Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، پویا محمودیان گفت: از سال‌های قبل با دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری گسترده‌ای داشتیم. هنرمندان و صنعتگرانی که در ۵۷ رشته صنایع‌دستی متقاضی راه‌اندازی کارگاه برای مشاغل خانگی بودند ابتدا باید توسط معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تایید و سپس مجوز با امضای مدیران کل میراث‌فرهنگی استان‌ها و امضای مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صادر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی افزود: با نگاه تحول‌گرایانه دولت سیزدهم و به‌منظور سهولت در راه‌اندازی کسب‌وکارها صنایع‌دستی این مهم انجام شد. 

وی تصریح کرد: برای سهولت کسب‌وکارهای خانگی در حوزه صنایع‌دستی نیازی به اخذ مجوز در ابتدای کار نیست، هنرمندان و صنعتگران کارگاه خود را راه‌اندازی می‌کنند و بعد در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام می‌کنند و سپس کارشناسان معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی با نظارت‌هایی که انجام می‌دهند، نسبت به اعطای مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی اقدام می‌کنند. 

محمودیان تصریح کرد: بر اساس دستور مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای همکاری بیشتر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد ۵۷ رشته مشاغل خانگی صنایع‌دستی به ۱۵۵ رشته افزایش پیدا کند. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: هنرمندان یا صنعتگران می‌توانند ابتدا کارگاه مشاغل خانگی را راه‌اندازی کنند و بعد برای گرفتن مجوز در سایت مشاغل خانگی اقدام کنند و سپس معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نظارت‌های خود را انجام خواهد داد و دیگر برای مجوز نیازی به انتظار نیست.

وی اظهار کرد: این ۱۵۵ رشته صنایع‌دستی از نظر ما مشکلی برای تولید ندارد و بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده و نظرات تخصصی و کارشناسی به عنوان رشته‌های اعلانی یا ثبت‌محور انتخاب شده‌اند. همچنین این رشته‌ها جزو رشته‌هایی نیستند که موجب سلب آسایش و آرامش در محیط‌های مسکونی شود.

برچسب‌ها صنایع دستی میراث فرهنگی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی میراث فرهنگی دولت سیزدهم صنایع دستی میراث فرهنگی دولت سیزدهم صنایع دستی و هنرهای سنتی مشاغل خانگی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود