Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احمدرضا دالوند در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه ۹۷۳ پروژه نیمه تمام یا متوقف در استان وجود دارد، اظهار کرد: سفر اخیر رئیس جمهور به لرستان یکی از پربارترین سفرهای استانی رییس جمهور بود، در حوزه عمرانی ۱۳۹ پروژه با ۶ هزار و سیصد میلیارد تومان مصوب شد، البته این شامل شد معشوره و راه آهن که هرکدام حدود ١٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مجموع ۲۶ هزار میلیارد تومان حجم ریالی مصوبات هیات دولت در لرستان است.

 معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: در سال ١۴٠٠ کل اعتبار تزریق شده به لرستان تا قبل از سفر رییس جمهور ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان بود، این در حالی است که پس از سفر ۹۴۶ میلیارد تومان به استان تزریق شد.

 دالوند در ادامه به سه عامل رشد و توسعه استان اشاره کرد و افزود: کشاورزی، دامپروری و گردشگری سه عامل پیشرفت لرستان محسوب می‌شوند.

وی رویکرد اصلی را در استان تکمیل زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: خسارت ناشی از دو سیل به لرستان ۱۵ هزار میلیارد تومان به زیر ساخت‌های استان خسارت وارد کرد که تنها ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد آن تخصیص پیدا کرد. 

معاون عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: تلاش و رویکرد ما توسعه زیرساخت‌ها است تا پروژه‌های اقتصادی با آرامش خاطر ریل گذاری شود.

دالوند در ادامه افزود: با وجود ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ هزار مترمکعبی روان آب‌ها تنها ۲۴ درصد از اراضی استان آبی است، از طرفی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار متر مکعب اب استان به صورت روان آب از استان خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵ سد ساخته شده فاقد شبکه پایاب و پایین دست است،عنوان کرد: این امر موجب شده تا از این سدها بهره لازم را نبریم.

معاون عمرانی استانداری لرستان افزود: در حال حاضر ۸ دست در دست ساخت داریم که مهمترین آن سد بختیاری و معشوره است، سد معشوره به تنهایی ۳۰ هزار هکتار از دشت‌های کوهدشت و پل‌دختر را آبی می‌کند‌.

دالوند با بیان اینکه خرم ‌اباد جزو ۷ یا ۸ مرکز استانی است که به شبکه ریلی وصل نیست، خاطرنشان کرد: این پروژه که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد چندین سال متوقف بود که پس از سفر رییس جمهور مجددفعال شده است، با تکمیل راه‌آهن خرم‌آباد به اندیمشک وصل می‌شود یعنی ترانزیت شمال به جنوب که اتفاق خوبی است.

وی افزود: چهارخطه‌های استان نیز مانند خرم‌آباد به کوهدشت، الیگودرز- داران، ازنا- شازند و چهار بانده خرم‌آباد به کرمانشاه همچنین تکمیل آزاد راه خرم‌آباد -بروجرد- اراک از پروژه‌های مهم حوزه راه است

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: فرصت سرمایه گذاری در بخش عمران از جمله 

سرمایه گذاری خارجی در خصوص احداث سد و نیروگاه بختیاری همچنین ساماندهی حریم قلعه فلک‌الافلاک که از ملزومات ثبت جهانی است را در دستور کار داریم.

دالوند تقاطع‌های غیر هم سطح در شهرها، دفع آبهای سطحی را از مشکلات استان عنوان و افزود : یکی از دیگر چالش‌ها تنش آب آشامیدنی در روستاها و شهرها به ویژه بروجرد و خرم‌‌آباد است، برای رفع مشکل آب آشامیدنی خرم‌آباد دو سد مخملکوه و آبسرده را در دستور کار داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح جهش مسکن اشاره کرد و گفت: سهم لرستان ۸۸ هزار واحد است که برای ساخت آن‌ها به ۱۲۵۰ هکتار زمین نیاز است و ما برای تامین زمین با چالش مواجه هستیم، تنها ۷۳۰ هکتار زمین مورد نیاز تامین شده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: ما در شهرهای خرم‌آباد، دورود، کوهدشت و الشتر با مشکل مواجه هستیم، البته در خرم‌آباد مطالعه شهر جدید را داریم که قرارداد آن بسته شده است.

دالوند با اشاره به چند حرکت جهادی در استان اشاره کرد و افزود: با هم افزایی بین دستگاه‌ها دو پروژه را در کوتاه‌ترین زمان و بدون یک ریال هزینه انجام دادیم، ساماندهی رودخانه خرم ‌رود ظرف هفت روز و جاده سراب یاس که بازگشایی مسیر با تعامل ارتش و دستگاهها بدون یک ریال ظرف ۲۴ ساعت انجام شد.

وی در پایان به از سرگیری پروژه بیمارستان نیایش خرم‌آباد و رازی کوهدشت همچنین تقاطع غیر هم سطح دانشگاه پس از سفر رییس جمهوری اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون عمرانی استاندار لرستان استانداری لرستان احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان میلیارد تومان رییس جمهور خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد گفت:کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
ابوطالب شفقت افزود:مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای میهمانان مختلف باشد.
 استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی برای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و گفت:سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.
وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد وافزود:نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.
استاندار لرستان با تأکید بر ایجاد زنجیره ی ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه،چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.
شفقت افزود:بیش از ۵۰ نقطه ی استانظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد که جهاد کشاورزی باید در این  زمینه به صورت جدی اقدام کند.



دیگر خبرها

  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد