Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مردم در خانه ملت در بیست و هشتمین نشست خود جهت بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، با هدف افزایش انضباط مالی دولت؛ پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی را منوط به ثبت اطلاعات مذکور در سامانه یکپارچه کرده و در گامی انقلابی مقرر کردند تا حقوق خود و مدیران مجلس به صورت ماهانه در سامانه سازمان امور استخدامی ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - بنا اعلام خانه ملت، بیست و هشتمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر امروز (سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه) با دستور ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور رأس ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه آغاز شد.

نمایندگان خانه ملت، در جلسه صبح امروز در بخش هزینه‌ای ضمن اینکه برای یکپارچه سازی حمایت از اقشار آسیب پذیر و برقراری عدالت در سلامت جهت کاهش پرداختی از جیب بیماران و حمایت از بیماران صعب العلاج سازو کاری را تعیین کردند، مصوبات بسیار مهمی در راستای سیاست‌های حمایتی مجلس یازدهم از تولید و اشغال برای تسهیل فضای کسب و کار و حمایت از پروژه‌های دانش بنیان و پیشران داشتند.

در ابتدا سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس عضو هیات رئیسه مجلس بیانیه ۲۰۰ نفر از نمایندگان در اعلام تبعیت مجلس از بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه کشاورزی دانش بنیان و فناورانه را قرائت کرد.

در ادامه روح اله متفکرآزاد دیگر عضو هیات رییسه مجلس نیز به قرائت تذکرات کتبی صحن‌نشینان به مسئولان اجرایی کشور پرداخت.

مجلس شفافیت را از خود آغاز کرد

بهارستان نشینان در جریان بررسی بخش هزینه ماده لایحه بودجه ۱۴۰۱ به دنبال پیشنهاد احمد امیرآبادی فراهانی برای الحاق یک جزء به بند (الف) تبصره ۲۰ با رای قاطع جهت شفافیت عملکرد مجلس، مقرر کردند تا حقوق خود و مدیران مجلس به صورت ماهانه در سامانه سازمان امور استخدامی ثبت شود این امر یک اقدام انقلابی از سوی وکلای مردم در مجلس یازدهم بود تا شفافیت را از خودشان آغاز کرده باشند.

امیرآبادی در توضیح پیشنهاد خود به اقدامات مجلس یازدهم طی دو سال گذشته از جمله قانون اقدام راهبردی علی تحریم‌ها، قانون جهش تولید و تامین مسکن برای ساماندهی بازار مسکن، قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، قانون مالیات بر خانه‌های لوکس و قانون تسهیل در فضای کسب و کار، اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه مجلس انقلابی تا ساعت ۲۲ و ۳۰ به بررسی لایحه بودجه می‌پردازد، اما مخالفان مجلس کارشکنی کرده و سعی می‌کنند مجلس را به حاشیه ببرند، چرا که نمی‌خواهند مجلس در رسیدگی به مشکلات مردم موفق باشد، اما مردم واقف هستند که نمایندگان چه در حوزه انتخابیه و چه در صحن، برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنند، لذا امروز مخالفان مسئله حقوق نمایندگان را نیز بهانه کرده اند تا دوباره مجلس را به حاشیه ببرند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور نیز گفت: نمایندگان در کمیسیون تلفیق نهایت دقت را داشتند تا مجلس در شفافیت پیشتاز باشد، بنابراین رأی امروز نمایندگان به این پیشنهاد بیانگر این است که نمایندگان هیچ ابایی ندارند که حقوق خود را در سامانه سازمان اداری و استخدامی ثبت کرده و در کنار ملت قرار گیرند.

حمایت از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها از محل قانون بودجه

وکلای ملت در مصوبه دیگر خود و با الحاق بندی به تبصره (۱۹) دولت را مجاز به حمایت از مصوبات سفر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در استان‌ها از جمله راه آهن غرب و پالایشگاه آناهیتا از محل قانون بودجه یا جابجایی اعتبارات و تسهیلات داخلی و خارجی کردند.

پرداخت حقوق و مزایا در صورت ثبت اطلاعات مذکور در سامانه یکپارچه

نمایندگان مجلس با تصویب در جزء (۱) بند (الف) تبصره (۲۰) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ در راستای ساماندهی نیروی انسانی و انضباط مالی مقرر کردند پرداخت هرگونه حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه یکپارچه نظام اداری انجام شود.

دستگاه‌های اجرایی بدون مجوز سازمان برنامه امکان به کارگیری نیروی انسانی را ندارد

نمایندگان مردم در خانه ملت با تصویب بند‌های (ب)، (ج)، (د)، (هـ) و (و) تبصره ۲۰ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ هرگونه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی در تمام دستگاه‌های اجرائی را منوط به اخذ مجوز از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و أخذ تأییدیه از سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر پیش‌بینی بار مالی در قانون کردند و از طرفی به دولت اجازه داده شد، به منظور بالابردن بهره‌وری نیروی‌انسانی و جلوگیری از افزایش اندازه دولت، نیروهای‌رسمی، ثابت و پیمانی مازاد دستگاه‌های اجرائی را به صورت بین دستگاهی، درون استانی و بین استانی جایابی نموده و منتقل کند.

در ساعات پایانی بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ «مسعود میرکاظمی» رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم نیز در صحن علنی مجلس حاضر شد.

کارکنان مشمول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران رسمی می‌شوند

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، به دنبال پیشنهاد محسن زنگنه با اصلاح بند الحاقی (۱) به تبصره (۲۰) در خصوص تبدیل وضعیت مشمولان قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موافقت کردند. بر اساس این بند الحاقی تمامی دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت را مکلف به استخدام و تبدیل وضعیت تمامی مشمولان قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران طبق شرایط و الزاماتی کردند. با چنین اقدامی طیف وسیع تری مشمول قانون مذکور می‌شوند.

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای بهسازی راه‌های روستایی و طرح‌های هادی روستایی

بی تردید بهسازی راه‌های روستایی پیش‌نیاز توسعه و کاهش مشکلات روستاییان بوده و بهبود وضعیت راه‌های مذکورمی‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار نیز هموار شود.

از طرفی ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ارتقاء وضعیت اقتصادی روستا و نیز بهبود کیفیت زندگی اهالی روستا از اهداف مهم اجرای طرح‌های هادی روستایی به شمار می‌رود، اما اجرای کامل آن در تمام مناطق کشور به منابع مالی بسیاری نیاز دارد، از این رو وکلای مردم در خانه ملت، با الحاق یک بند به ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند تا بر اساس آن ۳۰ هزار میلیارد ریال از اعتبار مربوط به واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ (موضوع بند الحاقی یک تبصره ۷) به طور مساوی به بهسازی راه‌های روستایی و طرح‌های هادی روستایی اختصاص می‌یابد.

موافقت پارلمان با تأمین اعتبارات لازم برای حوزه ورزش و ازدواج جوانان

نمایندگان مجلس به دنبال پیشنهاد احمد راستینه با الحاق یک بند به ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ در خصوص حمایت از ورزش همگانی موافقت کرده و با توجه به لزوم اتخاذ رویکرد سلامت محور در جامعه و توجه جدی به موضوع ورزش همگانی، دولت را مکلف کردند از محل ۲۷ دهم درصد از کل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعتبارات لازم برای حوزه توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، اشتغال و ازدواج جوانان و بهبود زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان را تأمین کند.

مجوز مجلس به وزارت راه برای واردات ۴ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین

بخش زیادی از ناوگان راهداری و راهسازی کشور فرسوده بوده و طبق گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی بیش از ۶۰ درصد آن‌ها بالای ۲۵ سال فعالیت کرده‌اند، از این رو لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به نوسازی این ناوگان اقدامات لازم صورت بگیرد، در همین راستا نمایندگان خانه ملت؛ با پیشنهاد البرز حسینی در خصوص واردات ۴ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین مورد نیاز سازمان راهداری و حمل و نقل کشور که استاندارد‌های روز دنیا و عمر کمتر از ۵ سال داشته باشد، موافقت کردند.

۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فناوری‌های نوین استفاده از آب‌های جوی اختصاص یافت

از آنجا که موضوعات آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست موضوعات گسترده‌ای است و این موضوع در کشور دستگاه‌های اجرایی متعددی را به عنوان متولی دارد، اما هماهنگی بین دستگاه‌های از اهمیت بسیار زیادی برخورد بوده لذا تشکیل سازمان توسعه و بهره برداری فناوری‌های نوین آب‌های جوی مصوبه دیگر وکلای ملت بود که بر اساس آن به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ایجاد سازمان توسعه و بهره برداری فناوری‌های نوین آب‌های جوی در زیرمجموعه وزارت نیرو اقدام کرده و این سازمان نیز مجاز خواهد بود با بهره مندی از درآمد‌های اختصاصی و کمک دولت نسبت به انتقال و به کارگیری فناوری‌های نوین به منظور بهبود شرایط آبی کشور در مناطق مستعد اقدام نماید.

سقف بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب شد

و در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از ۲۸ جلسه بررسی مستمر برای رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل‌کشور، دخل و خرج سال آینده را تعیین و تصویب کردند که به موجب مصوبه مجلس، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و هفت میلیون و پانصد و هشتاد و هفت هزار و هفتصد و نود و سه میلیارد و نهصد و سی و یک میلیون ریال شد.

محمدباقر قالیباف زنگ پایان نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت ۱۷ و ۳۵ دقیقه به صدا درآورد.

بر اساس این گزارش بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پس از بیست و هشت جلسه به اتمام رسید و این گزارش برای بررسی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

پس از پایان آخرین نشست علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در جایگاه خبرنگاران از تلاش‌های شبانه‌روزی اصحاب رسانه برای پوشش خبری بررسی لایحه بودجه تشکر و قدردانی کرد و با آن‌ها عکس یادگاری گرفت.

بیشتر بخوانید: پرونده بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ بسته شد

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی بودجه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بودجه مجلس شورای اسلامی دستگاه های اجرایی بررسی لایحه بودجه فناوری های نوین نمایندگان مجلس بودجه سال ۱۴۰۱ نیروی انسانی ۱۴۰۱ کل کشور بخش هزینه خانه ملت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۱۰ در مورد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 (جداول بودجه) در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شبنه یازدهم اردیبهشت ماه) قرار دارد.

وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 10- ج درباره اعتبارات استانی از مجموع 210 نماینده حاضر در جلسه با 154 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع، موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 در جلسه علنی در توضیح بخش درآمدی جدول 10- ج لایحه بودجه گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی است که ریالی در آن بالا و پایین نشده، بخشی از آن به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود، این جدول به بخشهای مختلفی تقسیم می‌شود، در بخشی از جدول حدود 1500 میلیارد تومان به بودجه‌های جهادی اختصاص داده شده که به طور مساوی به تمام استانها تقسیم می‌شود. هیچگونه تغییری در این جدول اعمال نشده است فقط 4 ستون به آن اضافه شده، 4 مورد آن نیز در مورد مباحث استانی است.

در ادامه داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که در جلسه علنی حضور دارد در توضیح این جدول اظهار کرد: این جدول با نظر دولت تنظیم شده، تغییرات مختصری بر آن اعمال شده که مخالفتی با آن نداریم، مبالغ عنوان شده در این جدول به صورت یک جا برای حل مسائل مدارس نیمه تمام، راه‌های روستایی و آبرسانی به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود و همگی در یک ستون آورده می‌شود اما در ستون توازن یک سوءبرداشتی نشود، بودجه در اختیار نمایندگان است، قطعا توافق ما این نیست که بودجه را در اختیار نمایندگان بگذاریم بلکه این اعتبارات بودجه ای در اختیار شورای برنامه ریزی استان ها قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون تلفیق در ادامه اظهار کرد: تمام بودجه با همکاری دولت و مجلس دنبال شده است، این جدول نیز براساس توافق دولت و مجلس به نتیجه رسیده است، تلاش می شود با رعایت انصاف و عدالت بودجه تقسیم شود.

همچنین در بخش دیگری از جلسه قالیباف در توضیح جدول مذکور بیان کرد: بخشی که در توازن یک آمده و در زیرمجموعه نمایندگان قرار می‌گیرد توافق بر این شده است که در سازمان برنامه، شورای برنامه ریزی آن استان در حوزه مسائل عمرانی با برنامه قرار بگیرد، با نظر دوستان در همان سیستم نیز انجام پذیرد، حتی اولویت هم باید با کارهای زیرساختی باشد، چون توافق صورت گرفته ابهامی نیز ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: 1.5 همتی که برای موضوع فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده بود که در حوزه ملی باشد با پیشنهاد دولت در همان مبحث استانی تعلق می‌گیرد.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس از روز گذشته وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 (جداول) شدند.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است