Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل منابع طبیعی لرستان گفت : برای ۲ میلیون و صدوپنجاه هزار هکتار از اراضی ملی، سند تک برگ ملی صادر شده است.

به   گزارش    خبرگزاری   برنا   از    لرستان   ؛   شیرزاد نجفی  در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که  با حضور  محمد رزم  رئیس کل دادگستری استان،  شاهون وند دادستان مرکز استان،  رازانی بازرس قضایی و بازرس کل استان،  قضات  و  مدیران کل عضو، در دادگستری برگزار شده بود ، اظهار کرد: برای ۲ میلیون و صدوپنجاه هزار هکتار از اراضی ملی، سند تک برگ ملی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  به ۲۱۹۴ پلاک ثبتی کاداستر شده که معادل ۲ میلیون و ۸۸۴ هزار و سیصد و سی و دو هکتار بود، اشاره کرد و افزود: دو میلیون و هشتصد و شصت و یک هزار و پانصد نود و پنج هکتار از اراضی تثبیت شده است.

نجفی با اشاره به ساماندهی پاسگاه های حفاظتی ، تصریح کرد: ۱۱ پاسگاه مطالعه و در انتظار مجوز ساخت، ۱۶ ساختمان اداری و پاسگاه حفاظتی فعال، ۵ پاسگاه حفاظتی در حال ساخت و تعداد ۲ باب از پاسگاه های حفاظتی در حال ساخت قبل از سال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  لرستان به ۳۶۳ روستا که جنگل نشین هستند و ۱۹،۳۹۱ نفر جمعیت دارند اشاره کرد و گفت: ۲۸۹۴ پرونده متشکله بر علیه متخلفین و متصرفین اراضی ملی تشکیل شد؛ که رای صادره تمامی پرونده ها پس از بررسی به نفع دولت ( منابع طبیعی ) صادر شد.

او همچنین  به عمده چالش های موجود در حوزه منابع طبیعی از قبیل اخذ غیرقانونی سند حریم و بستر رودخانه، اخذ سند اوقاف، کوچ زودهنگام عشایر، قاچاق چوب درختان جنگلی و گیاهان دارویی، لزوم تامین اعتبار و خرید و نصب سیستم دیجیتال و... نیز اشاره کرد و ادامه داد:  عدم روشنایی کافی، نبود امنیت، سرقت تاسیسات از جمله معضلات بام می باشد که پیشنهاد می گردد که گشت دایم و یا ایجاد گشت موقت نیروی انتظامی در محدوده بام برقرار و تعمیرات و نصب سیستم روشنایی توسط شرکت توزیع برق انجام گیرد.

گفتنی است که در پایان جلسه، از *مراد زارعی* سرپرست یگان حفاظت اداره کل، *سیدعلی حسینی* رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان، *امیرثقلینی* رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجرد و *زهرا میر* رییس اداره حقوقی اداره کل بعنوان *مدیران برتر ستادی منابع طبیعی* در سال ۱۴۰۰ تجلیل شد.

 انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته منابع طبیعی پاسگاه منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ امید کاویار افزود: همچنین یک مورد دیوارکشی در اراضی روستای بیاج این شهرستان به طور کامل تخریب شد.

او تأکید کرد: مالکان این دو بنا بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند که بلافاصله، تخریب و به حالت اولیه بازگردانده شدند.

دادستان اسدآباد تصریح کرد: این اقدام به منظور تأمین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تخریب شدند.

کاویار گفت: شهروندان باید پیش از خرید هر گونه باغ به ویژه باغ‌هایی با ساخت جدید، مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد