Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@22:38:57 GMT

همه‌چیز در مورد انواع دامنه و خرید آن

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۶۴۵۰

خرید دامنه اولین قدم جهت راه‌اندازی یک سایت برای شروع یک کسب‌وکار به شمار می‌رود. البته یکی از نکات مهم قبل از خرید دامنه، انتخاب نام دامنه مناسب است. نام دامنه تأثیر بسیاری در جذب مشتری و سودآوری دارد. شما باید نام دامنه را متناسب شغل خود انتخاب کنید. اگر قصد ثبت و خرید دامنه را دارید با ما همراه باشید تا شما را در انتخاب بهترین دامنه برای کسب‌وکارتان راهنمایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامنه چیست؟

دامنه چیست؟ اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار را دارید، برای رسیدن به فروش بیشتر و سودآوری، باید ابتدا تبلیغات مؤثری داشته باشید. داشتن یک سایت اینترنتی معتبر یکی از روش‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود. شما با راه‌اندازی یک سایت می‌توانید محصولات و خدمات خود را به کاربران بیشتر معرفی کنید. خرید دامنه می‌تواند شما را برای رسیدن به اهدافتان کمک کند. توجه داشته باشید که نام دامنه را باتوجه‌به نوع کسب‌وکار خود انتخاب کنید تا کاربران بتوانند باتوجه‌به نیازشان به سایت شما مراجعه کنند. هم چنین ظاهر نوشتاری نام دامنه در سئو و رتبه شما در گوگل تأثیرگذار است.

بخش‌های اصلی دامنه

دامنه از دو بخش اصلی نام دامنه و پسوند تشکیل شده است. همان‌طور که نام دامنه تأثیر بسیاری در دیده‌شدن سایت دارد، انتخاب پسوند دامنه هم بسیار مهم است. قبل از خرید دامنه باید به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید یک دامنه خوب ثبت نمایید.

نام دامنه:نام دامنه همان اسم سایت است که باید باتوجه‌به نوع کسب‌وکار شما انتخاب شود. هم چنین امکان بررسی اینکه دامنه انتخابی شما آزاد است یا توسط دیگران به ثبت رسیده، در سایتی که می‌خواهید از آن دامنه را خریداری کنید وجود دارد. پسوند دامنهشما می‌توانید جهت خرید دامنه با پسوندهای متناسب با نوع کسب‌وکار خود اقدام کنید. تنوع پسوند دامنه بالاست و شما می‌توانید باتوجه‌به موضوع سایت پسوند را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که برخی از پسوندها برای موضوعات مشخصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. مثلاً پسوند edu برای وب‌سایت‌های آموزشی مناسب است و برخی پسوندها مانند com و ir برای همه سایت‌ها با موضوعات متفاوت مناسب هستند. چرا نام دامنه آن‌قدر مهم است؟

همان‌قدر که یک نام دامنه خوب می‌تواند بازدیدکنندگان را ترغیب به بازدید از سایت شما کند، یک نام دامنه بد هم می‌تواند کاربران را فراری دهد.

شما از طریق نام دامنه می‌توانید برند خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنید. انتخاب یک نام دامنه خوب و مرتبط با نوع کسب‌وکار یک فرصت طلایی برای برندسازی است. اگر رتبه‌بندی سایت در گوگل برایتان اهمیت دارد؛ با انتخاب کلمات کلیدی مناسب در نام دامنه به رتبه‌بندی سئو سایت کمک کنید. انواع پسوند دامنه برای خرید دامنه

اگر قصد خرید دامنه را دارید؛ باید به دنبال یک پسوند مناسب برای آن باشید. پسوند دامنه انواع مختلفی دارد که دارای کاربردهای متفاوتی هستند. در ادامه شما را با انواع پسوند دامنه آشنا کنیم.

