Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:24:06 GMT

رخت نو بر تنِ بازار پوشاک مشهد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۹۱۶۳

رخت نو بر تنِ بازار پوشاک مشهد

یکی از فروشندگان پوشاک در بازار ۱۷ شهریور گفت: امسال بسیار پیش می‌آمد که چند روز متوالی، کرکره مغازه را بدون اینکه حتی یک نمونه جنس در طول روز فروخته باشیم، در آخر وقت پایین می‌آوردیم.

او گفت: تعداد زیادی از مغازه‌ها در این بازار استیجاری هستند که فراتر از بحث درآمد و سود، برای تامین مبلغ اجاره خود نیز با مشکلات مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این دو سال، فروشندگانی به تعداد بیشتر از انگشتان دو دست در همین بازار، مغازه خود را تخلیه کردند و تغییر شغل دادند، چون واقعا ادامه دادن این کار، برایشان صرفه اقتصادی نداشت، اما حدود یکی دو هفته است که تعداد مشتریان به طور تصاعدی افزایش پیدا کرده است و بعد از دو سال، گاهی اوقات مغازه ما پرمشتری می‌شود.

فروشنده پوشاک در بازار ۱۷ شهریور گفت: واکسیناسیون عمومی خیلی تأثیرگذار بود. دولت توانست شرایطی را ایجاد کند که مردم بتوانند دز‌های لازم را دریافت کنند، ماسک بزنند و با خیالی آسوده‌تر به امور زندگی خود برسند. خیلی اوقات پیش می‌آید که یک مشتری بدون ماسک وارد مغازه می‌شود و قبل از اینکه ما به او تذکر بدهیم، با تذکرات متعدد بقیه مشتریان مواجه می‌شود، چون مردم دلشان می‌خواهد دوران محدودیت‌ها زودتر تمام شود و به چرخه عادی زندگی خود برگردند.

موج ورود زوار؛ نقطه امید بازار

یکی از فروشندگان پوشاک در بازار رضای مشهد گفت: اگرچه استقبال مردم بیشتر شده و بازار‌ها شلوغ‌تر از گذشته است، موج ورود زائران که معمولا از ۲۰ اسفند به بعد به راه می‌افتد، محل امیدواری اصلی برای مغازه داران به خصوص بازاریان مناطق اطراف حرم مطهر است. تاکنون بازار پوشاک بچگانه در صدر فروش قرار دارد، اما به تدریج با ورود زائران، شاهد رونق بیش از پیش بازار پوشاک زنانه و مردانه هم خواهیم بود.

او گفت: در شرایط فعلی، تقریبا همه فروشندگان پوشاک می‌دانند که فاز گرانی برداشتن نادرست است؛ چون قدرت خرید مردم به دلیل مشکلات معیشتی و به خصوص پیامد‌های اقتصادی کرونا، کاهش یافته است، چون خصلت عید نوروز این است که هرچه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم، به سبب تغییر هم زمان فصل و سال، هم رنگ و هم مدل اجناس دچار تغییر می‌شود، بنابراین فروش باید به حدی باشد که ولو با کمترین سود ممکن، بعد از نوروز، جنس زمستانی در مغازه‌ها باقی نماند.

بیشتر بخوانید

آیا تمامی پوشاک خارجی در بازار مشهد قاچاق است؟

وی گفت: با همه استدلال‌هایی که کارشناسان درباره تأثیر نقش سیاست گذاران بازار، فروشندگان و بازرسان نهاد‌های نظارتی مطرح می‌کنند، واقعیت انکارناپذیر این است که مردم موثرترین عامل در رونق بخشیدن به بازار هستند و اگر چشم مشتریان همیشه به محصولات غرفه لباس ترک نباشد و خریداران با اطلاع از ایرانی بودن جنس، گره به ابرو نیندازند، خیلی از کارگران کارخانجات ریسندگی و بافندگی دیگر مجبور به کار کردن هم زمان در مشاغل کاذب نخواهند بود. این حمایت خیرخواهانه از پارچه و لباس ایرانی، نویدبخش گشایش‌های بسیار در عرصه اقتصاد است که رونق فعلی بازار پوشاک، مقدمه‌ای برای آن خواهد بود.

جشنواره‌ای با تخفیف‌های رنگارنگ

محسن مرادی نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک مشهد گفت: با نادیده گرفتن مصادیق تخلف که در آن یک اقدام غیرقانونی صورت می‌گیرد، در حالت کلی هیچ کدام از گرانی‌ها به دلیل عملکرد فروشندگان نیست و افزایش نرخ نخ از مبدأ، به طور سلسله وار به افزایش قیمت محصول کارخانه‌های ریسندگی و بافندگی و درنهایت پارچه می‌انجامد و در انتهای این زنجیره، پوشاک گران به دست مردم می‌رسد.

او گفت: در جشنواره ویژه اتحادیه که از اول بهمن آغاز شده است و تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت، مقرر شده است هر مغازه همچون یک نمایشگاه کوچک باشد و فروشندگان آزادی عمل دارند هر سیاستی را برای افزایش فروش خود در دستورکار قرار دهند و لذا درصد‌های مختلفی از تخفیف‌های چشمگیر با شرایط ویژه همچون پرداخت مدت دار، اقساطی یا چکی که این روز‌ها بر ویترین مغازه‌های سطح شهر نقش بسته است.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک مشهد گفت: اگرچه با اتاق اصناف و نهاد‌های نظارتی نیز در تعامل کامل هستیم تا در سایه تشدید نظارت ها، تخلفات به حداقل برسد، همین جشنواره به تنهایی توانسته است جلوی بخش چشمگیری از گران فروشی را بگیرد؛ زیرا در این شرایط که فروشندگان تخفیف‌های ویژه بر اجناس خود اعمال می‌کنند، فروشنده‌ای که بخواهد گران‌تر بفروشد، بی شک مغازه خود را خالی از مشتری خواهد یافت.

منبع: شهرآرا نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پوشاک شهریور 17 واکسیناسیون بازار پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از اتمام عملیات ساخت پارکینگ در محله چهل اختران و نزدیکی بقاع متبرکه این محله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید متین‌فر امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف بوجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه حرم و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 748815

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است