Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس یاسوج-ترنم بهنیا- بعد از گذشت 2 سال سخت از هجمه ویروس کرونا شاهد برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی هستیم حرکتی بزرگ در راستای بصیرت‌افزایی که جوانان را با فرهنگ عاشورایی شهادت و همچنین جهاد در راه خدا بیشتر و بهتر آشنا می‌کند.

جوانانی که جنگ را به چشم ندیدند اما با حضور در مناطق عملیاتی و با برگزاری برنامه‌های معنوی به خوبی با واژه دفاع مقدس و ایثار و مجاهدت جوانان آن دوران آشنا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در سفر اخیر به سرزمین‌های نور و معنویت که به عنوان خبرنگار همراه دانشجویان بسیجی بودم وقتی وارد حسینیه ثارالله شدم حال و هوا به گونه ای بود که می‌توانستم آن شور و شوق را با عمق جان مشاهده کنم.

می‌توان این شور را به آن روزهای جنگ تشبیه کرده که انگیزه برای رفتن به جبهه بسیار بود، آن روز شوق و انگیزه را در نگاه و حرکات دانشجویان یاسوجی به وضوح دیدم کمی آن طرف تر کنار محراب با دانشجویی روبرو شدم که می‌گفت اردوی راهیان نور فرصت خوب خودسازی است برای سومین بار است که به این اردوی معنوی می آیم که فرصت خوبی برای ‏انس با شهداست .

این دانشجویی علوم سیاسی می‌گوید: شهدا و رزمندگان ما برای حفظ ناموس و سرزمین خود جان را نثار کردند اگر امروز به وصیت آن ها عمل نکنیم خونشان را پایمال کرده‌ایم.

یکی از این دانشجویان می‌گوید: برای بار اول است است که به این سفر می‌آیم به نظر من با وجود جنگ فرهنگی از سوی کشورهای غربی این اردوها بسیار تاثیرگذار هستند و می‌توانند اهداف و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

زهره صالحی معتقد است که با رفتار و عملکرد و درس خواندن می‌توانیم به خواسته‌های شهدا جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش فارس؛ صبح روز شنبه هفدهم اسفندماه دانشجویان از حسینیه ثارالله به گلزار شهدای استان رفتند تا با زیارت شهدای استان راهی این  سفر  فرهنگی شوند دانشجویان یکی یکی سوار اتوبوس شدند در طول راه راویان برای دانشجویان از هشت سال دفاع مقدس می‌گفتند روایات داستان‌ها و جنایات بعثی ها و شجاعت فرماندهان ایرانی برای دانشجویان صحبت می‌کردند.

دانشجویانی که با همه وجود گوش می‌دادند و کنجکاو بودند راویان از شهدای تازه تفحص شده می‌گفتند و دردهایی که خانواده‌های آن‌ها در بی‌خبری از فرزندان خود تحمل کردند.

**برنامه ها و مناطق تعیین شده بسیار متنوع بودند برای نمونه می‌توان گفت رزمایش جنگ و سرودهای حماسی و بازدید از مناطق جنگی برای دانشجویان بسیار جالب و تأثیرگذار بود.

 در همین خصوص سید مسعود پرهیزگار مسئول بسیج دانشجویی استان در گفت‌وگو با فارس چنین گفت که بدون تردید حضور و حتی نفس کشیدن در سرزمینی که شهدا در آن نفس کشیده اند گرانبها و مفید و منشا تحول است. 

وی افزود: حضور جوانان و دانشجویان در مناطق هشت سال دفاع مقدس می تواند اثرات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی برای نسل کنونی جوان داشته باشد.

دهلاویه یادی از  سردار جنگ‌های نامنظم

دهلاویه یادمان سردار جنگ‌های نامنظم و مجاهدی خستگی‌ناپذیر و نستوه است که در روزهای ابتدایی جنگ به ساماندهی نیروهای مردمی و آموزش ندیده پرداخت و سنگ بنای تعلیم نظامی برای این نیروها را رقم زد. 

پس از دهلاویه به سمت هویزه و سپس طلائیه حرکت کردیم راویان از شهدای این منطقه جنگی از رشادت هایشان از بزرگی و منش آنان می‌گفتند.

بعد از طلائیه به سمت شلمچه رفتیم، در طول راه راویان از خاطرات خود با فرماندهان جنگ و هم رزم‌های آن زمان می‌گفتند رفتارشان با دانشجویان صمیمی و گرم بود و همین سبب شد که سوال‌های دانشجویان زیاد و زیادتر می‌شد.

این روایت ادامه دارد........

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس راهیان نور کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از شهادت ۳۴ فلسطینی در حمله های امروز اشغالگران به نوار غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در حمله های امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیدند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند.

ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

این در حالی است که ساعاتی قبل، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092462

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • اعزام سه هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد