Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تصمیم جدی دولت مبنی بر حمایت از بخش فرهنگی کشور است.

محمد مهدی اسماعیلی پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات فرهنگی و هنری شهرستان های ساوه در سالن جلسات فرمانداری ویژه ساوه اظهار کرد: ساوه در حوزه آموزش عالی و صنعتی به دلیل مجاورت با پایتخت رشد بالایی داشته و امتیازات فراوانی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت های فرهنگی خیلی پرهزینه نیستند ولی توجه خاصی طی چند دهه در حوزه فرهنگ به این شهرستان صورت نگرفته است. مگر می شود یک شهرستان با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد سینما باشد. بررسی کارنامه حوزه فرهنگ و هنر ساوه نشان می‌دهد که مشکلات جدی وجود دارد و این دولت قرار است در حل مشکلات عملگرا باشد و فقط رویکرد شعاری نداشته باشد.

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه مشکلات این شهرستان قابل حل است، گفت: برای احداث سینما در ساوه با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی و تجهیز کامل توسط وزارت ارشاد برنامه ریزی و حمایت خواهیم کرد.

وی در خصوص احداث مجتمع فرهنگی و هنری گفت؛ انبوهی از پروژه های نیمه تمام در کشور مانده است و تعهد می‌دهیم در احداث مجتمع فرهنگی و هنری ساوه چنانچه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد مابقی اعتبارات از طریق وزارت ارشاد برای برخورداری از این ظرفیت در نقاط حاشیه ای تامین خواهد شد.

وی بر تصمیم جدی دولت مبنی بر حمایت از بخش فرهنگی کشور به ویژه موسسات فرهنگی و قرآنی با ارائه طرح تاکید کرد و گفت: از طرح‌های حوزه فرهنگی و هنری حمایت و برای اجرای آن مشارکت خواهیم کرد. از جبهه مردمی فرهنگ همه‌جانبه حمایت خواهیم کرد تا چرخ کار به گردش درآید و اعتبارات فرهنگی استان را دوبرابر خواهیم کرد.

وی در خصوص صندوق اعتباری هنر نیز گفت: ۴۱ خبرگزاری، قریب ۱۴ هزار مجوز نشریه و انبوهی خبرنگار در کشور فعالیت دارند در حالیکه این آمار در بسیاری از کشورها پایین تر از این میزان است و صندوق اعتباری هنر به دنبال ساماندهی اصحاب فرهنگ و هنر است.

وی گفت: آمادگی لازم برای احیای جشنواره ها و همایش هایی که تعطیل شده است داریم و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوان آنها را احیا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استان مرکزی ساوه سینما استانی شهرستانها فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد

 امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی روز گذشته در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی که در اهواز برگزار می‌شود، تماشاگر مسابقات بود.

او درباره کسب عنوان مرد ورزش ایران، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داد. این عنوان به من تنها نیست متعلق به کل جامعه کشتی است که برای اعتلای پرچم کشورمان تلاش می‌کنم.  

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که پنج خوزستانی مسافر المپیک هستند، گفت: جای تشکر دارد که برای دومین سال اهواز میزبانی را برعهده گرفته است. این میزبانی‌ها به پیشرفت بیشتر کشتی کمک می‌کند.  

میرزازاده درباره اینکه توقعات از شما در المپیک پاریس بالاست، انتظار چه مدالی از خود دارید؟ تصریح کرد: تلاش می‌کنم با خوشرنگ‌ترین مدال دل مردم را شاد کنم. هیچ کس با ناامیدی به المپیک نمی‌رود. همه بچه‌ها شرایط خوبی دارند. اردو‌ها از ۱۸ اردیبهشت اردو‌ها شروع می‌شود و چند ماه اردوی پرفشار داریم. امیدوارم بهترین نتایج را در المپیک کسب کنیم.  

این فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان درباره اینکه در آستانه المپیک درخواست شما از مسئولان چیست، یادآور شد: اولین درخواست من این است بتوانیم با آرامش تمرینات را دنبال کنیم و مسئولان هم با ما و فدراسیون کشتی همراه باشند. این حمایت از شهرستان و استان شروع می‌شود و به کشور می‌رسد. ما انتظار داریم این حمایت‌ها همه جانبه و یکپارچه باشد.

میرزازاده در پاسخ به این سوال که حسن رنگرز اولین سال حضور خود را به عنوان مربی در المپیک خواهد داشت، نظر شما در این باره چیست؟، گفت: او شخصی است که بدون برنامه به مسابقات نمی‌رود و قطعا برنامه‌ریزی خوبی انجام خواهد گرفت تا حضوری موفق و خوب در المپیک داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است