Com :  یکی از رایج‌ترین پسوند دامنه محسوب می‌شود که مخفف کلمه Commercial است. Net : این پسوند مخفف Network است و در سایت‌هایی که در زمینه خدمات اینترنتی و شبکه فعالیت می‌کنند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. Org :  این پسوند برای سازمان‌های غیرانتفاعی که در حوزه بشردوستانه و غیرتجاری فعالیت دارند، کاربرد دارد و مخفف عبارت Non Profit Organization است. Gov : برای سایت‌های دولتی کاربرد دارد و مخفف کلمه Government است. Biz : شرکت‌هایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارند از این پسوند استفاده می‌کنند. Int :برای ثبت سازمان‌های بین‌المللی استفاده می‌شود و مخفف عبارت International است. Info : برای وب‌سایت‌هایی که فعالیت آن‌ها مربوط به ارائه اطلاعات دررابطه‌ با موضوعی خاص است، مناسب بوده و مخفف عبارت information است. Edu : در سایت‌های آموزشی از این پسوند استفاده می‌شود و مخفف کلمه Education است. Ir :  این پسوند مربوط به کشور ایران است و جهت ثبت آن باید ساکن ایران باشید و شناسه ایرنیک داشته باشید. قبل از خرید دامنه ir باید ابتدا در ایرنیک تأیید و سپس جهت خرید آن اقدام کنید. Co : این پسوند متعلق کشور کلمبیا است و به خاطر شبیه بودن به پسوند  COM و حروف ابتدایی کلمه‌ Company در بسیار از کشورها مورداستفاده قرار می‌گیرد. پسوند دامنه ایرانی بهتر است یا خارجی؟

اگر به دنبال یک پسوند خوب برای سایت خود هستید ولی هنوز نمی‌دانید پسوند ایرانی بخرید یا خارجی؛ تا آخر این بخش با ما همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب هرکدام آشنا کرده تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

مزایای دامنه خارجی اکثر افراد با دامنه‌های خارجی آشنا هستند. برای تبلیغات در گوگل مناسب است.   هزینه دریافت گواهی SSL مناسب است.

معایب دامنه خارجی خرید دامنه خارجی نسبت به ایرانی گران‌تر است. به دلیل اینکه در سامانه ایرنیک ثبت نمی شود از امنیت کمتری برخوردار است. امکان تبلیغات تلویزیونی برای دامنه خارجی وجود ندارد. مزایای دامنه ایرانی ir خرید دامنه ایرانی نسبت به دامنه خارجی ارزان‌تر است. دامین‌های بیشتری در دسترس است. هویت صاحب سایت به‌راحتی تأیید می‌شود و مشتریان اعتماد بیشتری به این وب‌سایت‌ها دارند. هزینه ثبت دامنه ایرانی بسیار مناسب است استفاده از دامنه ir تأثیر مثبتی روی سئو محلی سایت می‌گذارد. معایب دامنه ir  به دلیل تحریم بودن، تبلیغات در گوگل با مشکل مواجه می‌شود. مشکلات خرید SSL جهت دریافت گواهی SSL  باید هزینه بیشتری را .پرداخت کنید چگونه می‌توان دامنه‌ای که قبلاً ثبت شده را خریداری کنیم؟

یکی از نکات مهم در زمان ثبت دامین این است که نام دامنه آزاد باشد. درصورتی‌که دامنه از قبل ثبت شده باشد روش‌های مختلفی جهت خرید آن وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

خرید دامنه ثبت شده که از قبل به هدف فروش با قیمت بالایی ثبت شده است

برخی از افراد دامنه‌هایی را با قیمت مناسب ثبت کرده که بعداً آن را با قیمت گران‌تری به مشتری بفروشند. این افراد صفحه‌ای را در دامنه آپلود کرده که شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با آنها تماس حاصل فرمایید و در مورد قیمت خرید دامنه با آنها مذاکره کنید.

خرید دامنه از قبل ثبت شده که مالک فعلی دیگر از آن استفاده نمی‌کند

ممکن است یک دامنه توسط یک شخصی به ثبت رسیده باشد ولی الان به هر دلیلی قصد استفاده از آن را ندارددر این شرایط جهت خرید دامنه از قبل ثبت شده باید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در whois  دامنه، به بررسی مالکیت دامنه پرداخته و اطلاعات لازم را دریافت کنید. سپس با مذاکره با ملک فعلی، می‌توانید دامین ثبت شده را خریداری نمایید.

خرید دامنه ثبت شده که دامنه در حال بهره‌برداری است

این دامنه‌ها در حال بهره‌برداری هستند و معمولاً مالک قصد فروش ندارد و خرید دامنه ثبت شده در این شرایط کار سختی است. توجه داشته باشید معمولاً فروشنده دامین ثبت شده، یک وب‌سایت جهت درج اطلاعات لازم برای ارتباط با خریداران دامنه راه‌اندازی می‌کند. هم چنین ممکن است بعضی از فروشنده‌ها سایت متصل به دامنه را در بازارهای سایت‌های حراجی دامنه قرار دهند. شما می‌توانید در مزایده‌هایی که در این بازارها برگزار می‌شود، شرکت کرده و جهت خرید دامنه اقدام کنید. جهت ثبت دامنه و خرید پسوندهای دامنه با مناسب‌ترین قیمت می‌توانید به مجموعه ایران سرور مراجعه کنید. اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار را دارید؛ همین‌الان جهت ثبت دامنه در ایران سرور اقدام کرده تا بتوانید با داشتن دامنه متناسب با شغل خود، محصولات و خدمات خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنید.

سخن پایانی

حالا که می‌دانید Domain یعنی چه و اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کرد‌ه‌اید، وقت آن رسیده است که چگونگی ثبت دامنه و خرید دامین را یاد بگیرید. نگران نباشید، اصلاً کار پیچیده‌ای نیست. قبل از هرچیز باید یک موضوع را بدانید. آن هم این که هر نام دامنه فقط یک‌بار قابل استفاده است؛ یعنی کسی نمی‌تواند سایتی با آدرسی Iranserver.com داشته باشد، چون ما قبلاً این دامنه را برای خود ثبت کرده‌ایم.توجه داشته باشید که نام باید همراه پسوند خریداری شود؛ یعنی اگر کسی بخواهد می‌تواند Iranserver.net را برای خود ثبت کند، اما خوب ما این دامین را هم برای خودمان برداشته‌ایم. هنگام خرید دامنه توجه داشته باشید که حتما به مجموعه‌های معتبر مراجعه کنید تا دچار مشکلات احتمالی مختلف نشوید. ایران سرور یکی از بهترین مجموعه‌های خرید دامنه و هاست است که جهت بهره بردن از خدمات آن می‌توانید همین حالا به سایت این مجموعه به نشانی https://www.iranserver.com/ مراجعه کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: توجه داشته باشید شما می توانید راه اندازی یک دامنه ایرانی نوع کسب وکار دامنه خارجی پسوند دامنه خرید دامنه نام دامنه ثبت دامنه جهت خرید اگر قصد ثبت شده وب سایت سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفتگو با ایسنا با اشاره به این موضوع که نرخ ارز در کشور تحت تاثیر جریان‌های روانی است، گفت: در سایه جریان‌های روانی انتظارات تورمی شکل می‌‎‌گیرد و این انتظارات نیز عاملی برای افزایش تقاضا و نرخ ارز است.

چه کسی از افزایش نرخ دلار سود می‌برد؟

وی افزود: عده‌ای متخصصِ ایجاد جنگ روانی هستند؛ بنابراین مخالفان دولت در حین رخداد تنش‌‎های‌ سیاسی از ابزار جنگ روانی استفاده می‌کنند؛ البته برخی از ذی‌نفعان نیز از بالارفتن نرخ دلار سود می‌برند؛ در نتیجه شرایطی را ایجاد می‌کنند تا مسیر انتظارات مردم را تغییر دهند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق اظهار داشت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز را بالا می‌برند و اقدام به فروش دلار می‌کنند و سپس با آرام شدن فضا اقدام به خرید ارز می‌کنند تا جیب‌های خود را پر کنند.

وی افزود: با حمله به کنسولگری ایران در دمشق شوک و تنش سیاسی در کشور ایجاد شد و سوداگران با سواستفاده از این شوک‌ها باعث افزایش نرخ دلار شدند.

نیازها قانونی کشور در حال تامین است

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه گاهی نرخ ارز به علت تغییر در واقعیت‌های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: هم‌اکنون از سمت کانال اقتصادی تغییری در قیمت دلار رخ نداده؛ چون تمامی نیازهای قانونی کشور با نرخ 28 هزار و 500 و نرخ حدود 40 هزار تومان مرکز مبادله‌ تامین می‌شود، بنابراین التهابات ناشی از تنش‌های سیاسی، تنها عامل افزایش نرخ ارز است.

آل اسحاق با اشاره به این موضوع که شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، گفت: تحولات بازار ارز به علت رخدادهای سیاسی است؛ بنابراین زمانی که این فضا آرام شود؛ نرخ ارز به صورت خودکار به محدوده‌های قبلی خود بازمی‌گردد.

وی در پایان تاکید کرد: درصورتی که شوک جدید سیاسی رخ ندهد، شرایط اقتصادی کشور با آرام شدن فضای منطقه و مسائل سیاسی، احتمالا به گونه‌ای رقم می‌خورد که دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • حواله علی پی
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد