Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:34:38 GMT

بهار ۱۴۰۱ آغاز فصل جدید در اقتصاد گردشگری فارس است

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۴۴۶۷

بهار ۱۴۰۱ آغاز فصل جدید در اقتصاد گردشگری فارس است

ایسنا/فارس معاون استانداری فارس در امور زائرین و گردشگری اظهار کرد که بهار ۱۴۰۱، آغاز فصل جدیدی در اقتصاد گردشگری استان رقم خواهد خورد.

محمد فرخ‌زاده شامگاه سه‌شنبه ۱۷ اسفند در جلسه کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی تسهیلات سفر نوروز ۱۴۰۱، با بیان اینکه پس از چندین سال محدودیت‌های کرونایی و همزمانی آن با اعیاد شعبانیه، یکی از متفاوت ترین ایام نوروز را پیش رو خواهیم داشت، تاکید کرد: از تمام مجموعه‌های فرهنگی و هیئات مذهبی دعوت می‌کنیم که تمام تلاش خود را در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسمات جشن‌های مذهبی و آیین‌های سنتی، به منظور ایجاد بستری سالم و مفرح برای میهمانان دیار فارس کهن، به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، ملاک سفر به استان فارس در نوروز ۱۴۰۱ را آخرین مصوبات ستاد کرونا و تزریق سه دوز واکسن اعلام و اضافه کرد: بخش اعظمی از اقتصاد و معیشت مردم فارس، با ورود مسافر و گردشگر رونق می‌پذیرد و اغلب مشاغل کوچک و بزرگ، با یک برنامه ریزی دقیق میتوانند معادل چند ماه درآمد خود را در ایام نوروز به دست آوردند.

فرخ‌زاده با اشاره به عدم آشنایی عمده مسافرین با جاذبه‌های گردشگری مذهبی، طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان فارس، عنوان کرد: مهمترین کارکرد صدا و سیما، فضای مجازی و مجموعه‌های فرهنگی، آموزش و آگاهی بخشی به آحاد جامعه است که لازم است اهتمام جدی در تولید محتوای جذاب و گسترده، نه تنها در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، بلکه در حوزه توریسم تاریخی و تفریحی نیز داشته باشیم.

او آشنایی فرزندان با کارآفرینی و چرخه اقتصاد در این بخش را به عنوان یکی از نقاط مثبت توجه به نسل آینده برشمرد و با اشاره به وجود فرصت‌های بالقوه سفرهای خارجی، افزود: هم اکنون پروازهای بسیاری از شیراز به کشورهای همسایه انجام می‌شود اما خلاء بروشورها و بولتن‌های تبلیغاتی جاذبه گردشگری استان فارس در این پروازها کاملا محسوس است که باید برای این موضوع هم برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

فرخ‌زاده با بیان اینکه در دنیا صنعت گردشگری بر تکنولوژی روز و فناوری اطلاعات و تبلیغات تمرکز و توجه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: معرفی مناسب برجستگی‌های توریستی و گردشگری استان در تمام بخش‌ها، زمانی محقق می شود که تبلیغات محیطی و چند رسانه‌ای از فارس در مرزها و سفرهای خارجی و شبکه‌های اجتماعی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ستاد کرونا نوروز استان فارس سفرهای نوروزی کرونا در ایران اقتصاد گردشگری گردشگری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرماندار بهار در این مراسم گفت: ساختمان ستاد اورژانس ۱۱۵ حسن قشلاق با پیش بینی سه میلیارد تومان اعتبار در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۲۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

آقای فیض اللهی افزود: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پایگاه، از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است