Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان موسسه مطالعات اقتصادی و حقوق افغانستان، دانشگاه باختر و سازمان اجتماعی سفید نشست ملی همدیگر پذیری را دایر کرده و می‌گویند که افغانستان یک کشور کثرت‌گرا است، هیچ قوم و تباری حق حاکمیت مطلق به این کشور را ندارد.

این نشست یک روزه امروز پنجشنبه(19 حوت) با حضور اساتید دانشگاه‌ها و نمایندگان حکومت در دانشگاه باختر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالقاهر بهشتی مسئول تحقیق موسسه مطالعات اقتصادی و حقوق افغانستان گفت:" به اساس آیات قرآن کثرت گرایی مبنای جامعه انسانی است و جامعه انسانی به اساس اصول کثرت گرایی شکل گرفته است".

بهشتی گفت:" هیچ قوم، گروه و تباری نسبت به دیگران برتری نداشته و حق حاکمیت مطلق بر یک ملت متکثر را ندارد".

بهشتی با بیان اینکه حاکمیت حق جمعی همه شهروندان یک سرزمین است تاکید کرد در جامعه کثرت‌گرا حاکمیت جمعی از برایند انتخابات بوجود آید.

مسئول تحقیق موسسه مطالعات اقتصادی و حقوق افغانستان گفت: با توجه به ساختار جامعه افغانستان الزامی است که برای تامین صلح و ثبات سیاسی؛ کثرت گرایی را الگوی زندگی خویش قرار بدهیم و تفاوت همدیگر را درک کرده و بی‌پذیریم و از این رهگذر به ثبات اجتماعی و سیاسی دست پیدا کنیم.

بهشتی گفت:" به عنوان یک جوان افغانستانی برای عبور ازچالش‌ها و گذار از منازعات سیاسی و اجتماعی و رسیدن صلح پایدار در افغانستان، فرهنگ کثرت‌گرایی را اصل راهبرد برای جامعه پیشنهاد می‌کنم".

بهشتی گفت کثرت‌گرایی به حیث یک چهار چوب بزرگ و جامع، زمینه پذیرش عقاید، دیدگاه‌ها و اندیشه‌های متفاوت را در محور اصول و مبنای کثرت‌گرایی مهیا کرده و از سوی هم با اصول و ارزش‌های اسلامی سازگاری دارد. 

 بهشتی گفت:" ما در چشم انداز راهبردی خویش مفهوم کارآفرینی را به عنوان اندیشه موفق برای رسیدن به استقلالیت و رفاه اقتصادی مد نظر قرار داده‌ایم ".

در همین حال حضرت الله شریفی نماینده وزارت اطلاعات و فرهنگ در این نشست گفت: آوردن اصلاحات و ساختن یک کشور بستگی به همت جوانان آن دارد.

وی با بیان اینکه جوانی غرور است و هر جوان غرور دارد گفت:" جوانان افغانستان نباید غرور خویش را درکمپ‌های قطر، ترکیه و کشور‌های غربی زیر پا کنند بلکه از این انرژی در ساختن کشور خویش استفاده نمایند".

بهیر زلاند استاد دانشگاه باختر نیز گفت: افغانستان با اتحاد وهمدیگر‌پذیری جور می‌شود نه با بی‌اتفاقی و نهی همدیگر.

زلاند گفت:"ما با خیرات دیگران نمی‌توانیم به رفاه و خود کفایی اقتصادی دست پیدا کنیم حالا نیاز است با کشور‌های دور و نزدیک خویش رقابت مثبت کرده و از ظرفیت‌های داخلی‌مان استفاده کنیم".

این استاد دانشگاه باور دارد که بدون خود کفایی اقتصادی ثبات سیاسی و اجتماعی بدست نیامده و جامعه ما برای همه همیشه فقیر و زیر پای قدرت‌های جهان باقی خواهد ماند.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که جهان نیز از مقامات طالبان می‌خواهند که حکومت همه‌شمول را در افغانستان تشکیل داده و همه اقوام را سهیم در قدرت بسازند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حکومت فراگیر طالبان کثرت گرایی بهشتی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 748238

دیگر خبرها

  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم