Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@16:29:12 GMT

فلفل قرمز هندی گران شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۰۳۲۳

قیمت فلفل قرمز با کاهش یک پنجمی تولید در هند، افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، تولید هند در پی هجوم آفت و بارندگی غیرفصلی در ایالت‌های جنوبی تولیدکننده این محصول کاهش پیدا کرده و باعث شده است قیمتها در مدت چهار ماه به میزان ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده و به رکورد بالایی صعود کنند. قیمتها احتمالا تا پایان امسال بالا می‌مانند و خریداران خارجی را مجبور می‌کند پول بیشتری پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دی کانونگو، معامله‌گر در ایالت آندراپرادش که بزرگترین ایالت تولیدکننده فلفل قرمز است، اظهار کرد: حمله آفت گسترده بود. در بعضی از مناطق کشاورزان مجبور شدند در دوره گل‌دهی، گیاهان را ریشه‌کن کنند. در نتیجه کشاورزان نگران هستند که تولیدشان حداقل ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

هند بزرگترین صادرکننده فلز قرمز در جهان است و ۵۷۸ هزار و ۸۰۰ تن در سال ۲۰۲۱ صادر کرد که حدود هشت درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش داشت. بنگلادش، چین، اندونزی، مالزی، نپال، سریلانکا، تایلند و آمریکا مقصد عمده صادرات فلفل قرمز هند به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بودند.

آلپاتا سرینیواس رائو، معامله‌گر مقیم گونتور گفت: کشاورزان برداشت محصولشان را کامل کرده‌اند اما در عرضه محصول به بازار به کندی عمل می کنند. کشاورزان می دانند عرضه محدود است و انتظار دارند قیمتها افزایش بیشتری پیدا کنند بنابراین فروش را به تاخیر می‌اندازند.

قیمت عمده فروشی بازار گونتور که بزرگترین بازار معاملات نقدی هند است، به ۱۸ هزار روپیه (۲۳۴ دلار) به ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم در مقایسه با قیمت حدود ۱۰ هزار روپیه در نوامبر، افزایش پیدا کرده است.

به گفته یک صادرکننده در گونتور، شرکتهای ادویه هندی که نگران عرضه هستند، مشغول خرید گسترده طی چند ماه گذشته بوده‌اند و این موضوع هم به افزایش قیمتها کمک کرده است. اما تقاضای صادرات، روند قیمت در ماههای آینده را مشخص خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران گفتند: تولید فلفل قرمز در پاکستان هم به دلیل شرایط اقلیمی متغیر کاهش پیدا کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور مناجات شعبانیه روز جانباز فلفل هندی گران مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور مناجات شعبانیه روز جانباز فلفل قرمز پیدا کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید

آفتاب‌‌نیوز :

افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون در واحد حجم را غلظت خون می‌نامند. در صورتی که هموگلوبین در مردان بالاتر از ۱۸ و در زنان فراتر از ۱۶ گرم در دسی لیتر باشد، عارضه غلظت خون رخ داده است. این وضعیت می‌تواند به صورت اولیه و ناشی از بیماری «پلی سیتمی‌ورا» باشد و یا ثانویه به مشکلاتی مانند کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بیماری‌های ریوی، ارتفاع بالا، کشیدن سیگار، اختلالات مربوط به هموگلوبین، افزایش تولید اریتروپویتین و تومر‌ها باشد.

افزایش غلظت خون در بدن باعث کند شدن حرکت خون در قلب و رگ‌ها می‌شود که با گرفتگی اندام‌هایی نظیر دست و پا موجب سکته مغزی خواهد شد.

در مورد علائم بروز غلطت خون باید گفت در بعضی از افراد علامتی مشاهده نمی‌شود در برخی نیز مشکلاتی مانند ضعف و بی‌حالی، سردرد، سبکی سر، اختلالات بینایی، تنگی نفس، خارش‌های پوستی به ویژه بعد از استحمام. قرمزی صورت و ورید‌های برجسته چشم‌ها و بزرگی کبد و طحال از مشاهده می‌شود. همچنین در مراحل بعدی امکان بروز زخم معده، درد‌های استخوانی و حتی نقرس و سنگ کلیه ممکن است مشاهده شود.

برای درمان غلظت خون می‌توان با درمان عامل زمینه‌ای شروع کرد. پرهیز از کشیدن سیگار، عدم حضور در محیط آلوده، مصرف زیاد مایعات، فصد خون و درمان‌های دارویی نیز توصیه می‌شود. در فصد خون. خون گرفته شده از بیمار قابل استفاده نیست، اما دقت کنید که هیچگاه نمی‌توان از روی سیاهی و تیره بودن خون به این نتیجه رسید که فرد غلظت خون دارد و تنها طی آزمایشات می‌توان به این نتیجه رسید.

استرس و تنش‌های عصبی هم عامل بروز غلظت خون کاذب است، استرس و فشار‌های روانی سبب افزایش ترشح آدرنالین و در نتیجه بروز انقباضات عروقی می‌شود که به این ترتیب پلاسما به خارج عروق نشت کرده و نسبت به گلبول قرمز کاهش می‌یابد. تعریق و اسهال‌های شدید نیز از علل دیگر بروز غلظت خون کاذب یا موقت است. سن شیوع این عارضه بالای ۴۰ سال بوده و در مردان نیز شایع‌تر است.

آلبالو، آب لیموترش و موز سبب صاف شدن خون می‌شوند. به طور کلی میوه‌ها و سبزی‌ها به علت دارا بودن ویتامین C و فیبر‌های محلول و نامحلول، یک عمل حفاطتی در مقابل افزایش غلظت خون و افزایش فشارخون دارند، به همین علت افراد گیاه‌خوار نه تنها احتمال ابتلا به سرطان روده را از خود دور کرده‌اند بلکه دارای خون رقیق‌تر و فشارخون پایین‌تزی نسبت به هم سن و سالان خون هستند.

بنابر اعلام سازمان انتقال خون برای کاهش لخته شدن خون مصرف روغن جامد، روغن نارگیل، چربی‌های حیوانی، گوشت قرمز، دل، قلوه، مغز، پیه گاو و گوسفند را کاهش دهید و به جای آن از لبنیات کم‌چرب، ماهی، سبزی و میوه‌ی فراوان استفاده کنید

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد