Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرخ زاده در جلسه کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی تسهیلات سفر نوروز ۱۴۰۱،  گفت: پس از چندین سال محدودیت‌های کرونایی و همزمانی آن با اعیاد شعبانیه، یکی از متفاوت‌ترین ایام نوروز را پیش رو خواهیم داشت و از تمام مجموعه‌های فرهنگی و هیئات مذهبی دعوت می‌کنیم که تمام تلاش خود را در جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسمات جشن‌های مذهبی و آیین‌های سنتی، به منظور ایجاد بستری سالم و مفرح برای میهمانان دیار فارس کهن، به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، ملاک سفر به استان فارس در نوروز ۱۴۰۱ آخرین مصوبات ستاد کرونا و تزریق سه دوز واکسن است.

به گفته او، بخش اعظمی از اقتصاد و معیشت مردم فارس، با ورود مسافر و گردشگر رونق می‌پذیرد و اغلب مشاغل کوچک و بزرگ، با یک برنامه ریزی دقیق میتوانند معادل چند ماه درآمد خود را در ایام نوروز به دست آوردند.

فرخ زاده به عدم آشنایی عمده مسافرین با جاذبه‌های گردشگری مذهبی، طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان فارس اشاره و گفت: مهمترین کارکرد صدا و سیما، فضای مجازی و مجموعه‌های فرهنگی، آموزش و آگاهی بخشی به آحاد جامعه است، که لازم است اهتمام جدی در تولید محتوای جذاب و گسترده، نه تنها در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، بلکه در حوزه توریسم تاریخی و تفریحی نیز داشته باشیم.

او، آشنایی فرزندان با کارآفرینی و چرخه اقتصاد در این بخش را بعنوان یکی از نقاط مثبت توجه به نسل آینده برشمردند.

معاون استاندار در امور زائرین و گردشگری، همچنین به فرصت‌های بالقوه موجود در سفر‌های خارجی اشاره و گفت: هم اکنون پرواز‌های بسیاری از شیراز به کشور‌های همسایه انجام می‌شود، اما خلاء بروشور‌ها و بولتن‌های تبلیغاتی جاذبه گردشگری استان فارس در این پرواز‌ها کاملا محسوس است که بایستی برای این موضوع هم برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد.

او گفت: در دنیا صنعت گردشگری بر تکنولوژی روز و فناوری اطلاعات و تبلیغات تمرکز و توجه ویژه‌ای دارد و معرفی مناسب برجستگی‌های توریستی و گردشگری استان در تمام بخش ها، زمانی محقق می‌شود که تبلیغات محیطی و چند رسانه‌ای از فارس در مرز‌ها و سفر‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی وجود داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد تسهیلات سفر نوروز 1401 گردشگری استانداری فارس اقتصاد گردشگری گردشگری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اعلام این خبر گفت: به همت حاج عبدالله نوری، از خیران و نیکوکاران بخش اسیر شهرستان مُهر، مسجد بقعه متبرکه شاه محمد (ع) این شهرستان به وسعت مترمربع مفروش شد.

او افزود: این نیکوکار خیراندیش که از اهالی بخش اسیر است که تخته فرش به ارزش سه میلیارد ریال جهت اهداء به مسجد بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد (ع) تهیه و در اختیار بقعه متبرکه قرار داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به سنت حسنه عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه توسط خیران و نیکوکاران گفت: از گذشته تا به امروز همواره عمران و آبادانی اماکن مذهبی در اختیار نهاد خاصی نبوده و این مردم نیک اندیش هستند که با ارادت قلبی خود به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) نسبت به آبادانی و توسعه فضا‌های مذهبی بر اساس نیات خود اقدام کرده اند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء اماکن مذهبی همواره خادم مردم شریف و خیران است و در راستای تحقق نیات خیرخواهانه واقفان و نیک اندیشان تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است