Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مجمع روایتگران مکتب حاج قاسم گفت: اعزام کاروان های راهیان نور به کرمان در طول سال از جمله روزهای پایانی سال و ایام نوروز انجام می شود، در طول این دوسال که همراه کاروان راهیان نور مکتب حاج قاسم بودم شاهد عنایات زیادی از حاج قاسم در حق زائران مزارش بودم و بسیاری از آنها را که زائران بیان کردند را ثبت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ​​​مجتبی سیاری مسئول مجمع روایتگران راهیان مکتب حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا،  اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی در تمام دوران فعالیت خود در دوران مبارزات انقلابی دفاع مقدس، مبارزه با ضد انقلاب ، در دفاع از حرم ، جبهه های مقاومت و در مبارزه با اشرار ویژه درخشید و این نشان از بعد تربیتی است که در خانواده داشته که حاج قاسم را تبدیل به یک عارف به تمام معنا کرد و در کنار حاج قاسم انسان های وارسته زیادی ساخته شدند که گلزار شهدای کرمان شاهد این مدعا است به همین خاطر رهبر معظم انقلاب فرمودند حاج قاسم یک شخص نیست بلکه یک مکتب است که بعد از شهادت نیز شاگرد تربیت می کند.

وی ادامه داد: بعد از شهادت حاج قاسم  ستاد رهروان حاج قاسم در قم فعال شد و بیش از ۱۷ عنوان در استان برای معرفی حاج قاسم و مکتب حاج قاسم پیش بینی شد و در اربعین شهادت حاج قاسم اولین کاروان راهیان مکتب حاج قاسم از قم به کرمان اعزام شد و بعد از آن از نقاط مختلف کشور زائر به کرمان اعزام شد.


سیاری گفت: کاروان های راهیان نور مکتب حاج قاسم با توجه به وضعیت آب و هوایی کرمان در طول سال اعزام صورت می گیرد و مدت سفر سه روز است و برنامه های از جمله زیارت مزار حاج قاسم و شهدای گلزار شهدای کرمان، بیت الزهرا که منزل حاج قاسم بودم و تبدیل به حسینیه شده که بخشی از ضریح حضرت رقیه در این حسینیه نصب شده و مزار شهید گمنامی که به دست حاج قاسم در این حسینیه به خاک سپرده شده، بازدید از  باغ موزه دفاع مقدس کرمان که بزرگترین باغ موزه کشور است، زیارت مزار شهید حاج یونس زنگی آبادی در گلزار شهدای زنگی آباد ، حسینیه ثارالله کرمان، گلزار شهدای رفسنجان و زیارت مزار شهید حمید میرافضلی، گلزار شهدای لاهیجان و مزار حاج احمد امینی از برنامه های زیارتی کاروان است.

سیاری تصریح کرد: بیش از ۱۶ مکان زیارتی و تاریخی و تفریحی در کرمان و اطراف کرمان وجود دارد که بنا بر مخاطب حاضر در کاروان بازدید از این مکان ها صورت می گیرد اما چند یادمان اصلی مورد بازدید همه کاروان ها قرار می‌گیرد بسیاری از این یادمان ها از جمله باغ موزه دفاع مقدس و بیت الزهرا حاصل زحمات خود حاج قاسم است.

مسئول  مجمع روایتگران مکتب حاج قاسم سلیمانی گفت: در کاروان های راهیان مکتب حاج قاسم گروه های روایتگری از جمله هم‌رزمان و دوستان حاج قاسم ، گروه های فرهنگی اعزام می شود همچنین همراه همه کاروان ها نیز خانواده شهدا حضور دارند.

وی گفت: همه می توانند در  کاروان های راهیان مکتب حاج قاسم ثبت نام کنند از جمله مجموعه ها، گروه ها و ارگان ها مخاطبان خود را برای راهیان مکتب حاج قاسم ثبت نام می کنند همچنین همه مردم می توانند در این کاروان ها با توجه به اطلاعیه های که منتشر می کنیم ثبت نام کنند و در این اردوی زیارتی شرکت کنند.

مسئول مجمع روایتگران مکتب حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: استقبال مردم قم از اردوهای راهیان نور مکتب حاج قاسم بسیار خوب بوده تا جایی که افرادی که یکبار در این سفرها حاضر شدند مجددا درخواست و پیگیر سفر به کرمان هستند در طول این دو سال که همراه کاروان راهیان نور مکتب حاج قاسم بودم شاهد عنایات زیادی از حاج قاسم در حق زائران مزارش بودم و بسیاری از آنها را که زائران بیان کردند را ثبت کردم.

وی در پایان گفت: خاکسپاری پیکر حاج قاسم در کرمان پر از برکت بود و فضای معنوی در کرمان ایجاد کرد و باعث شد شهدای گلزار شهدای کرمان که سال ها در گمنامی بودند به مردم معرفی شود.
​​​​​​​
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راهیان نور مکتب حاج قاسم راهیان مکتب حاج قاسم کاروان های راهیان حاج قاسم سلیمانی گلزار شهدای حاج قاسم کاروان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه

 دو کاروان از دانشجویان عمره گزار ایرانی چهارشنبه شب وارد مدینه شدند و در هتل مختار العالمی مورد استقبال قرار گرفتند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمازی مسئول ستاد مدینه در مراسم استقبال از این دو کاروان در سخنان کوتاهی سفر اساتید و دانشجویان به مدینه منوره را از طرف مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در شهر پیامبر و ستاد مدینه منوره خیرمقدم گفت و سفری پرخیر و توام با بهره معنوی را برای آنان آرزو کرد.

گفتنی است مدت حضور کاروان دانشگاهیان در مدینه منوره ۵ روز است که طی آن ضمن زیارت بارگاه رسول الله (ص) و مرقد ائمه بقیع، از اماکن تاریخی و مقدس این شهر از جمله محل وقوع غزوه احد، مسجد ذوقبلتین (محل تغییر قبله از مسجدالاقصی به مسجد الحرام) و مسجد قباء (اولین مسجدی که در اسلام بنا شده است) بازدید خواهند کرد و در پایان سفر به مدینه در مسجد شجره محرم شده و به مکه مکرمه مشرف می‌شوند.

گفتنی است این دو کاروان که شامل ۱۷۰ استاد و دانشجو بودند اولین کاروان‌های دانشجویی عمره گزارند که بعد از وقفه ۹ ساله وارد مدینه منوره شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • استقبال گرم مردم کرمان از ٢ شهید گمنام در یک شب بارانی + فیلم
  • جزییات مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • عطر افشانی مزار شهدا درپلدشت
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • در مکتب تو همیشه شاگردم من
  • حرکت کاروان میقات