Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه: روزهای آخر سال که می شود همه دست به کار تغییر و تحول در زندگی خود می شوند تا سال جدید را با روحیه ای شاد و راهی نو برای زندگی آغاز کنند. اول از همه، کار با خانه تکانی شروع می شود که هرچند خسته کننده است اما انرژی مثبتی به خانه می دهد. بسیاری از ما کارهای روی زمین مانده دیگری هم داریم که قرار است یک روز آن ها را انجام دهیم و امروز و فردا کردنمان باعث شده، روی هم تلنبار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجا معرفی شان کرده ایم. کارهایی که تب و تاب اسفند و روزهای خانه تکانی موعد خوبی برای انجام دادنشان نیست اما تعطیلات عید به خصوص اگر به دلیل کرونا، برنامه ای برای سفر یا دید و بازدید نداریم، بهترین فرصت است.

انباری، یک عمر در صف انتظار...

انباری ها یکی از کارآمدترین فضاهایی است که در خانه یا آپارتمان خود داریم. مکان هایی برای تلنبار کردن وسایل اضافی که شاید هیچ وقت هم به دردمان نخورد. اما چون تصور می کنیم روزی به کارمان می آیند، آن ها را نگه می داریم. در روزهای پایانی سال یا اول سال بعد، پس از سر و سامان دادن به اتاق خواب، آشپزخانه و سالن پذیرایی سری به انباری بزنیم. اول از همه وسایل نو و کهنه را از هم جدا کنیم. سپس لوازم نو و قابل استفاده را در قفسه گذاشته و بهشان نظم دهیم. بعد سراغ وسایل مستهلک برویم. گاهی با تعمیر و بازسازی مثل روز اولشان با کیفیت می شوند. بنابراین چه خوب که زمانی را در نظر بگیریم و با خرج کمی خلاقیت نونوارشان کنیم یا اگر سلامت نمی شوند در قالب ضایعات بفروشیم.

خانه تکانی مجازی را جدی بگیر!

یکی دیگر از فضاهایی که در آستانه سال جدید باید نظم بگیرند، فضای مجازی و حافظه گوشی تلفن همراه و رایانه است. بیشتر ما با حجم وصف ناپذیری از عکس، فیلم، متن، درایو و محتوای دیجیتالی در گوشی یا رایانه مان مواجه هستیم. هرکدام را به امیدی باز و ذخیره کرده ایم اما به فراموشی سپرده شده اند. نظم دهی به آنها و پاک کردن فایل های اضافه می تواند حافظه تلفن یا رایانه مان را افزایش دهد، سرعت و کارآیی آن را هم. انرژی منفی حاصل از تلنبار کردن مازادها هم از بین می رود. البته سامان دادن به آن ها وقت زیادی می برد بنابراین می توان هر روز یکی از فایل ها را مرتب کرد به نوبت. یک بار عکس ها، بعد ویدئو، فایل و اسناد و...این طور خسته نمی شویم و داده ها را از سر خستگی حدف نمی کنیم که گاهی واقعاً پشیمان به دنبال دارد، حذف برخی.

مزون خانگی خودت را داشته باش

خرید لباس نو اگر چه لذت بخش است اما با توجه به شرایط اقتصادی و البته وضعیت نامناسب محیط زیست به دنبال افزایش بی رویه دورریزها بد نیست خلاقیت را خرج داشته هایمان و مدت بیشتری از آنها استفاده کنیم. در کمد اغلب ما لباس هایی هست که جلای خود  را از دست داده یا به قول معروف از مد افتاده اند اما نوی نو هستند و مهمتر هنوز اندازه مان.

به جای این که آنها را دور بیاندازیم، می توانیم تغییراتی در آن ها ایجاد کرده و بهشان جلوه دهیم. در این جا بانوان نقش پررنگی را می توانند، ایفا کنند. کافی است گشتی در فضای مجازی زده و از مدل های خیاطی و گلدوزی ایده بگیرند. بعد هم با وسایل موجود در خانه و ابتدایی ترین لوازم به لباس ها فرم زیبایی دهند. آدمی چیزی که خودش خلق کرده را به مراتب عزیزتر می دارد تا آنچه بی هیچ تاثیری به دستش رسیده باشد.

