Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:22:55 GMT

شناسایی آسیب پذیری خطرناک در سیستم عامل لینوکس

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۶۲۷۶

شناسایی آسیب پذیری خطرناک در سیستم عامل لینوکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، آسیب پذیری تازه شناسایی شده لینوکس باعث می‌شود مهاجمان بتوانند داده‌های موجود در فایل‌های فقط خواندنی را به صورت دلخواه دستکاری و بازنویسی کنند.

این آسیب پذیری موسوم به CVE-۲۰۲۲-۰۸۴۷ ابتدا در آوریل سال ۲۰۲۱ توسط مکس کلرمن شناسایی شد، اما برای فهم دقیق جزئیات و نحوه نفوذ به هسته لینوکس به مدت زمان بیشتری نیاز بود و این مهم به تازگی محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل یادشده، هسته اصلی لینوکس که نسخه ۵.۸ آن است را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این مشکل در نسخه‌های قدیمی تر لینوکس هم وجود دارد، ولی در نسخه‌های ۵.۱۶.۱۱, ۵.۱۵.۲۵ و ۵.۱۰.۱۰۲. برطرف شده است.

مشکل یادشده پس از آن شناسایی شد که برخی مشتریان از اینکه امکان فشرده سازی لاگ فایل‌های دسترسی را از دست داده‌اند، اظهار نارضایتی کردند. همچنین برخی فایل‌های معیوب آسیب دیده نیز شناسایی شد.

کد خبر 5441828

منبع: مهر

کلیدواژه: امنیت سایبری امنیت اطلاعات هکرها اینترنت اوکراین حمله روسیه به اوکراین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روسیه حاکمیت سایبری شرکت ارتباطات زیرساخت حکمرانی فضای مجازی اقتصاد دیجیتالی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی جنگ اوکراین آخرین اخبار اوکراین پهنای باند اینترنت تحقیقات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در خفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ حجت‌اله احمدیان اظهارداشت: در پی اعلام خبری مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستا‌های شهرستان خفر، بلافاصله بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از شناسایی مخفیگاه متهم، پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان این که اسلحه متهم کشف شد، تصریح کرد: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

دیگر خبرها

  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