواهند داد و در همین راستا نیز تاکنون به ده‌ها کشتی تجاری و نظامی مرتبط با اسرائیل و متحدان این رژیم حمله کرده‌اند.

آمریکا نیز در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی، ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

اما نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به خاک یمن نشان داده که این تجاوزات مانع حمایت آنها از مردم غزه و مقاومت فلسطین نخواهد شد.

کد خبر 848113 منبع: فارس برچسب‌ها کشتیرانی یمن

دیگر خبرها

  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • (ویدئو) انفجار و دود در مرز اسرائیل همزمان با ارسال کمک‌های هوایی به غزه
  • شکست ادعای موشک‌های فتوشاپی با حمله وعده صادق