دوباره چوب، دوباره زیبایی

مبلمان، کمدها، میزناهارخوری، بوفه، میزهای جلومبلی و دیگر لوازم چوبی در منزل به مرور زمان و بر اثر استفاده زیاد، نمای خود را از دست می دهد. گاهی این گونه وسایل را به دست سمسارها می سپاریم تا پولی به دست بیاید و به اضافه پس اندازمان خرید کنیم و لوازم نو جایگزین. این کار هزینه بالایی در بر دارد و می تواند به اقتصاد خانواده فشار وارد کند. خرید یک اسپری، چند قلم رنگ می تواند کمک خوبی برای نو کردن لوازم مستهلک باشد.

سلیقه و خلاقیت در این زمینه چاره ساز است. پس با دقت شروع کنید. اول از همه با کمک چسب چوب درزهای باز شده را محکم کنید. سپس در فضای باز، لوازم چوبی خود را با رنگ دلخواه اسپری یا رنگ آمیزی کنید. بعد از خشک شدن می بینید که مثل روز اول زیبا شده اند. البته کار تعمیر را می توان به اهل فن سپرد اگر هزینه اش بالا می رود، کافی است که فوت و فن های لازم را در فضای مجازی یاد بگیریم یا از یک استادکار راهنمایی تا نتیجه همانی بشود که باید.

نظم و زیبایی با هم...

یکی از دغدغه های امروز خانواده های ایرانی وجود ابزارآلاتی است که استفاده زیادی از آنها می شود اما متاسفانه جایگاه درستی در خانه های آپارتمانی برایشان تعریف نشده است. چند سطل و سبد پلاستیکی می تواند کمک زیادی به نظم دهی شان کند. کافی است سری به مغازه میوه فروشی یا سوپرمارکتیِ سر گذر بزنید و تعدادی سبد و سطل تهیه کنید. آن وقت دست به کار شده و ابزار و وسایل را دسته بندی کرده و در آنها بگذارید.

بعد از آن نوبت به سیم های برق و شارژهای تلفن می رسد. یک سبد کنفی جایگاه مناسبی برای نگهداری از آن هاست. مقداری گونی از مغازه های مصالح فروشی یا خرازی تهیه کنید. سپس گونی ها را برش داده و با کمک چسب حرارتی گونی ها را به یک ظرف پلاستیکی بچسبانید. بعد هم چند شکوفه از تور درست کرده و دورتادور ظرف نصب کنید. آن وقت سیم ها را دورش پیچ کرده و با کش محکم کنید. این کار هم به وسایل شما نظم می دهد، هم به فضای خانه  زیبایی.

/انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: خانه تکانی نظافت انباری نظم خانه تکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته اند

سید محمد علی ابطحی در کانال تلگرامی اش نوشت: آقای مهدی نصیری سوپر افراطی حزب اللهی دیروز حق دارد نظراتش تغییر کند و سوپر اپوزوسیون امروز شود. اما هم برای دیروزش وهم برای امروزش توهم مضر است.

- نه بولتن نویسی واظهار نظرهای تند حزب اللهی اش در گذشته توانست ریشه اصلاح طلبی را برکند و نه مواضع فعلی اپوزوسیونی اش مورد قبول اپوزوسیونی قرار میگیرد که چهل سال است در تلاش براندازی هستند و نیازی به تازه وارد از راه دور آمده ندارند. گفته اند شکاف تاجزاده و شاهزاده باید برداشته شود.

- خودش می داند نه شاهزاده می تواند به تاجزاده نزدیک شود ونه تاجزاده علاقمند به همکاری با شاهزاده است.

- مهندس موسوی و نرگس محمدی و فائزه هاشمی وتاجزاده هم  که اقای نصیری از آنها یاد می کند در ایران باقی مانده اند و در زندان وحصر هستند.

- در مورد این سفر خارج و طرح ایشان بد پوست خربزه ای زیر پای آقای نصیری انداخته اند تا تمامش کنند. هم از داخل حاکمیت و هم از خارج و از درون اپوزوسیون.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طعنه یک فعال سیاسی به وزیر ارشاد: پوست خربزه بدی زیر پاتان گذاشتند واکنش ابطحی به طراحی لباس زنان بیمار در اتاق عمل: این افراط‌ها موجب دین گریزی جامعه می شود/ مسئولیت این فضای تلخ با روحانیون است ابطحی: حوزه نجف فضایی باز دارد و این را طلبه های آشنا با محدودیت های قم بیشتر می فهمند

دیگر خبرها

  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • منچستریونایتد حراج تابستانی راه می‌اندازد: شیاطین سرخ در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته‌‌اند
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته اند
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • آسمان غرب موفق نبود/ شیرودی: درجه تشویقی‌ام را پس بگیرید
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو