Web Analytics Made Easy - Statcounter

جکی چان پیشنهاد کرد تا برای ساخت سینماهای دولتی در روستاهای چین، بودجه تعیین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلوبال تایمز، پیشنهاد جکی چان به عنوان مشاور سیاسی در یک نشست رسمی برای حمایت از ساخته شدن سینماهای دولتی در روستاهای چین با اقبال روبرو شده است.

۲ روز پیش این بازیگر در نشست سالانه کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین گفت که باید بودجه عمومی و کمک‌های خیریه برای ساخت سینما در مناطق روستایی تخصیص یابد تا مردم این مناطق بتوانند فیلم‌های بیشتری ببینند و با مباحث آموزشی و آنچه منعکس کننده روح معاصر چین است، بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چان یادآوری کرد: روستاییان دسترسی به سینما ندارند و کمتر از مردم شهری می‌توانند سینما بروند.

هرچند برخی معتقدند با وجود پوشش اینترنتی برای تماشای فیلم‌ها از طریق پلتفرم‌های آنلاین برای کاربران روستایی ضرورتی در این زمینه وجود ندارد اما پیشنهاد جکی چان با حمایت بسیار روبرو شده است.

نمایندگان روستاییان می گویند حالا که ساخت‌وسازهای زیربنایی از جمله تامین روشنایی و ساخت میدان‌ها و بزرگراه‌ها در بیشتر مناطق روستایی چین محقق شده وقت آن است که به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری فکر کنیم.

تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۰ هزار سینما با پرده بزرگ در سراسر چین ساخته شد که از این تعداد بیش از ۲۴ هزار سینما یعنی ۳۶ درصد آنها به شهرستان‌ها تعلق داشت. با این حال در بیشتر روستاهای دورافتاده سینما وجود ندارد و بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

تحلیلگران هم می‌گویند ساخت سالن‌های سینما و تئاتر با بودجه عمومی هم نیازهای فرهنگی روستاییان را برآورده می‌کند وهم باری بر دوش اقشار کم‌درآمد نخواهد بود.

اکنون سینماهای روستایی وضعیت نامناسبی دارند و اگر سینمای عمومی وجود داشته باشد بیشتر یا داخل انبارهای متروکه شکل گرفته و یا از یک صفحه نمایش کوچک با صندلی‌های محدود تشکیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جکی چان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت پروژه‌های مسکن روستایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رو به رشد است گفت: هم اکنون شاهد آن هستیم که تمامی پروژه‌های مسکن روستایی توسط روستاییان و با استفاده از ظرفیت های مردمی ساخته می شود.

او یادآور شد: ساخت مسکن روستایی نمونه بارز استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اعتماد به این بخش است که باید تمامی بخش ها به آن توجه کنند.

جودی توضیح داد: دولت باید به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه توجه کنند و در سایر پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده کند.

وی اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات مسکن روستایی به موقع از سوی بانک‌ها پرداخت شود روند به کارگیری ظرفیت های مردمی هم بیشتر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند