Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:39:34 GMT

نباید مشکلات اقتصادی را فقط به تحریم گره زد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۹۳۹۲

نباید مشکلات اقتصادی را فقط به تحریم گره زد

رئیس صداوسیما معتفد است: نباید مشکلات اقتصادی را فقط به تحریم گره زد بلکه در صورت گشایش و تعامل اقتصادی در دنیا رشد و پیشرفت اقتصاد ما نیز قابل توجه خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، جشنواره «صدای تولید، قهرمان تولید» با هدف رقابت برنامه های برتر رادیویی در عرصه اقتصاد و معرفی کارآفرینان برتر با حضور پیمان جبلی رئیس صداوسیما، علی بخشی‌زاده معاون صدا و جمعی از کارآفرینان و تولیدکنندگان ایرانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان جبلی در این مراسم با اشاره به شرایط موجود اقتصادی گفت: شرایط اقتصادی در سالی که پشت سر گذاشتیم چندان مطلوب مردم ایران نبود اما در پس سختی ها گشایش هایی وجود دارد.
وی افزود: مردم ایران با عزم جدی و جهادی و با اتکا به توانمندی های تولید داخلی و تکیه بر شعار سال مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید که رهبر معظم انقلاب سال هاست آن را در حوزه اقتصاد بیان می‌کند، بحران اقتصادی را پشت سرگذاشتند و امیدواریم در سال آینده به ویژه در حوزه صادرات و درآمدهای کشور شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
جبلی با اشاره به همت و توان برنامه‌سازان و تولیدکنندگان اقتصادی گفت: نباید این‌طور به نظر بیاید که اگر درها را به روی ما ببندند و پنجره ها را مسدود کنند ما دچار خفگی و تنگی نفس می‌شویم. شما نشان دادید با استعداد خود و اراده و قدرت جهادی‌تان افسران خط مقدم اقتصاد هستید.
وی افزود: علی‌رغم جنگ اقتصادی، شاهد مواهب و نعمات الهی در کشور هستیم. بی‌شک وجود منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی و گسترده کشور ظرفیت و توان اقتصادی کشور را بالا خواهد برد و مسیرپیشرفت و برون رفت از مشکلات به مدد الهی هموار خواهد شد.


شاهید مظفری قائم مقام معاون صدا نیز در سخنانی گفت: قدرت رسانه در بحث اقتصاد را نمی توان نادیده گرفت همچنان که نقش مردم به عنوان موتور محرک اقتصاد مقاومتی غیر قابل انکار است.
وی افزود: در این مسیر نباید از ظرفیت عظیم رسانه غافل شد و رادیو همواره امیدبخش و راهگشا در موضوعات اقتصادی بوده‌است.
مظفری با اشاره به تولیدات مؤثر در حوزه اقتصادی در رادیو بیان کرد: صدای مردم باید از این رسانه شنیده شود و هدف اصلی رسانه در این دوره این است که رسانه تبدیل به ظرفیتی برای شنیدن صدای مردم شود.
وی افزود: ما زبان گویای کسانی هستیم که صدایشان شنیده نمی‌شود و همراهی با مطالبات مردم از اهداف رسانه ملی برخاسته است.
قائم مقام معاون صدا با اشاره به جشنواره «صدای تولید، قهرمان تولید» گفت: ایده و محتوای اغلب برنامه های اقتصادی توجه به موضوع تولید و طرح مسائل تولید در داخل کشورا است و اکنون نیز برنامه هایی برگزیده می‌شوند  که موضوعات اقتصادی را به خوبی طرح و تبیین کرده‌اند و دانش اقتصادی جامعه تولید کنندگان و حتی عموم مردم را ارتقاء داده‌اند.

معرفی برگزیدگان

در ادامه این مراسم از برنامه برگزیده شده در حوزه تولید قدردانی شد.
در بخش برنامه های ترکیبی جایزه اول به معصومه کیانی از رادیو ورزش برای برنامه «فردا روشن است»، جایزه دوم به زهرا بحریه از رادیو گفت‌وگو برای برنامه «ضرب سکه» وجایزه سوم به لیلا امید یگانه از رادیو اقتصاد برای برنامه «فوریت‌های اقتصادی» تعلق گرفت.
در بخش برنامه‌های مستند گزارشی جایزه اول به نازنین کتابچی از رادیو اقتصاد برای برنامه «پرونده»، جایزه دوم به حمید نجاتی از رادیو معارف برای برنامه «پنجره» وجایزه سوم به صادق داوری‌فر از رادیو تهران برای برنامه «اختیاریه» تعلق گرفت.
در این جشنواره جایزه بخش برنامه گفت‌وگو محور به سهیلا باقری از رادیو سلامت برای برنامه «نیم‌نگاه» و جایزه برنامه روایت داستانی به شکل مشترک به شهرام جهانبازی از رادیو اقتصاد  وپریا جمالیان از ایرانصدا برای برنامه «ثروتمند کوچک» تعلق گرفت. همچنین جایزه بخش برنامه مسابقه‌ای به مسابقه دوراهی به رضا عزتی تهیه کننده رادیو صبا تعلق گرفت.
قدردانی از کارآفرینان برتر اقتصادی پایان بخش این مراسم بود. در این بخش عملکرد کار آفرینان و تولیدکنندگانی که در سال ۱۴۰۰ توانستند بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنند مورد ارزیابی قرار گرفت و حسین مصطفی زاده خویی، رسول محمدی، کاوه خداپرست رسولی، سید محمد حسین زینلی، احمد جلیلی و ابوالفضل پایداری مورد قدردانی قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس صداوسیما رادیو اقتصاد برای برنامه بخش برنامه تعلق گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از شوراهای اسلامی روستاها خواست تا برای تولید و رونق اقتصادی برنامه‌ریزی کنند و گفت: مردم باید شوراها را کانون همیاری، همفکری، تعامل و اثربخشی ببینند نه اینکه محل درگیری و تقابل باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش استانی شوراهای اسلامی استان با گرامیداشت سالروز تأسیس نهاد شوراهای اسلامی، به تشریح جایگاه این نهاد مردمی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با اشاره به اینکه شوراها می‌توانند در اولویت نظام برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی و اجرایی قرار بگیرند، اظهار کرد: دولت سیزدهم مردمی سازی را در اولویت کارهای خود قرار داده و الزامات آن را پذیرفته است.

وی افزود: دولتی که یکی از برنامه‌های کلان خود و گفتمان غالب در کشور و جامعه را مردمی‌سازی اعلام می‌کند حتماً به الزامات این بحث توجه دارد و می‌دانیم که یکی از بخش‌های مردمی‌سازی توجه به شوراها است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شوراها ابتدایی‌ترین و مؤثرترین سطح ارتباط مردم با دولت و جامعه هستند، عنوان کرد: ظرفیت دولت مردمی برای تقویت امور شورایی و قالب کردن گفتمان مردمی‌سازی در جامعه، ظرفیت ویژه‌ای است که باید از آن استفاده کنیم.

عباس‌زاده تأکید کرد: تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم که جزو برنامه‌های کلان برای رفع مسائل عمده کشور است، این جهت را به ما نشان می‌دهد که اکنون مسئله اقتصادی حائز اهمیت است اما حل همین معضل جامعه هم با مشارکت مردم انجام شدنی است.

وی با تأکید بر اینکه شعار سال هم ظرفیت دیگری برای توجه دادن به امر شورایی است، تصریح کرد: اگر قرار است بسیج مشارکت مردم و ظرفیت آنان پای کار همه برنامه‌های کلان کشور به ویژه بحث جهش تولید بیاید، اینجا هم شوراها نماد مردمی بودن و مشارکت مردم هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه به خدمات ارزنده و قابل توجه نظام در روستاها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۹۰۴ روستا در خراسان جنوبی دارای شورای اسلامی هستند اما با وجود فراهم بودن زیرساخت‌ها، مردم از روستاها مهاجرت کردند.

وی متذکر شد: برای مهاجرت معکوس جمعیت به روستاها و ماندگاری آنان هم دولت و هم شوراهای اسلامی به عنوان نخبگان و معتمدین مردم باید باید برنامه داشته باشند و روستاها را به مرکز تولید و رونق اقتصادی تبدیل کنند اما اکنون این رویکرد در شوراها نیست.

عباس‌زاده از شوراهای اسلامی روستاها خواست تا برای تولید و رونق اقتصادی برنامه‌ریزی کنند و گفت: مردم باید شوراها را کانون همیاری، همفکری، تعامل و اثربخشی ببینند نه اینکه شوراها محل درگیری و تقابل باشند.

وی در ادامه پاسداری از حرمت جایگاه شوراها را از رسالت‌های اعضای شوراها دانست و افزود: در قانون حد و حریم برای شورا و دخالت در امور اجرایی و جاری روستاها و شهرها لحاظ شده اما متأسفانه این تقابل و درگیری‌ها در شوراها حتی در برخی روستای کم جمعیت تبدیل به معضل شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین به اقدامات خوب در حوزه شوراها و تعامل بین دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: در خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان‌های کشور کمترین تخلفات، سو استفاده و نابسامانی را در وضعیت شوراها داریم.

وی از شوراهای اسلامی روستاها و شهرها برای پیگیری دلسوزانه امور مردم قدردانی کرد و گفت: اتفاقات بسیار خوبی در بخش سرمایه‌گذاری در شوراهای اسلامی روستاها و شهرها در حال تحقق است که این می‌تواند برای تأمین درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و رفع نیازهای اساسی مردم در این مناطق مفید باشد و رویکرد دولت نیز همین است.

عباس‌زاده با ذکر این نکته که اقدامات سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به دوران گذشته خیلی متفاوت شده، تصریح کرد: اکنون حدود ۶۰ درصد بودجه‌های شهرداری که مصوب می‌کنیم با مجوز دولت در قانون بودجه تأمین می‌شود که رقم قابل توجهی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طی دو سال اخیر ۶۱ دستگاه ماشین‌آلات شهری به شهرداری‌های استان خراسان جنوبی تخصیص یافته که اگر همین روند ادامه یابد در پایان دولت سیزدهم از نظر نسبی شهرداری‌های استان در حوزه ماشین‌آلات به خودکفایی می‌رسند.

کد خبر 748877

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»