Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@03:54:54 GMT

پلاسکوی جدید با هزینه ۴۰۰ میلیارد تومان ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۲۰۸۸

پلاسکوی جدید با هزینه ۴۰۰ میلیارد تومان ساخته شد

به گزارش ایرنا، پرویز فتاح در مراسم افتتاح رسمی ساختمان جدید پلاسکو که با حضور استاندار تهران، رییس شورای شهر و وزیر سابق راه وشهرسازی در محل این ساختمان برگزار شد، افزود: هزینه های ساخت پلاسکو از ۱۷۰ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: با وجود اینکه بنیاد به عنوان مالک از امروز وظیفه اداره ساختمان را ندارد اما تا یکسال برای کنترل تاسیسات از قبیل آسانسور، پله های برقی و رفع مشکلات احتمالی، در ساختمان مستقر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با اشاره به شهدای آتش نشان که در حادثه پلاسکو جان خود را از دست دادند، گفت: در جای جای ساختمان جدید، نام شهدای پلاسکو را درج کردیم تا برای همیشه انسانیت، رشادت و دلاوری این مردان در یادها بماند.

فتاح اضافه کرد: وجود ۶۰۰ کسبه در پلاسکو، این ساختمان را به نمادی از تولید در صنعت پوشاک تبدیل کرده بود.  این ساختمان در ۱۰۰۰ متر مربع و در ۲۰ طبقه احداث شد و سختی کار جایی بود که باید مشاعات، آسانسورها و پله‌برقی‌ها به این فضا اضافه می‌شد و در عین حال رضایت کسبه نیز مدنظر قرار می‌گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه تمام ضوابط ایمنی در ساختمان جدید پلاسکو رعایت شده است افزود: ما برای تامین پارکینگ پلاسکو که پیش از این نیز پارکینگ نداشت، هزینه‌های ایمن‌سازی پارکینگ پروانه را متقبل شدیم و با توجه به پرداخت این هزینه از سوی بنیاد مستضعفان، ایمن‌سازی پارکینگ پروانه توسط شهرداری انجام می‌شود.

وی همچنین از آمادگی برای احداث پارکینگی جدید در ضلع شرقی ساختمان پلاسکو خبر داد و افزود: ما برای رعایت حال مردم تهران و کمک به حل مشکل ترافیکی این منطقه حاضریم زمین موسوم به پارکینگ اکبر را برای احداث یک پارکینگ مدرن و منطبق بر ضوابط شهری و قانونی اختصاص دهیم و یک پارکینگ مدرن در این زمین احداث کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به واگذاری مدیریت ساختمان پلاسکو به کسبه این ساختمان، گفت: ما به عنوان مالک ساختمان پلاسکو همزمان با آغاز سال جدید، مدیریت این ساختمان را به کسبه واگذار می‌کنیم و تا یکسال در کنار کسبه برای حل مشکلات احتمالی هستیم.

وی با تقدیر از تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با پرونده پلاسکو، گفت: در ابتدا برخی اعلام کردند بنیاد مستضعفان به عنوان مالک، مقصر حادثه پلاسکو بوده ولی حکم دادگاه نشان داد که تقصیر بنیاد، تنها ۱۶.۲ درصد بود و مابقی تقصیر بر گردن سایر دستگاه‌ها بوده است؛ این در حالی است که با توجه به این سهم تقصیر، بنیاد هیچ وظیفه‌ای برای ساخت پلاسکوی جدید نداشت ولی ما دلسوزانه برای حمایت از تولید و اشتغال، پای کار این ساختمان ایستادیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه نمای ساختمان پلاسکو، برای ایمن بودن به صورت ۲ پوسته ساخته شده است، گفت: در احداث ساختمان جدید پلاسکو سعی کردیم تا تمام مصالح به‌کار رفته در این ساختمان را از مصالح با کیفیت داخلی تامین کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس بنیاد مستضعفان ساختمان پلاسکو ساختمان جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در این دیدار با ذکر این نکته که رشد علمی و دستیابی به مرز‌های دانش، دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی است، گفت: اکنون این رشد علمی تا جایی پیش رفته که در تمامی مناسبات و جایگاه‌های علمی جهان، نام ایران می‌درخشد.

عبدالحسین کلانتری همچنین با تأکید بر اجرایی سازی تفاهم نامه‌های منعقد شده و افزایش تبادلات علمی میان جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا افزود: باید شرایط همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان دانشگاه‌های دو کشور فراهم و تسهیل شود.

دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) نیز در این دیدار عدالت و حق جویی را جوهره مشترک تمامی ادیان ابراهیمی عنوان و تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

آیت الله رضا رمضانی همچنین به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل بیت پرداخت و نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در تقویت جبهه حق و ظلم‌ستیزی کاملاً آشکار عنوان کرد.

در ادامه وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و ضمن تبریک پیروزی اخیر ایران در تنبیه اسرائیل گفت: این موفقیت قلب تمامی عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

     

دیگر خبرها

  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • هشدار رادان به رؤسای پلیس: در توقیف خودرو بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی