Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اقدامات پژوهش‌محور، دوره‌های آموزشی و برنامه‌ریزی گسترده برای کودکان به عنوان آینده‌سازان و میراث‌بانان فرهنگی کشور را رویکرد جدید مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد دانست و گفت: برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای برگزاری جشنواره‌ها، تورهای آشنایی کودکان با تنوع گسترده طبیعی و زیستی و همچنین آثار فرهنگی و تاریخی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تحقق این برنامه‌ها، مذاکرات برای امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک با مهدهای کودک، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت: برای نوروز ۱۴۰۱ رویدادهای متنوع، متفاوت و جذابی طراحی شده است، شعار نوروز ۱۴۰۱ کودکان؛ میراث‌بان فرهنگ است و برای پذیرایی از گردشگران، میهمانان و بازدیدکنندگان نوروزی آمادگی کامل داریم. 

مرکز آموزش سعدآباد به زودی افتتاح می‌شود

رحمتی به اهمیت آموزش در بخش مدیریتی و کارشناسی موزه و هنرهای سنتی اشاره کرد و گفت: مرکز آموزش سعدآباد به زودی راه‌اندازی می‌شود. در مرحله اول، دوره‌های آموزش مدیران موزه‌ها و راهنمایان مجموعه برگزار خواهد شد و سپس این دوره‌ها برای همه موزه‌های تهران تعمیم داده می‌شود.

وی افزود: آموزش هنرهای سنتی، خوشنویسی، نگارگری، نقاشی و ... هم در برنامه‌های آتی مرکز آموزش سعدآباد است و در سال های آینده بر روی کمیت و کیفییت این دوره ها متمرکز می‌شویم.

رحمتی با تشکر از رویکرد و دستورات ویژه وزیر، قائم‌مقام وزارتخانه و مدیران ارشد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان در تجهیز، توسعه منابع انسانی و بودجه‌های مورد نیاز برای دستیابی به ماموریت‌های محوله است.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد کارکنان متخصص، متعهد، باتجربه و خدوم را سرمایه های ارزشمند و پیشران توسعه برنامه‌های این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز بدون پشتوانه منابع انسانی توانمند، هیچ اقدامی به سر منزل مقصود نخواهد رسید. خوشبختانه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مفتخر است که گلچینی از نیروهای همدل و یک‌صدا را در همه حوزه‌ها داراست و با تکیه بر همین منابع انسانی ارزشمند، روز به روز به بالندگی و شکوفایی خود می‌افزاید.

به گزارش ایرنا، علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز دوشنبه - ۱۶ اسفند- در بازدید پنج ساعته از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، چالش‌ها و فرصت‌های این مجموعه را بررسی و از نزدیک با مدیران و کارشناسان موزه های مجموعه سعدآباد گفت‌وگو کرد.

دارابی در این بازدید با بیان این‌که موزه‌ها ویترین کشور هستند و تاریخ و هویت سرزمین ما را روایت می‌کنند، تصریح کرد: مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد باید الگوی موزه‌ داری در کشور شود و سال ۱۴۰۱ سال پیشرفت و توسعه کمی و کیفی این مجموعه است.

برچسب‌ها سید عزت الله ضرغامی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی علی دارابی سعد آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عزت الله ضرغامی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی علی دارابی سید عزت الله ضرغامی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی علی دارابی سعد آباد مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد موزه ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 6090588 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست