Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران نسبت به تفاهم نامه جدید شهرسازی هشدار داد و گفت: در صورت ادامه روند، موضوع را به مراجع قضایی اعلام می کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به تفاهم نامه شهرداری در حوزه شهرسازی گفت: یک تفاهم نامه در حوزه مباحث شهرسازی امضا شده که متن آن قوانین شهرسازی است و کار معاونین شهردار نیست چرا که این مسائل باید در شورای عالی شهرسازی، کمیسیون ماده ۵ و شورای شهر تصویب شود و قطعا اگر جلوی آن گرفته نشود به مراجع قضایی منعکس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نمی شود که ما در اینجا تصویب کنیم که پول قطع درخت باید به یک حساب خاص واریز شود اما در آن تفاهم نامه بگویند که پول را به خزانه بریزید و مثلا شهرداری های مناطق آن را بردارند ، این نمی شود و خلاف قانون است و اصلا چه کسی گفته این انجام شود و سریع و زود آن را جمع کنید وگرنه برای ما و شهرداری مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

چمران با بیان اینکه نامه ای به شهردار تهران نوشته و به آن ها توضیح داده‌ام، گفت: یک نامه دیگر هم آماده کرده ام و ما گفتیم که قفل و بست ها را باز کنید اما نگفتیم که همه خلاف ها را رسمی کنید و این درست و صحیح نیست و باید به قاموس شهر که همان طرح تفصیلی است و جان کندیم تا تدوین شد پایبند باشیم وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی شود و هیچ کس نمی تواند شهر را کنترل کند و اگر هر خلافی را بپذیریم، راه بی قانونی باز می شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: هشدار و اخطار می دهم در صورت ادامه این روند به مراجع قضایی آن را منعکس و اعلام می‌کنم، تصریح کرد: معاون شهرسازی که بنیان گذار این کار بود در جلسه امروز حاضر نیست اما بگویم معاونان شهرداری که آن را امضا کردند این کار خارج از وظایف آن ها و قانون است و قانونا کسانی که آن را امضا کردند ریش شان گیر است و زمانی به سراغ شان می آیند و این کار باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه ما در مورد باغات هنوز قوانین گذشته را ملاک قرار می دهیم زیرا هنوز قانون جدیدی را تصویب نکردیم یا در خصوص پروانه ها به دلیل آنکه روند طولانی است موضوع کاهش زمان و نه حذف اصول اساسی را مد نظر قرار می دهیم، گفت: این ۱۰ نفر که این تفاهم نامه را امضا کردند، بر چه اساس و مبنایی امضا کردند؟ و امید است هر سه دستورالعمل را سریع تر پس بگیرند تا جلوی ضرر و زیان گرفته شود چرا که ممکن است بر این اساس یکی در یک محله بتواند هر کاری انجام دهد و همسایه اش نتواند و این سبب می شود که بگویند به شهرداری پول داده است و جایگاه مدیریت شهری را پیش مردم خراب می کنند.

به گزارش ایسنا، به تازگی صورتجلسه‌ای با امضای چهار معاون شهردار تهران و چند تن از مدیران، منتشر شده که نشان از تفاهماتی در حوزه شهرسازی دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تفاهم نامه امضا کردند شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد