Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- محمدرحیم بهره‌مند ظهر امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت ۴۷ آزمایشگاه در حوزه‌های مختلف کیفیت‌سنجی و سلامتی و ایمنی کالا و محصولات تولید، وارداتی و... خبر داد و بیان کرد:  پیش از سال ۹۲ توان آزمایشگاهی استان حدود ۶۰ درصد بود، ولی اکنون به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.

او با بیان اینکه اداره‌کل استاندارد استان بوشهر در تدوین و نوشتن استانداردهای ملی رتبه نخست کشور را کسب کرده است، عنوان کرد: در این راستا ما حدود ۱۴۰ استاندارد ملی را مورد بازنگری قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ استاندارد جدید نوشتیم.

مدیرکل اداره استاندارد استان بوشهر اضافه کرد: در بحث آموزش هم شامل آموزش مسوولان کنترل کیفیت، کارشناسان استاندار، دانشجویان و صاحبان واحدهای تولید بیش از یک و نیم برابر میزان تکلیف شده از سوی سازمان استاندار کشور کارگاه‌های آموزشی را برگزار کردیم. در مجموع چهار هزار و ۷۰۰ ساعت کارگاه آموزشی برگزار کردیم.

آزمایشگاه کولر گازی در استان بوشهر بی‌نظیر است

بهره‌مند با تاکید بر اینکه اکنون استان بوشهر در زمینه آزمایش کولر گازی در کشور بی‌نظیر است، افزود: همچنین در زمینه برچسب انرژی و معیارهای مصرف انرژی آخرین استاندارهای سطح جهانی در این آزمایشگاه‌ها اجرا می‌شود. این آزمایش ‎ها با کیفیت و دقت نظر بالایی با تجیزات به‌روز و پیشرفته در بوشهر انجام می‎‌شود.

او تاکید کرد: آزمایش سموم و تشخیص سموم باقیمانده در محصولات کشاورزی نیز در استان‎ بوشهر بسیار حرفه‌ای انجام می‌شود؛ چون دستگاه‌های آزمایشگاه‌های ما بسیار حساس و پیشرفته هستند. 

مدیرکل اداره استاندارد استان بوشهر بر لزوم ترویج فرهنگ استاندار در جامعه تاکید کرد و  گفت: بسیاری از بیماری‌ها در اثر انباشت مواد مضر موجود در محصولات کشاورزی و مواد غذایی در انسان‌ها ایجاد می‌شود. بنابراین ما این آمادگی را داریم که سلامتی و ایمنی محصولات کشاورزی و غذایی را در آزمایشگاه‌های استاندارد استان مورد بررسی و آزمایش قرار بدهیم.

بهره‌مند افزود: کارگروه رفع موانع تولید را در استان بوشهر راه‌اندازی کردیم که اگر تولیدکننده‌ای مواد اولیه تولید خود را از خارج از استان وارد کند، در صورتی که دارای پروانه استاندارد  باشد، با تکمیل یک‌سری فرم، در کوتاه‌ترین زمان کار بررسی کیفیت مواد را انجام دهیم. این گام اساسی در زمینه کوتاه‌کردن فرایند تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی استان بود.

کارگروه تشخیص فرآورده‌های نفتی در استان بوشهر راه‌اندازی شد

او با اشاره به اینکه ما زمانی صادرکننده فرآورده نفت بودیم ولی ما نه آزمایشگاه نفتی در سطح گسترده در استان داشتیم و نه کمیته کارگروه تشخیص فرآورده‌های نفتی داشتیم، گفت: اما اکنون این آزمایشگاه در استان راه‌‎اندازی شده است.

مدیرکل اداره استاندارد استان بوشهر گفت:‌ در حال حاضر در کشور پنج منطقه هستند که کار بررسی اسناد نفتی کشور را انجام می‌دهند که یکی از آن‌ها بوشهر است. ما به‌عنوان دبیرخانه کارگروه فرارورده‌های نفتی این افتخار را داریم که به استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و حتی کردستان در این زمینه خدمات نفتی فنی و مهندسی ارائه می‌کنیم.

بهره‌مند به تعداد پروانه‌های صادرشده برای واحدها و مراکز تولیدی در استان اشاره و عنوان کرد: تاکنون ۳۱ پروانه در حوزه استاندارد صادر شده،۵۰ پروانه فعالیت تمدید شده و بیش از ۱۰ هزار و ۳۶۹ پروانه کالای وادراتی را مورد بازبینی قرار داده‌ایم. 

او بر استانداردسازی شهرک‌های بازی در استان تاکید کرد و افزود: این شهرک‌ها در ۲ سال اخیر اغلب به دلیل شیوع کرونا تعطیل بودند که به‌تازگی این شهرک‌ها فعالیت‌های خود را از سر گرفته‌اند که ما در این زمینه  اخطاریه خود را به آن‌ها ابلاغ کرده‌ایم. چون خیلی از این شهرک‌ها پروانه ایمنی آن‌ها منقضی شده است.

کوتاهی شهرداری‌های استان بوشهر در استاندارسازی وسایل بازی

مدیرکل اداره استاندارد استان بوشهر عنوان کرد:‌حدود ۲۳۸ وسیله بازی در استان داریم که تحت نظارت هستند که از این میزان، ۱۵۸ وسیله الزامات ایمنی را رعایت کرده‌اند. بنابراین از صاحبان شهرک‌های بازی می‌خواهیم تا قبل از شکایت قضائی برای دریافت پروانه ایمنی و استانداردسازی وسیله‌های بازی اقدام کنند چون کودکان سرمایه‌های آینده ما هستند و ما باید حافظ جان و سلامتی آن‌ها باشیم.

بهره‌مند با گلایه از کوتاهی شهرداری‌های استان در استاندارسازی وسایل بازی در پارک‌های عمومی استان توضیح داد: با توجه به تاکید معاون عمرانی استانداری بر استانداردسازی این وسایل در مراکز عمومی و پیگیری‌ها مجدانه اداره‌کل استاندارد استان، شهرداری‌ها به این حوزه ورود کنند تا پای مراجع قضائی به این موضوع باز نشود و مجبور به پلمب این وسایل در پارک‌های عمومی به‌منظور حفظ سلامتی و جان کودکان نشویم.

۱۷ پتروشیمی در استان بوشهر مصرف انرژی استاندارد داشتند

او با اشاره به اینکه پارسال معیار مصرف انرژی ۳۸۱ کالا مورد بررسی قرار گرفت، افزود: ۱۷ واحد صنعتی پرمصرف (پتروشیمی‌ها) معیارهای مصرف انرژی را اجرا کردند و پروانه‌ برای آن‌ها صادر شد. سال گذشته ۳۰ پروانه در این زمینه صادر شد که معیارهای مصرف انرژی را رعایت کرده بودند.

۵۱۰۷ بازرسی از مراکز عرضه استان بوشهر انجام شد

مدیرکل استاندارد استان بوشهر در زمینه کنترل بازار توضیح داد: پارسال ۵۱۰۷ مورد بازرسی از مراکز عرضه در سطح استان داشتیم، از این شمار، ۱۹۸ مورد مغایرت داشتند؛ یعنی این کالاها الزامات استاندارد را نداشتند. ۲۹۴ مورد هم فراورده بود که از طریق سامانه تخلف آن‌ها ابلاغ شد تا نسبت به رفع تخلفات خود اقدام کنند، در غیر این صورت پرونده فعالیت‌شان باطل می‌شود.

بهره‌مند ادامه داد: ۱۲ مورد هم داشتیم که پرونده استاندارد را جعل کرده بودند که عبارتند از: دستمال کاغذی‌های موج، ایفل، کیان، رویال، علی‌سلطان، احسان و..، دستمال توالت همای، رب انار «دروک اناری»، کابل با عایق لاستیکی با عنوان تجاری «آریان صنعت خراسان». بدیهی است که بیشترین جعل در حوزه تولید دستمال کاغذی و محصولات سلولزی است. 

۸۳۷ نازل سوخت بررسی شد

او به بررسی ۸۳۷ نازل سوخت با همکاری شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان مورد بررسی قرار گرفتند، افزود: اگر موارد دچار انحراف از حد انصراف بودند، همان جا پلمب شدند تا نازل تنظیم و دوباره بازسنجی شده است. ۲ بار نازل‌ها را در سطح استان مورد بررسی قرار دادیم. در حوزه نازل‌های سی‌ان‌جی هم ۷۲ نازل مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اجرای سه طرح عیدانه از سوی اداره‌کل استاندارد استان خبر داد و گفت: یک طرح به مدت یک ماه از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه به‌صورت فعال کار واحدهای صنفی در را بازار مورد بررسی قرار می‌دهد. این طرح با همکاری اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و اداره‌کل تعزیرات استان اجرایی می‌شود. 

شناسایی ۲۳ آسانسور غیراستاندارد در بخش‌های اداری و عمومی

بهره‌مند گفت: ۲  طرح دیگر پیش از این در شورای فنی استان اجرا شده است که یکی طرح ضرورت استانداردسازی آسانسورهای ادارات دولتی و مراکز عمومی است که در مجموع ۲۶۷ آسانسور در مراکز اداری و عمومی مثل مطب پزشکان و... وجود دارد که بایستی پروانه استاندارد اداوری آسانسورهای خود را تمدید کنند. در این میان، ۲۳ آسانسور غیراستاندارد در بخش‌های اداری و عمومی شناسایی شد و به آن‌ها مهلت ۱۰ روزه داده شده تا نسبت به استاندارسازی آسانسورهای  خود اقدام کنند.

او افزود: در غیر این‌صورت ضمن رسانه‌ای شدن اسامی این ادارات متخلف، آسانسورهای غیرایمن این مراکز پلمب می‌شود. طرح بعدی هم اجرای طرح ضربتی استانداردسازی بچینگ‌های بتن‌سازی در استان است. با توجه به اینکه استان بوشهر روی کمربند زلزله قرار دارد، بایستی از بتن‌های استاندارد در ساختمان‌سازی استفاده شود. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهربازی استانداردسازی کولر گازی مورد بررسی قرار استان بوشهر استان بوشهر شهرداری ها مصرف انرژی کل استان بهره مند اداره کل شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز

بازرس‌کل استان زنجان پیرامون وضعیت آزادراه زنجان - قزوین و زنجان ـ تبریز تذکر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل خمسه در جلسه بررسی وضعیت کمی و کیفی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان که با حضور مدیرکل جدید، معاونین و مدیران دستگاه مذکور در محل بازرسی کل استان زنجان تشکیل شد آخرین وضعیت دستگاه از لحاظ تجهیزات و امکانات، احداث راه‌های روستایی، حفظ و نگهداری راه‌ها، نحوه انعقاد قرارداد‌ها و اجرای پروژه‌ها، مصرف اعتبارات، نظارت بر ناوگان حمل و نقل مسافری و کالا، کمیت و کیفیت نیروی انسانی دستگاه و... را مورد بررسی قرار داد.

وی با تبیین آسیب‌ها و چالش‌های اداره‌کل راهداری استان گفت: مهمترین انتظار از اداره‌کل مذکور پیگیری در تعیین تکلیف قرارداد آزادراه زنجان – تبریز، هم زمان با اصلاح روکش آسفالت آزادراه‌های زنجان – قزوین و زنجان تبریز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز