Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه با اشاره به پرتاب موفق ماهواره «نور ۲» گفت: اگر مسئولان و فرماندهان عالی کشور حمایت کنند پنج سال آینده ارتفاع ۳۶۰۰۰ کیلومتر را ملاقات خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره پرتاب موفق ماهواره «نور ۲» و اهمیت این موضوع گفت: پرتاب ماهواره نور ۲ در پاسخ به این سوال بود که آیا پرتاب ماهواره «نور ۱» اتفاقی نبوده و آیا تکرارپذیر است و آیا قابلیت اعتماد و محصولات ما به حدی رسیده که این کارها را مجدداً انجام دهیم که پاسخ به این سال‌ها خوشبختانه امروز مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهینه‌سازی‌هایی که روی موتورهای فضایی و روی تجهیزات ماهواره در دو سال اخیر انجام شده بود امروز به منصه ظهور رسید.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: مأموریت ماهواره "نور ۲" همچون ماهواره "نور ۱" شناسایی و سنجشی است. ماهواره‌های ما به گونه‌ای طراحی شده که از قطبین گذر ندارد اما بیشترین گذر را از کشور خودمان و غرب آسیا دارد.

جعفرآبادی گفت: ماهواره در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری متری دید بسیار وسیعی دارد و می‌تواند عوامل محیطی و پدیده‌ها را شناسایی کند که این می‌تواند کاربردهای مختلفی در حوزه بلاهای طبیعی، میزان آب‌گرفتگی سیلاب‌ها، در حوزه سنجش محصولات زیر کشت کشاورزی و در حوزه دفاعی هم در حوزه شناسایی اهداف می‌تواند کمک کند.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های فضایی در ماهواره و کاربرد آن تعریف می‌شود اما بنای فضایی زیر یک زیربنایی استوار است که پرتابگر نامیده می‌شود فناوری پرتابگر خیلی محدود است و کشورهای محدودی هستند که هم می‌توانند ماهواره بسازند و هم ماهواره بر دارند که بتوانند ماهواره را پرتاب کنند که این نشان می‌دهد فناوری پرتابگر خیلی بالا است و این فناوری به برکت فعالیت‌هایی که در حوزه موشکی انجام شده در داخل کشور موجود است و چیزی هم نیست که کشورهای دیگر در اختیار ما بگذارند و فناوری صددرصد ایرانی است.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: موتور اول پرتابگر ماهواره سه مرحله‌ای قاصد از سوخت جامد بود که توسط وزارت دفاع ساخته شد و موتورهای مرحله دوم و سوم که در فضا کار می‌کند از فناوری بسیار به‌روز و در سطح دانش روز جهان تولید شده بود.

جعفرآبادی ادامه داد: این درست است که ما جزو معدود کشورهایی هستیم که ماهواره می‌سازیم و آن را پرتاب می‌کنیم اما ما در آغاز راه هستیم و به نوعی ما در مرحله شکست حصر آبادان هستیم و خرمشهرهای فضایی هنوز در راه هستند که ما به آنها برسیم.

وی گفت: برنامه کشور این است که در مدار لئو تثبیت شویم و بعد از آن به سمت گام دوم و مدار ۳۶ هزار کیلومتر خواهیم رفت. انشاالله اگر مسئولین و فرماندهان عالی کشور حمایت کنند پنج سال آینده ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتر را ملاقات خواهیم کرد.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه با اشاره به تبلیغات دشمن در فضای مجازی برای ناامید کردن مردم اظهار کرد: پرتابی که انجام شد یک سند متقن، انکارناپذیر و مورد احترام دنیا است که نشان می‌دهد دانشمندان ما در بالاترین سطوح فناوری‌های فضای کار می‌کند.

کد خبر 560791

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ماهواره فرمانده نیروی هوا فضای سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماهواره نور 2 ماهواره نور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم

ایسنا/لرستان عضو پارک علم و فناوری لرستان از کشف رویشگاه طبیعی سماق در روستای گل زرد بروجرد خبر داد.

علی‌حسین بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای اولین بار رویشگاه طبیعی گیاه دارویی سماق به مساحت حدود ۱ هکتار از اراضی دره بارمالیه روستای گل زرد کشف شد که سال‌ها بدون حمایت انسان‌های منطقه با شرایط سخت محیطی مقاومت کرده تا امروز بیانگر مستعد بودن اراضی دیم این سرزمین جهت کشت این محصول درآمدزا را به ما نشان دهد.  

وی خاطرنشان کرد: راه نجات اقتصاد کشاورزی کشور بهره بردن از دانش کشت محصولات متناسب و همگام با طبیعت، تلفیق دانش بومی با دانش فنی و ایجاد رویکرد جدیدی از تولید است که در هیچ دانشگاهی تدریس نشده و بایستی در دانشگاه طبیعت، چشمان بصیرت به رموز و اسرار سرزمین منطقه پی ببرد تا توان و پتانسیل منطقه شناسایی شود.

عضو پارک علم و فناوری لرستان اضافه کرد: نام انگلیسی آن Rhus Coriaria . L از خانواده Anacardiaceae – پسته بومی خاورمیانه است.

بیرانوند ادامه داد: گیاه سماق درختچه‌ای است کوهستانی که میوه‌های خوشه‌ای دارد، رنگ میوه آن قرمز و قهوه‌ای و طعم آن گس است و پس از رسیدن ترش می‌شود.

وی بیان کرد: این گیاه به‌صورت درختچه یا درخت‌های کوچک و به ارتفاع ۳-۵ متر بوده که ساقه یا تنه متعدد، دارای شاخه‌های فراوان و منشعب به رنگ سبز متمایل به سفید است.

 عضو پارک علم و فناوری لرستان ادامه داد: برگ سماق به شکل شانه‌ای بوده و از ۵-۷ جفت برگچه پوشیده از کرک و بدون دمبرگچه، بیضی با دندانه‌های نامنظم در حاشیه است.  

بیرانوند تصریح کرد: روی برگ سبز مات و زیر برگ روشنتر است و در پائیز برگ‌ها سرخ و یا حنایی می‌شود.

وی اظهار کرد: این محصول در ایران در نقاط استپی سلسله کوه‌های البرز و زاگرس در آذربایجان و خراسان و فارس و دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز، در دره‌های کرج و هراز، بین هزار تا هزار و ۷۰۰ متر، در ارتفاعات شیراز تا ۲۳ هزار متر ارتفاع از سطح دریا و در جنگل‌های ارسباران در ارتفاعات بین ۶۵۰ تا هزار و ۹۰۰ متر از سطح دریا دیده می‌شود. ولی در بروجرد تا ارتفاع ۱۸۰۰متر درخت سماق مشاهده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم