Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری نهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم/ ماهواره نور۲ در فضا/ حقوق کارکنان دولت/ برنامه های دولت برای مبارزه با فقر و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، اخبار مربوط به برگزاری نهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) در صدر خبرهای پربازدید امروز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین موضوع مورد بررسی در این اجلاسیه که در محل مجلس قدیم و به ریاست آیت الله احمد جنتی برگزار شد، اصلاح طرح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود.

این اجلاسیه با تاخیری یکساله در حالی آغاز به کار کرد که در این مدت دوتن از نمایندگانش درگذشته‌اند و شش عضو جدید به ترکیب اعضا اضافه شده است.

در ترکیب اعضای حاضر در صحن حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی بیش از سایر نمایندگان توجه عکاسان و خبرنگاران را به خود جلب کرد. او بر صندلی شماره ۷۲ نشست که آخرین جایگاه در ردیف سوم است. نزدیکترین چهره به وی دیگر نماینده تهران در این مجلس و وزیر اطلاعات دولت او، حجت الاسلام سیدمحمود علوی بود.

در آغاز این مراسم آیت‌الله احمد جنتی با بیان این‌که «ما اگر بتوانیم شکم گرسنه را سیر کنیم معجزه کرده‌ایم»، ادامه داد: این جزو وظایف ماست که آنان را سیر کنیم و این حداقل کار است. ما باید پوشاک، درمان و بهداشت آنان را هم تامین کنیم اما لااقل در پایان سال که همه شادی می‌کنند و سفره‌های رنگین می‌اندازند ما یا شکم گرسنه‌ای نداشته باشیم یا آن را به حداقل برسانیم.

در بخشی دیگری از این اجلاسیه، رئیس جمهور نگرانی از وضعیت ذخایر کالاهای اساسی را از دغدغه های دولت در آغاز فعالیت خود عنوان کرد و گفت: دولت پس از برطرف کردن نگرانی ذخایر کالاهای اساسی، بر رفع کسری بودجه و کنترل نقدینگی تمرکز کرد و در این زمینه نیز موفقیت‌های خوبی به دست آورد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در  لینک های زیر بخوانید.

 برداشتن موانع تولید راه‌حل رفع مشکلات اقتصادی است

 معیار دسته‌بندی‌ها مصالح انقلاب باشد

مراسم تحلیف شش نماینده جدید مجلس خبرگان رهبری برگزار شد

***

در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان در بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف با اشاره به اینکه در حوزه قراردادهای کارکنان و میزان دریافتی آنان در سطح کشور بی عدالتی هایی وجود دارد و همه به آن واقف هستیم،‌ تاکید کرد: طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا به منظور ساماندهی وضعیت استخدامی و برقراری عدالت در دریافتی های کارکنان آماده شده و با اولویت نیز این موضوع دنبال خواهد شد.

گزارش کامل ایسنا از بیست و هشتمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) هفدهم اسفند ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

پیگیری تخلفات بازار بورس از موضوعاتی بود که در آخرین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه سال ۱۴۰۰ مطرح شد.

ذبیح الله خداییان در پاسخ به سوالی درباره پرونده بازار سرمایه و بورس و اینکه چند متهم دارد؟ گفت: سازمان بازرسی کل کشور از زمانی که بازار سرمایه مشکلاتی پیدا کرد، به این موضوع ورود کرده است. ضمن اینکه به مسولان مربوطه در زمان های خودش هشدارهایی دادیم و پرونده هایی در مورد اعضای هیات مدیره بازار سرمایه تشکیل شده است و پرونده در ارتباط با تخلفات انها به شورای عالی بورس ارجاع شد.

وی همچنین درباره نظارت دستگاه قضایی بر تخلفات فضای مجازی با تاکید بر اینکه خواهان مدیریت فضای مجازی هستیم نه محدودیت، گفت: بحث فضای مجازی امروزه در کنار فضای حقیقی است یعنی مردم در فضای مجازی زندگی می کنند و کار و کاسبی دارند و همانطوری که فضای حقیقی نیاز به نظارت دارد و جرمی‌ رخ دهد قابل پیگیری است، اگر این جرایم در فضای مجازی هم رخ دهد باید پیگیری شود.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در نشستی با حضور خبرنگاران درباره تبیین برنامه دولت برای مبارزه با فقر مطلق اعلام کرد که در جلسه اخیر شورای عالی رفاه گزارشی در این زمینه ارائه شد و رئیس جمهوری دستورات لازم را در سطوح مختلف و در زمانبندی مشخص جهت رفع فقر دادند.

همچنین در مراسم «افتتاح همزمان ۸۹۲۷ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حضرت آیت‌الله آقای خامنه‌ای مدظله العالی تاکید روی قضیه فقرزدایی و رسیدگی به محرومان تاکید دارند که کم هم نیستند.

صبح امروز، همزمان با اعیاد شعبانیه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از ماهواره بر سه مرحله ای قاصد از کویر شاهرود ماهواره نور ۲ را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد.

پس از پرتاب موفق ماهواره نور، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه قرار گرفتن در فضا یکی از معیارها و شاخص های کشورهای پیشرفته جهان است، گفت: جمهوری اسلامی ایران اولین کشور مسلمانی است که ماهواره در فضا قرار می دهد. اینکه به نام یک ملت مسلمان و یک نظام اسلامی ،در فضای تحریم گسترده بین المللی ،فرزندان ملت ایران در سپاه  سینه آسمان  را شکافته و ماهواره در مدار قرار دادند،افتخار و جهادی بزرگ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری ماهواره نور فقرزدایی مجلس خبرگان رهبری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش جارنیوز، این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود،سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند