Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:52:44 GMT

سرمایه اجتماعی مهم ترین رکن دستیابی به توسعه پایدار

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۹۱۵۰

سرمایه اجتماعی مهم ترین رکن دستیابی به توسعه پایدار

ایسنا/قم رئیس دانشکده مدیریت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران گفت: مهم ترین رکن توسعه پایدار یک کشور، سرمایه اجتماعی است و به دلیل اهمیت بالای این موضوع تصمیم بر  برگزاری این همایش گرفته شده است.

حسن زارعی متین در نشست خبری سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی سرمایه اجتماعی با شعار تاب آوری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهید مطهری دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران ظهر امروز برگزار شد، به ایراد توضیحاتی پیرامون سرمایه های اجتماعی پرداخت و گفت: یکی از اهداف دانشگاه مسئولیت اجتماعی است و در این راستا از سال ۹۳ تصمیم به بررسی سرمایه اجتماعی گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مجوز های لازم جهت تاسیس مجله علمی سرمایه اجتماعی در این دانشگاه کسب شده و در سطح بالای علمی منتشر شده است.
رئیس دانشکده مدیریت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران اظهار کرد: در گذشته موفقیت در امور کسب و کار را صرفا سرمایه مالی می‌دانستند اما امروزه مفاهیم تغییر کرده است و علاوه بر سرمایه مالی سواد استفاده از آن و سرمایه انسانی نیز لازمه موفقیت در کسب و کار است.
زارعی متین ضمن تاکید بر اهمیت سرمایه اجتماعی، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی در واقع کیفیت و ارزش در روابط اجتماعی در جامعه است.
وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی مولد موفقیت است، ادامه داد: سرمایه اجتماعی مهم ترین قدرت نرم جامعه است و دولت صرفا با استفاده از این مولفه می تواند به اجرای اهداف خود بپردازد.
رئیس دانشکده مدیریت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران تاکیدکرد: بین موفقیت در جامعه و سازمان با سرمایه اجتماعی یک رابطه مستقیم برقرار است.
زارعی متین اظهار کرد: طبق بررسی های دانشکده حقوق، در هر منطقه ای که سرمایه اجتماعی بهتری وجود داشته باشد، میزان جرم در آن منطقه کمتر است.
وی گفت: مهم ترین رکن توسعه پایدار یک کشور، سرمایه اجتماعی است و به دلیل اهمیت بالای این موضوع تصمیم بر  برگزاری این همایش گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی فارابی دانشگاه تهران سرمایه اجتماعی مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس