Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سید جمال الدین اسدآبادی یکی از سرمایه‌های نمادین بزرگ است و باید به دنبال تربیت سرمایه‌های نمادین دیگر برای آینده ایران باشیم.

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی زلفی‌گل پیش از ظهر امروز  در کنگره بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی که به میزبانی شهرستان اسدآباد برگزار شد، با بیان اینکه سیدجمال مصلح قرن بود، اظهار کرد: سید از رفتارها و حرکات سیاسی و اجتماعی برخوردار بود و بعثت مجدد در اسلام و عجین شدن دین با سیاست را پایه‌گذاری کرد که به همین دلیل نام او در تاریخ ماندگار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما از برگزاری این کنگره‌ها به دنبال این هستیم که قدر سرمایه‌های نمادین خود را بدانیم، یادآور شد: منابع مادی تنها سرمایه‌های ما نیستند بلکه سرمایه‌های انسانی، نخبگان و افرادی که مسیر جامعه را تغییر می‌دهند بسیار مهم هستند.

زلفی‌گل دانشگاه را یک سرمایه نمادین دانست و افزود: انسان‌های موفق در هر منطقه‌ای هستند به آن محل ارزش می‌دهند و اگر به سید جمال به عنوان سرمایه نمادین نگاه می‌کنیم این نگاه را به جوانان القا می‌کنیم که آنها هم می‌توانند سیدجمال، بوعلی‌سینا و یا امیرکبیر باشند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره‌ها این است که خودباوری تقویت شود و هزاران نخبه همچون سید جمال داشته باشیم که بتوانند جامعه و دنیا را متحول کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه باید هر ساله از سرامدان و برترین‌ها تجلیل شود، گفت: ما باید این هنر را داشته باشیم که برای آینده کشور، سرمایه نمادین ایجاد کنیم چراکه به دنبال قدرت پیدا کردن برای نظام و کشور هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما از این طریق قدرت نرم نظام را رشد می‌دهیم که دلبسته امام و شهدا و خدمتگزار مردم برای پیشرفت نظام باشند.

زلفی‌گل با بیان اینکه بسیاری از کشورها به دنبال هویت برای خود هستند، گفت: ما از این هویت برخورداریم و باید قدردان آن باشیم که بزرگترین سرمایه‌ کشور در حال حاضر مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ را پویش، پیرایش و پالایش کنیم، یادآور شد: باید نوع نگاه خود را در کشور تغییر دهیم و فرهنگ باید به گونه‌ای باشد که همانطور که یک دانشمند را قدر می‌دانیم باید قدر سرمایه‌گذاران را نیز بدانیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید برای ایجاد فرهنگ سالم و صالح گام برداشت و برای سرمایه‌گذاری جاودان باید فرهنگ سالم ایجاد کرد چراکه فرهنگ، فکر، احساس و عمل را به وجود می‌آورد.

وی افزود: بهترین نوع سرمایه‌گذاری در عرصه علم، نوآوری و فناوری است اما فرهنگ از علم فراتر است و فرهنگ سالم کمک می‌کند که علم بر جامعه حاکم و منجر به رشد و پیشرفت شود.

زلفی‌گل با بیان اینکه باید از این پس برنامه‌ریزی کرد که هزاران شخصیت بزرگ همچون سید جمال داشته باشیم، تاکید کرد: در این راستا باید از جوانان موفق تجلیل کرد چراکه اگر برنامه‌ریزی کنیم که سرمایه‌های نمادین خود را در بخش‌های مختلف افزایش دهیم، نشان می‌دهد که درست عمل کرده‌ایم.

وی یادآور شد: تمام اهداف زمانی به نتیجه می‌رسد که وحدت حکمفرما باشد و برای پیشرفت باید همه همسو باشند و از افرادی که امکان رشد دارند حمایت شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید سرمایه‌ها را قدر دانست و نسبت به معرفی توفیقات و داشته‌ها و همچنین تقویت خودباوری جوانان اقدام کرد.

زلفی‌گل با بیان اینکه اگر کشورهای مختلف پای میز مذاکره با ایران می‌نشینند نشان‌دهنده پیشرفت ایران است، گفت: کشور پس از انقلاب اسلامی ۲۰ میلیون تحصیل کرده دارد و پیشرفت‌های قابل توجهی را در چهار دهه اخیر داشته و دانشمندان بزرگ دنیا پذیرفته‌اند که دانشمندان ایرانی در دنیا حرف برای گفتن دارند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی یکی از ظرفیت‌های ویژه این شهرستان است، خاطرنشان کرد: دانشگاه باید در راستای دیپلماسی فرهنگی و علمی، توسعه زبان‌های خارجی و توسعه دیدگاه‌های سید جمال گام بردارد و ما نیز حمایت لازم را خواهیم داشت که این دانشگاه به یکی از دانشگاه‌های اثرگذار در کشور تبدیل شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر علوم جمال الدین اسدآبادی سرمایه های نمادین تحقیقات و فناوری وزیر علوم سرمایه ها سید جمال زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم

طرفداری | مدافع تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: باید در لیگ برتر با استقلال روبه‌رو شویم و حس می‌کنم از این تیم امتیاز خواهیم گرفت.

شایان مصلح درباره آخرین وضعیت تیم ذوب‌آهن به تسنیم گفت:

در نیم‌فصل دوم نتایج آنطور که می‌خواستیم پیش‌ نرفت و روی دور باخت و مساوی بودیم و این در حالی است که در نیم‌فصل اول حتی در رده دوم جدول هم قرار گرفته بودیم. شرایط برای ما ناراحت‌کننده بود، ولی خوشبختانه برد مقابل تراکتور و آلومینیوم وضعیت‌مان را بهتر کرد و فکر می‌کنم می‌توانستیم مقابل سپاهان هم بازنده نباشیم.

وی راجع به دیدار تیمش برابر تراکتور در جام حذفی خاطر نشان کرد:

ما همانطور که لیگ برتر را جدی گرفته‌ایم بدون شک در جام حذفی هم با تمام انگیزه بازی خواهیم کرد، چون می‌توانیم با انجام پنج یا شش بازی قهرمان شویم و به آسیا راه پیدا کنیم. ما تراکتور را رفت و برگشت در لیگ برتر شکست دادیم و طبیعتاً آنها دنبال انتقام هستند و بعد از تغییر در کادر فنی انگیزه زیادی دارند. ما بازی سختی داریم، ولی می‌خواهیم برد مقابل تراکتور را تکرار کنیم.

مصلح در مورد اینکه کدام تیم در لیگ برتر قهرمان خواهد شد، تصریح کرد:

اول فصل فکر می‌کردم سپاهان قهرمان لیگ خواهد شد و اکثر فوتبالی‌ها نیز چنین تصوری داشته‌اند، ولی نمی‌دانم چرا شرایط آنها در ادامه تغییر کرد. الان هم پرسپولیس و استقلال شانس‌های اصلی هستند و کار این دو تیم در شش بازی آخر اصلاً آسان نیست. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم کدام تیم قهرمان می‌شود، چون هر دو تیم بازی‌های سختی دارند. ما هم باید در لیگ برتر با استقلال روبه‌رو شویم و حس می‌کنم از این تیم امتیاز خواهیم گرفت.

مدافع ذوب‌آهن در مورد اینکه آیا قرار است در این تیم بماند یا خیر، گفت:

قرارداد من در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و خوشحالم که از لحاظ آماری بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم. من در ذوب‌آهن آرامش دارم و طبیعتاً اگر شرایط مهیا باشد، دوست دارم بمانم. در ذوب‌آهن حاشیه و جنجال نمی‌بینید و بازیکن با تمرکز کارش را انجام می‌دهد. حالا باید دید در پایان فصل شرایط چگونه رقم خواهد خورد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی
  • مصلح: تبریک می‌گویم به هواداران تراکتور
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم