Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول فرهادی با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای خط مسیر آن از سال ۹۰ در استان آغاز شد، گفت: اعتبار اولیه طرح آبرسانی سد کوثر به لیکک در قرار داد سال ۹۶ بیش از هزارو ۷۶۰ میلیارد ریال بوده که با توجه به تورم و تعدیل اینک بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای  تکمیل این طرح آبی نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او با انتخاب پیمانکار، بخشی از معارضات اجتماعی مسیر این طرح به طول چهار کیلومتر تاکنون رفع شده است.

فرهادی می گوید: طرح آبرسانی از سد کوثر به لیکک با پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در دست اجراست و این طرح سالانه هشت میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب برای شرب و صنعت تامین می کند.

او گفت: طرح آبرسانی به لیکک یکی از طرح های مهم و زمان بر شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد است که در سفر رئیس جمهور مهرماه امسال به استان بر تسریع در روند اجرایی این طرح تاکید شد.

به گفته فرهادی در سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد سه هزارو و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح آبرسانی شهر لیکک از سد کوثر اختصاص داده شد.

او می گوید: تاکنون عملیات لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۲۱ کیلومتر از این طرح اجرا شده و تا پایان امسال ۶ کیلومتر دیگر از طول مسیر این طرح لوله گذاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، عملیات لوله گذاری و خط انتقال سه کیلومتر از طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام نیز  تاکنون انجام شده است.

فرهادی گفت: ساخت مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی (شماره پنج) یکی از سازه های مهم طرح آبرسانی به چهار شهر لیکک می باشد که به زودی به اتمام خواهد رسید.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان می گوید: در صورتی که این سازه مهم تا پایان سال تکمیل شود بخشی عمده ای از طرح به اتمام خواهد رسید.

او گفت: با تکمیل این مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی، هزارو ۳۰۰ تن ورق مورد نیاز لوله های این طرح آبی با رایزنی هایی  انجام شده از سوی قرارگاه خاتم الانبیا تامین خواهد شد.

فرهادی می گوید: هم اکنون برای روند اجرایی این طرح بخشی از معارضات دولتی در مجموعه میراث فرهنگی و شرکت نفت در استان خوزستان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: بخشی از معارضات اجتماعی کشاورزان  برای اجرای این طرح در حوزه لیکک برطرف شده و تاکنون این شرکت توانسته چهار کیلومتر از طرح آبرسانی به لیکک را آماده و لوله گذاری کند.

او می گوید: به زودی هشت کیلومتر از مسیر اجرای طرح آبرسانی به لیکک را تحویل خواهیم داد که در روند پیشرفت فیزیکی این طرح تاثیر بسزایی خواهد داشت.

فرهادی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و از محل هدفمندی یارانه ها طی ۲ مرحله ۴۵۰ میلیارد ریال به صورت نقدی به این طرح اختصاص داده شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، این میزان اعتبار علاوه بر ۶۶۰ میلیارد ریال که مصوب بوده و بخشی از آن تخصیص داده شده بود به این طرح  اختصاص داده شد.

فرهادی می گوید: امید است با تزریق به موقع این میزان اعتبارات شرکت آب منطقه ای نسبت به تعهدات خود اقدام و این طرح آبی تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

 با بهره‌برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان بهمئی از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره مند می شوند.

آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.

سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد طرح آبرسانی سدکوثر مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد طرح آبرسانی میلیارد ریال لوله گذاری داده شد سد کوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت

 مهدی عباس‌پور گفت: این اعتبار برای ساخت بندهای خاکی و حفظ و هدایت و افزایش زمان تمرکز رواناب‌ها و طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری و تعویض شبکه فرسوده آب شرب در این شهرستان هزینه می شود.

وی اضافه کرد: از این میزان ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت بندهای خاکی و سه هزار مترمکعب توری سنگی (گابیون) در راستای باز بودن چشمه‌ها و افزایش زمان تمرکز رواناب‌ها هزینه خواهد شد.

گابیون بندی رودخانه روشی بسیار کارآمد در ایجاد استحکام در بستر رودخانه است که از گذشته در مصر باستان رواج داشته و امروزه در دنیا اما به شکل مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. در این راستا دیواره هایی با ترکیب سیم مفتول پر شده از قلوه سنگ ایجاد می شود و موجب جلوگیری از هدررفت روانابها می شود.

فرماندار خواف گفت: با توجه به فرسودگی شبکه آب در برخی از نقاط شهری و روستایی این شهرستان، ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای تعویض شبکه آب شرب هزینه می شود.

عباس‌پور افزود: در راستای تاکید استاندار خراسان رضوی مبنی بر توسعه پایدار شهرستانهای دارای ظرفیت صنعتی و معدنی و با پیگیریهای انجام شده از محل اعتبارات ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۴۷۰ میلیارد ریال در مرحله نخست به شهرستان خواف تخصیص یافت.

وی ادامه داد: این اعتبار بنا بر نیازسنجی انجام شده و ضرورت های شهرستان خواف در حوزه های راه، آب شرب ، بهداشت و درمان ،محیط زیست و امداد و نجات تخصیص یافته است.

فرماندار خواف پیش از این گفته بود: بر اساس قانون، شرکتهای معدنی باید هشت تا ۱۵ درصد سود حاصل از درآمد فعالیتهای معدنی خود را در طول سال به خزانه دولت واریز کنند تا این سود، صرف توسعه زیرساختهای منطقه و کشور شود، ولی این مبلغ تاکنون به استانها تخصیص داده نمی شد که با پیگیریهای دولت سیزدهم برای نخستین بار بخشی از اعتبارات حاصل از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به توسعه زیرساختهای خواف تخصیص یافت.

مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌ آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • آب شرب ۲۵ هزار نفر در بهمئی پایدار شد