Web Analytics Made Easy - Statcounter

پریسا کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تشکیل مجموعه نهاد کتابخانه با کارکرد فرهنگی با هویت ایرانی، اسلامی بوده است، اظهار کرد: این نهاد در راستای ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به اهمیت کار کتابداری و رسالت خطیر توسعه امر کتاب و کتابخوانی اشاره کرده‌اند، افزود: نهاد کتابخانه های تلاش کرده تا با تاسی از بیانات رهبری معظم نقش شایسته ای در حوزه رفع نیازهای مطالعاتی مردم و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه امروز نهاد کتابخانه های عمومی رویکرد سازنده‌ای در پیش گرفته و از حالت سنتی خارج و به یک مجموعه کاملاً پویای اجتماعی تبدیل شده است، گفت: جلب نظر مثبت و سازنده چهره‌های فرهنگی کشور و استان، فرهیختگان حوزه کتاب و کتابخوانی، نخبگان حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و هنری، ناشرین و نیز علمای برجسته کشور و استان از جمله اقدامات مثبت و بزرگ در راستای تحقق اهداف بلند نهاد بوده است.

وی به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی به ویژه کتابخانه ها اشاره و اضافه کرد: کتابخانه های عمومی گیلان با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و ایجاد ۷۵ پایگاه مجازی میزبان بیش از ۷۰ هزار نفر از اعضا، علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی بود.

کرمی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی و محافل نقد و رونمایی کتاب، ادامه داد: در این مدت طرح‌های «کتاب دوخان»، «لک لک کتاب»، «بالاکا کتاب» و دومین دوره جشنواره قصه گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به همت کتابخانه های عمومی گیلان اجرا شد.

توجه به توسعه فناوری‌های روز اولویت نهاد کتابخانه ها در سال‌های اخیر

وی به برخی برنامه‌های اجرای شده طی یک سال گذشته توسط کتابخانه های عمومی گیلان اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه ملی «از تبار قلم»، «روایت بالندگی»، مسابقه کتابخوانی از کتاب «دختر شینا»، رونمایی از چندین عنوان کتاب، برگزاری ویژه برنامه «شخصیت محبوب کتاب من» در رده سنی کودک و نوجوان، برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ویژه برنامه روایت فتح، برگزاری نخستین نشست بررسی نقش دانش آموزان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تعدادی از برنامه‌های اجرایی امسال بوده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه کتابخانه های عمومی یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی است، گفت: یکی از اولویت‌های در این نهاد فرهنگی در سال‌های اخیر توجه به رشد و توسعه فناوری‌های نوین به ویژه در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی است.

وی با تأکید بر اینکه کتابداران مؤلفه اصلی حرکت متوازن کتابخانه ها و رویکرد مفید این مجموعه هستند، ادامه داد: نیاز به روزآمدسازی اطلاعات و همگام شدن با علوم مختلف روز در عرصه فعالیت کتابداران باید از اهداف مهم مجموعه است.

کرمی با اشاره به اینکه بهره برداری کامل از کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فرهنگی شمال کشور از برنامه‌های مهم در حوزه عمرانی استان است، تأکید کرد: توسعه شاخص فضای مطالعاتی گیلان پس از بهره برداری از این پروژه، رشد سرانه عضویت، منابع و امانت کتاب از جمله مزیت‌های این اقدام فرهنگی است.

وی اضافه کرد: ایجاد کتابخانه مرکزی در هر شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های پیش بینی شده برای سال‌های آتی است.

کد خبر 5441950

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های گیلان پریسا کرمی کتاب و کتابخوانی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی درختکاری عکس استانها گرد و غبار شیوع کرونا ایلام مشهد جهاد تبیین کتابخانه های عمومی گیلان کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

پوریا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

گفتنی است این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 6094092

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند