Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به گذر از دوره مبهم و پرتلاطم اقتصاد در سال ۱۴۰۰، سال آینده شرایط برای اوج گرفتن اقتصاد کشور فراهم خواهد بود.

به گزارش ایرنا؛ سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه در نشستی با استادان اقتصاد دانشگاه های مشهد افزود: با توجه به روشن شدن سیاستهای دولت و بودجه سال ۱۴۰۱ از یک سو و گره گشایی های خارجی از سوی دیگر در سال بعد شرایط برای اقتصاد ایران که از دوران پرتلاطم و مبهم سال ۱۴۰۰ عبور کرده، شرایط برای اوج گرفتن اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۱ فراهم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ صرفاً سیاست‌های کشور مانند امسال تثبیت کننده خواهد بود و نیازمند کمک های بیشتری خواهیم بود چرا که در حوزه اجرا با وجود دیدگاه های مناقشات نظری در بخش رشد و توسعه خود را نشان خواهد داد لذا نیازمند ورود دانشگاه ها به این عرصه هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نقشه راه رشد غیر تورمی و فقر زدایی در وزارتخانه مصوب شده از منظر ما راهبر یک ساله و نیمه بود، این‌ نقشه راه به رئیس دانشگاه و اساتید ارسال شده، اجزا این نقشه راه مهمترین سند نشان دهنده دولت به اقتصاد کلان است که در این خصوص نیازمند یاری دانشگاهها هستیم.

خاندوزی افزود: این نقشه سند پیوند دهنده سه دستگاه فعال در حوزه اقتصاد کلان کشور شامل وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه دیپلماسی اقتصادی شرق کشور دانشگاه فردوسی مزیت آشکاری دارد و مقرر شد دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی کانون مطالعات دیپلماسی اقتصادی با افغانستان و در جایگاه بعد با پاکستان باشد.

وزیر اقتصاد: شرایط برای اوج گرفتن اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۱ فراهم است

مدیران گروه اقتصاد، حسابداری و مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد و تعداد دیگری از اساتید اقتصاد دیگر دانشگاه های مشهد نیز در سخنانی به عدم تطابق فعالیت محققین دانشگاهی با نیازهای روز جامعه، توجه به تاثیر حسابداری درشفافیت نهادهای مالی، تغییر قوانین مالیاتی در خصوص شرکتهای نوپا و دانش بنیان و توجه به تقویت مهارت دانش آموختگان اقتصاد در ارتباط با صنعت را مورد اشاره قرار دادند.

تسهیل گری برای روابط تجاری- آکادمیک بین مراکز آموزش عالی ایران با کشورهای همسایه بویژه افغانستان و پاکستان، انتقاد از نحوه تخصیص منابع برای مقابله با فقر، فقدان رهبری واحد برای مدیریت اقتصادی دولت و نبود استراتژی مدیریت توسعه اقتصادی کشور از دیگر موارد مطرح شده از سوی استادان دانشگاه فردوسی در این جلسه بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد

«موسسه اقتصادی آلمان» از رشد بیکاری در این کشور به بالاترین رقم در یک دهه اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، ضعف اقتصادی آلمان بالاخره به بازار کار این کشور آسیب زد به‌طوریکه پیش‌بینی می‌شود تعداد کارگران بیکار به بالاترین رقم در حدود یک دهه گذشته برسد؛ این را مطالعات «موسسه اقتصادی آلمان» اعلام کرده است.

بر اساس این مطالعاتی که امروز منتشر می‌شود، بیکاری در این کشور به طور متوسط به کمی کمتر از ۲.۸ میلیون نفر افزایش خواهد یافت که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

کارشناس بازار کار موسسه اقتصادی آلمان، هالگر شیفر می‌گوید، با وجود رکود پارسال، بازار کار آلمان تقریبا ثبات داشت اما امسال برلین دارد پی‌آمدهای بحران اقتصادی را با قوت بیشتری احساس می‌کند.

در سال ۲۰۰۵ هم بیکاری در آلمان به ۴.۹ میلیون نفر رسیده بود که به آلمان «مرد بیمار اروپا» می‌گفتند.

بر اساس پیش‌بینی این موسسه، نرخ بیکاری آلمان در سال جاری میلادی به ۶ درصد افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند