Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی آماده میزبانی شایسته از زائران در نوروز ۱۴۰۱ است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد با اشاره به برگزاری سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد با هماهنگی ستاد ملی کرونا میزان دقیق تعداد دوز تزریق شده واکسن برای مراکز فروش بلیت و خدمات‌دهی در مبادی ورودی مشهد تعیین و اطلاع‌رسانی گسترده انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد به ‌طور وسیع اطلاع‌رسانی درباره نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ‌خصوص استفاده از ماسک در مبادی مواصالتی شهر کنترل و نظارت شود.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: فرماندار مشهد و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مشهد نیازسنجی در حریم حرم مطهر رضوی در زمینه تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی را انجام و از بیشترین ظرفیت موجود برای ارائه خدمات به‌ صورت شبانه‌روزی استفاده شود.

گنابادی‌نژاد با اشاره به گزارش رئیس کمیته حمل‌ونقل این ستاد در خصوص پیش‌فروش بلیت‌های راه‌آهن، هواپیما و اتوبوس از دی ماه گفت: با توجه به اینکه ظرفیت‌ بلیت‌های پیش‌فروش شده به اتمام رسیده، برای فروش فوق‌العاده اقدام و تمهیدات برای تامین بلیت مورد نیاز مسافران انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد آمارهای مقایسه‌ای سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ در خصوص کسری ناوگان حمل‌ونقل حوزه‌های ریلی و جاده‌ای بررسی شده و میزان کمبود ناوگان در جلسه‌ای با حضور فرماندار مشهد و اعضای کمیته حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان تعیین شده و توسط فرماندار مشهد از طریق مذاکره با وزیر کشور پیگیری و برای افزایش ظرفیت جابه‌جایی زائران اقدام شود.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفرخراسان رضوی تصریح کرد: تمام مجتمع‌های رفاهی و نمازخانه‌های موجود در جاده‌های مواصلاتی به شهر مشهد بازدید می‌شود و نسبت به آماده‌سازی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام خواهد شد.

گنابادی‌نژاد عنوان کرد: برای اطلاع‌رسانی سریع، دقیق و مناسب به زائران و مسافران نوروزی در مورد خدمات سفر اقدامات لازم انجام گیرد. همچنین کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد خدمات سفر باید تمام تلاش و همت خود را برای ارائه مطلوب خدمت به زائران خراسان رضوی به‌کار گیرند.

وی با بیان اینکه باید نظارت شبانه‌روزی بر بازار اقلام اساسی و مورد نیاز زائران و مسافران نوروزی باشد تا تخلفی صورت نگیرد، افزود: علاوه بر این باید نظارت‌های بهداشتی و ابلاغی از سوی ستاد کرونا نیز اجرا شود و با خاطیان برخورد مناسب و جدی صورت گیرد تا پس از تعطیلات دچار موج‌های بعدی کرونا نشویم.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفرخراسان رضوی تصریح کرد: هماهنگی بسیار مناسبی بین ادارات و دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر انجام شده و تلاش بر این است که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران استفاده کنیم.

گنابادی‌نژاد افزود: به ‌دلیل مناسبت‌ها و تعطیلات اسلامی و ملی پیش رو شرایط بسیار متفاوتی برای حضور زائران داخلی و خارجی در مشهد شاهد خواهیم بود.

وی عنوان کرد: نظارت ویژه پیش‌بینی و تمهیدات لازم برای تامین نان و میوه مورد نیاز در حریم حرم مطهر رضوی در دستور کار و اولویت قرار گرفته و با تمام مراکز اقامتی، هتل‌ها و رستوران‌ها مکاتبه خواهد شد تا نان مورد نظر از محل‌های تعیین شده تامین شود.

افزایش پایگاه‌های نظارتی بازرسان در اطراف حرم مطهر رضوی

سیدجواد موسوی، مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با اشاره به تاکیدات ویژه رئیس و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان در مورد پایگاه‌های نظارتی بازرسان در اطراف حرم مطهر رضوی اظهار کرد: تعداد پایگاه‌های نظارتی بازرسان در اطراف حرم مطهر رضوی افزایش و در خصوص مکان‌های مورد نظر از طریق نرم‌افزارهای مسیریابی موجود به ‌طور وسیع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی وی ادامه داد: با توجه به بررسی و نظارت در مبادی مواصلاتی توسط کمیته دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قرار است کمیته حمل‌ونقل نگاه و توجه ویژه‌ای به ایستگاه استقبال از بهار و مجتمع‌های خدمات رفاهی به زائران واقع در ملک‌آباد را داشته و تجهیز کند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به ضرورت آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد برای خدمات‌رسانی به زائران نوروز ۱۴۰۱ گفت: مانور خدمت به زائران در کمپ غدیر با هماهنگی فرمانداری، شهرداری مشهد و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد ساعت ۹ صبح سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نوروز 1401 سفر در نوروز 1401 مشهد حرم مطهر رضوي زائر زيارت کرونا در ایران سفر به مشهد ستاد خدمات سفر استانداری خراسان رضوی شهرداری مشهد اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر حرم مطهر رضوی گنابادی نژاد خراسان رضوی اطلاع رسانی قائم مقام خواهد شد حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جلسه ستاد برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و کارشناسان آموزشگاه‌های آزاد هنری در این استان برگزار شد.   معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری این جلسه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی و سازماندهی برای برگزاری باشکوه این المپیاد و در حاشیه وبینار کشوری آموزش توجیهی در خراسان رضوی بود.   جلیل سروری با بیان اینکه اطلاع رسانی‌ها و هماهنگی‌های اولیه با آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان انجام شده است، افزود: به منظور کشف استعداد‌های برتر و هدایت آنان برای حضور اجتماعی متعهدانه در مسابقات گروهی، تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر سراسر کشور در رشته‌های مختلف در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی، در این المپیاد ملی شرکت می‌کنند.    وی افزود: مهلت نام نویسی تیم‌ها و بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد ملی برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، ۳۱ خرداد و برای هنرستان‌های هنر‌های زیبا، ۲۰ اردیبهشت تعیین شده است که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین المپیاد ملی آموزش هنر به نشانی اینترنتی https://olympiart.ir مراجعه کنند.   در خراسان رضوی، ۲۸۹ آموزشگاه به تفکیک نوع فعالیت شامل ۲۳ آموزشگاه نمایشی، ۶۹ آموزشگاه موسیقی، ۱۴۹ آموزشگاه تجسمی، ۱۰ آموزشگاه هنر‌های سنتی و ۳۶ آموزشگاه خوشنویسی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد