Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد معشوره نیاز داریم که ۱۰ درصد اعتبارات دولتی در نظر گرفته شده و ۹۰ درصد نیز از سه طریق تهاتر نفت، بانک‌ها یا بخش خصوصی قابل تأمین است.

دکتر فرهاد زیویار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ماه گذشته سفرهایی به شهرستان‌های استان و تهران برای پیگیری مصوبات سفر ریاست‌جمهوری داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و ده‌ها میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها و واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

زیویار، عنوان کرد: مصوبات سفر مانند چک در وجه حامل هستند که پیگیری لازم دارند، برخی از پروژه‌ها اوایل دهه ۸۰ و ۹۰ آغاز شدند اما پیشرفت فیزیکی کمی داشتند و در این سفر با عنایت ویژه رئیس‌جمهور پروژه‌های راه‌آهن و سد معشوره دوباره آغاز شدند.

استاندار لرستان، تصریح کرد: راه‌آهن جز زیرساخت‌های اصلی برای پیشرفت و توسعه در هر جایی حساب می‌شود، می‌تواند برای توسعه گردشگری و جابجایی کالا شود و ابزاری برای رفاه حال مردم است، ما جز معدود استان‌هایی هستیم که بالغ‌بر ۸۰ سال است که راه‌آهن دارد اما مرکز استان و شهرهای بزرگ از آن بی‌بهره هستند.

وی عنوان کرد: همه مصوبات مربوط به سفر اعتبارشان در یک حد است اما برای دو پروژه راه‌آهن و سد معشوره اعتباری در حد ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، فرآیند ابلاغ این پروژه با مشکلاتی مانند اعتبار روبرو شده است.

زیویار عنوان کرد: توسعه فرودگاه و صنعت هوایی برای رفاه حال مردم، گردشگری و توسعه مفید است.

استاندار لرستان، بیان کرد: فرودگاه خرم‌آباد بالغ بر ۹۰ سال عمر دارد و در شرایط فعلی برای بیشتر پروازها شرایط لازم را دارد ولی بخشی به مشکل ناوگان هوایی کشور برمی‌گردد، الآن یک چهارم هواپیماهای کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مذاکراتی کردیم گفتند در حال خرید هواپیما هستیم حتماً لرستان را در نظر می‌گیریم، مذاکراتی با مدیر هواپیمایی هما داشتیم که گفتند لرستان توانایی‌هایی دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد.

استاندار لرستان، افزود: ما تجربه پرواز عتبات عالیات را داریم و می‌توانیم پرواز حج را نیز داشته باشیم.

زیویار افزود: پروژه‌های خُرد وزارت نیرو بالغ‌بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که شامل پروژه‌هایی مانند تکمیل سد کمندان، آب‌رسانی ازنا، فاضلاب خرم‌آباد و بروجرد، آب‌رسانی، شبکه‌های آبیاری، ایستگاه‌های پمپاژ آب و ... می‌شود، همچنین اعتباری برای پنل‌های خورشیدی در نظر گرفته شده است.

استاندار لرستان عنوان کرد: ۱۰ درصد اعتبار موردنیاز برای تجهیز کارگاه سد معشوره تا پایان سال ۱۴۰۰ اختصاص پیدا می‌کند، اعتقاد داریم اگر می‌خواهیم سد درآمدزا باشد و بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره کند، حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد معشوره نیاز داریم که ۱۰ درصد اعتبارات دولتی در نظر گرفته شده و ۹۰ درصد نیز یا با تهاتر نفت، یا بانک یا بخش خصوصی تأمین شود.

وی افزود: این سد جز پروژه‌های بزرگ است که جز پروژه‌های راهبردی برای کشور بوده که اعتبارات چند میلیارد دلاری برای آن در نظر گرفته می‌شود که در حال انجام مذاکرات هستیم.

زیویار افزود: یکی از محورهای اساسی در سفر رئیس‌جمهور مدنظر قرار گرفت، جاده ازنا شازند بود که ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که ۱۰۰ میلیارد تومان آن نقدی و ۵۰ میلیارد تومان قیر است، تاکنون ۳۰ میلیارد تومان در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

استاندار لرستان تصریح کرد: جاده قدیم خرم‌آباد-پلدختر جز راه‌های اصلی کشور است که در سیل دچار خسارت شد کل آن چهار قسمت است که در تأمین اعتبار مشکلاتی پیش آمده است.

وی بیان کرد: قطعه دوم آزادراه خرم‌آباد-بروجرد-اراک در دستور کار قرار گرفته و بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کار آن انجام شده است.

زیویار ادامه داد: بانک‌های خصوصی سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند اما نه در پروژه‌های بزرگ، با بانک پاسارگاد مذاکراتی انجام دادیم جهت سرمایه‌گذاری در پروژه پنل‌های خورشیدی که لازم است بانک‌های دیگر نیز وارد کار شوند.

استاندار لرستان افزود: اشکال اساسی واحدهای تولیدی مانند فولاد ازنا و عظیم خودرو نحوه واگذاری است تا همین اواخر فولاد ازنا آماده واگذاری بود که طی یکی سال آینده ۲۰۰۰ نفر مشغول به کار شوند اما با مشکلاتی که پیش آمد به همان نقطه اول بازگشتیم، دنبال می‌کنیم، رصد و پیگیری می‌کنیم چون اشخاص حقیقی طرف حساب ما هستند نمی‌توان آن‌ها را به انجام کاری وادار کرد.

وی افزود: مثلثی از قوه مجریه، دستگاه‌ قضا و صاحبان صنایع لازم است که بتوان مشکلات واحدهای تولیدی را حل کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بانک پاسارگاد سد کمندان وزارت نیرو سفر رییس جمهور سد معشوره فرودگاه خرم آباد میلیارد تومان اعتبار نظر گرفته شده استاندار لرستان سد معشوره خرم آباد تکمیل سد پروژه ها راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت در جلسه شورای مسکن لرستان، اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان را ضعیف عنوان کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع این طرح تأمین زمین و ایجاد زیرساخت‌ها برای متقاضیان مسکن است که تاکنون کمترین پیشرفت را داشته‌ایم.

وی افزود: راه و شهرسازی باید حداکثر تا یک هفته آینده جدول وضعیت زمین را ارائه دهد تا بتوانیم بیش از ۸۰ درصد زمین موردنیاز استان را تا پایان تیرماه تأمین کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه بانک مسکن با بیش از ۸۰ درصد متقاضیان معرفی شده از طرف راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان عقد قرارداد کرده است، گفت: بانک ملی مشکلاتی در سطح ملی داشت که اکنون مرتفع شده و در حال اجرای برنامه‌هاست.

شفقت در ادامه بر لزوم همکاری بانک‌های خصوصی در حوزه نهضت ملی مسکن تأکید کرد و افزود: اگر بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مسکن مسائل و مشکلاتی دارند در شورای بانک‌های استان مطرح تا پیگیری‌های لازم جهت رفع موانع در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری خرم‌آباد و بروجرد در صدور پروانه ساختمانی مشکلاتی داشتند که پس از طرح موضوع و بررسی‌های لازم قول مساعد دادند همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 6090795

دیگر خبرها

  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم