Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر علمی واکسن نورا گفت: اروپا و آمریکا برای فروش واکسن‌هایشان رو به محدود کردن واکسن‌ها کرده‌ و می‌گویند کسانی که قصد سفر به این کشورهای را دارند باید واکسن‌های خودشان را تزریق کرده باشند.

به گزارش مشرق، جعفر سلیمیان، در نشست خبری تأیید این واکسن از سوی وزارت بهداشت، با اشاره به وجود آپارتاید در توزیع و تأیید واکسن‌های کرونا در جهان بیان کرد: آنچه نشان می‌دهد فرد در مقابل کرونا محافظت پیدا کرده سطح آنتی‌بادی افراد و نه برند واکسن است اما متأسفانه اروپا و آمریکا برای فروش واکسن‌های خود رو به محدود کردن واکسن‌ها کرده‌اند و می‌گویند کسانی که قصد سفر به کشورهای اروپایی و آمریکایی را دارند باید واکسن‌های خودشان را تزریق کرده باشند در حالی که سایر واکسن‌ها از جمله واکسن‌های ایرانی نیز همان سطح آنتی‌بادی را ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مسئله بر می‌گردد به اینکه آنها می‌خواهند بازار انحصاری ایجاد کنند و جیب خود را پر کنند. تاکنون ۴ میلیارد دوز واکسن در دنیا تولید شده که رتبه اول را چین و آمریکا دارند.

سلیمیان افزود: ما در پروژه واکسن نورا ۱۹۰ هزار ساعت کار برای تولید واکسن انجام دادیم و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این پروژه کار کردند. در بین واکسن‌های ایرانی نوترکیب، تنها واکسنی که از ایده تا تولید آن ایرانی بوده، واکسن نورا است اما سایر واکسن‌های پروتئینی ایرانی با مشارکت و همکاری با کشورهای دیگر تولید شده است.

مدیر علمی واکسن نورا با بیان این‌که در نتایج واکسن نورا عارضه جدی در افراد واکسینه‌شده مشاهده نکردیم، تاکید کرد: واکسن‌های کشته شده برای ابتدای بیماری بسیار عالی هستند اما برای دوز تقویتی بهترین واکسن‌ها، واکسن‌های پروتئینی نوترکیب هستند زیرا سطح ایمنی را به خوبی افزایش می‌دهند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن نورا آمریکا اروپا سلامت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت واکسن نورا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ ایجاد کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از 150 کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین 60 تا 80 درصد مؤثر است.

کانادا 13.6 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را دور می‌ریزد!

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا 100 میلیون پوند برای حدود 50 قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری