Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

میراکبر رضوی اظهار داشت: کشورها از نظر وضعیت شیوع کووید- 19، به کشورهای ویژه با گردش بالای سویه جهش یافته ویروس کرونا، کشورها پرخطر با شیوع بالای بیماری و سایر کشورها تقسیم می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، وی افزود: آخرین به روز رسانی بعد از فرصت 48 ساعته انجام شده و کشورهای ویژه با گردش بالای سویه جهش یافته گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوی در مورد کشورهای پرخطر، گفت: سفرهای مستقیم و غیرمستقیم از این کشورها برقرار است و مسافران ورودی از این کشورها ملزم به ارائه تست منفی PCR کرونا با مهلت 72 ساعت و همچنین گواهی انجام دو نوبت واکسیناسیون کرونا هستند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: غربالگری علامتی (مراقبت سندرمیک بیماری های واگیردار) برای این دسته از مسافران در بدو ورود به کشور انجام خواهد شد و در صورت نیاز، تست PCR مجدد کرونا، به عمل خواهد آمد.

وی بیان کرد: برای اتباع ایرانی که واکسن دریافت نکرده‌اند یا واکسیناسیون ناقص دارند در بدو ورود آزمایش PCR مجدد انجام خواهد شد و تا اخذ جواب آزمایش در محل قرنطینه تعیین شده مستقر خواهند شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برای مسافران ترانزیت هوایی وجود تست PCR منفی با مهلت 72 ساعت کفایت می‌کند، افزود: سایر کشورها منع تردد سفر در حال حاضر نداشته و ارائه تست PCR منفی با مهلت مقرر یا گواهی واکسیناسیون کامل الزامی است، همچنین اتباع کشور افغانستان در صورت عدم دریافت واکسن باید در بدو ورود واکسینه شوند.

بنابراین گزارش فهرست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری به شرح ذیل است:

 افغانستان، آلبانی، الجزایر، آندورا، آنتیگوآ و باربودآ، آرژانتین، ارمنستان، استرالیا، اتریش، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، باربادوس، بلاروس، بلژیک، بلیز، بوتان، بولیوی، بوسنی هرزگوین، برزیل، بلغارستان، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، دومنیکن، آکوادور، مصر، استونی، استواتینی، فیجی، فنلاند، فرانسه، گرجستان، یونان، گرانادا، گواتمالا، گینه، هائیتی، مجارستان، ایسلند، هند، عراق، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، اردن، قزاقستان، کره شمالی، کوزوو، کویت، لتونی، لائوس، لبنان، لیبی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، ماداگاسکار، مالدیو، مکزیک، مولداوی، موناکو، مغولستان، مونته نگرو، مراکش، نپال، هلند، مقدونیه شمالی، نروژ، عمان، پاکستان، پالائو، پاناما، گینه نو پاپوآ، پاراگوئه، پرو، فیلیپین، لهستان، پرتقال، قطر، رومانی، روسیه، سنت لوسیا، سن مارینو، عربستان سعودی، صربستان، سیشیل، سنگاپور، اسلوواکی، اسلوونی، جزایر سلیمان، اسپانیا، سورینام، سوئد، سوئیس، سوریه، تاجیکستان، ترینیاد و توباگو، تونس، ترکیه، ترکمنستان، اوکراین، امارات متحده عربی، انگلستان، آمریکا، اروگوئه، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام و یمن.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مسافران سازمان هواپیمایی کشوری عربستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی

تین نیوز

بر اساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی نوروز، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم